Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-10, 21:37
  #793
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohas2
Då ska jag ha det i åtanke. Har beställt en vape, får testa lite till en början.
Kom ihåg set and setting. Rök när du mår bra och är i en trygg miljö.
Citera
2024-04-10, 21:44
  #794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Kom ihåg set and setting. Rök när du mår bra och är i en trygg miljö.


Det ska jag göra, tack för råd!🙏😊
Citera
2024-04-11, 17:56
  #795
Medlem
Jag har fått hem en vape från hero el gringo, watermelon zkittles. Är det någon som som testat denna och är den stark?

Är det jag beställt Spice? Jag har hört mycket om Spice och bara negativt, har aldrig testat och vill inte heller.

Jag har rökt gräs/hasch för ett bra tag sedan, och då kunde jag bli väldigt avslappnad och glad vissa gånger, sen få panikattacker och bli jätte stressad andra gånger.

Vågar inte riktigt testa vapen då jag läst att flera fått panikattacker av vapen.
Citera
2024-04-11, 18:01
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohas2
Jag har fått hem en vape från hero el gringo, watermelon zkittles. Är det någon som som testat denna och är den stark?

Är det jag beställt Spice? Jag har hört mycket om Spice och bara negativt, har aldrig testat och vill inte heller.

Jag har rökt gräs/hasch för ett bra tag sedan, och då kunde jag bli väldigt avslappnad och glad vissa gånger, sen få panikattacker och bli jätte stressad andra gånger.

Vågar inte riktigt testa vapen då jag läst att flera fått panikattacker av vapen.

Klart panikattacker är en risk. Börja långsamt, ta ett bloss chilla och känn efter.
Förstår innerligt inte varför du klickar hem saker innan du vet vad det är, du dör inte.
Citera
2024-04-11, 20:18
  #797
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohas2
Jag har fått hem en vape från hero el gringo, watermelon zkittles. Är det någon som som testat denna och är den stark?

Är det jag beställt Spice? Jag har hört mycket om Spice och bara negativt, har aldrig testat och vill inte heller.

Jag har rökt gräs/hasch för ett bra tag sedan, och då kunde jag bli väldigt avslappnad och glad vissa gånger, sen få panikattacker och bli jätte stressad andra gånger.

Vågar inte riktigt testa vapen då jag läst att flera fått panikattacker av vapen.
Vad är det för typ på den? THC-H eller THC-JD?
Den första är mer som en liten holk. Den andra är mer potent och ger mer high.
Nej det är inte Spice.
Är du riktigt orolig så skaffa lite CBD. Funkar mot upplevda och riktiga ångestattacker.
Men testa lite och känn efter.
Sen ökar du om det känns bra.
Citera
2024-04-11, 20:45
  #798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Vad är det för typ på den? THC-H eller THC-JD?
Den första är mer som en liten holk. Den andra är mer potent och ger mer high.
Nej det är inte Spice.
Är du riktigt orolig så skaffa lite CBD. Funkar mot upplevda och riktiga ångestattacker.
Men testa lite och känn efter.
Sen ökar du om det känns bra.


Dem har skrivit så här under den på hemsidan:

THC-JD vape av absolut högsta kvalitet från det omtyckta märket HERO.

– Rent destillat + naturliga terpener.
– Över 80% cannabinoider:
– 8% THC-JD och 35% 10-OH-HHC.
– 24% CBG, 6% CBC, 6% CBN.
– Marknadens bästa analyser från University of Chemistry and Technology i Prag.

Så det verkar som att den är potent.

Skönt att det inte är spice, tänkte att det var det då det stod att det tillverkas syntistiskt.
Jag ska googla på något med CBD istället
Citera
2024-04-11, 21:06
  #799
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohas2
Dem har skrivit så här under den på hemsidan:

THC-JD vape av absolut högsta kvalitet från det omtyckta märket HERO.

– Rent destillat + naturliga terpener.
– Över 80% cannabinoider:
– 8% THC-JD och 35% 10-OH-HHC.
– 24% CBG, 6% CBC, 6% CBN.
– Marknadens bästa analyser från University of Chemistry and Technology i Prag.

Så det verkar som att den är potent.

Skönt att det inte är spice, tänkte att det var det då det stod att det tillverkas syntistiskt.
Jag ska googla på något med CBD istället
Den är rätt potent. Men man får röka mycket för att bli riktigt bäng i min erfarenhet. Har dock hög tolerans.
CBD är alltid bra att ha hemma om man mår dåligt 👍
Citera
2024-04-12, 16:32
  #800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Den är rätt potent. Men man får röka mycket för att bli riktigt bäng i min erfarenhet. Har dock hög tolerans.
CBD är alltid bra att ha hemma om man mår dåligt 👍


Fick med CBD-kapslar som heter Carmagnolakapslar, tog pytte lite av kapsel i en kopp te.

Har panikattack nu, har domningar i ben o händer och är jätte rädd...

Var inte något för mig, blev orolig och tänkte ringa 1177 men tänkte att man kanske torskar för det trots att det säljs lagligt?
Citera
2024-04-12, 16:38
  #801
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohas2
Fick med CBD-kapslar som heter Carmagnolakapslar, tog pytte lite av kapsel i en kopp te.

Har panikattack nu, har domningar i ben o händer och är jätte rädd...

Var inte något för mig, blev orolig och tänkte ringa 1177 men tänkte att man kanske torskar för det trots att det säljs lagligt?
Det låter väldigt konstigt. 1 sådan kapsel är väldigt svag och en liten del borde inte kännas alls.

Försöka att slappna av. Ätit något annat konstigt idag?
Börjar du kanske bli sjuk?

Skulle inte oroa mig över den kapseln. Men mår du sämre eller det inte ger sig ring och prata med vården. Tror du kan vara anonym om det känns bättre.

Lycka till!
Citera
2024-04-12, 17:27
  #802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Det låter väldigt konstigt. 1 sådan kapsel är väldigt svag och en liten del borde inte kännas alls.

Försöka att slappna av. Ätit något annat konstigt idag?
Börjar du kanske bli sjuk?

Skulle inte oroa mig över den kapseln. Men mår du sämre eller det inte ger sig ring och prata med vården. Tror du kan vara anonym om det känns bättre.

Lycka till!


Uppdatering, hade fått en panik attack som inte var på grund av kapseln då den inte hunnit verka än, nu efter cirka en timme känner jag mig så lugn och avslappnad.😄
Citera
2024-04-12, 18:59
  #803
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohas2
Uppdatering, hade fått en panik attack som inte var på grund av kapseln då den inte hunnit verka än, nu efter cirka en timme känner jag mig så lugn och avslappnad.😄
Skönt att det löste sig. Panikattacker är inte roliga. 👍😊
Citera
2024-04-27, 23:23
  #804
Medlem
Tja folket!

Känner man något av buds? Eller hash?
Hur mycket röker ni / äter då?
Brukade göra lite oboy på hash genom o steka de med smör, sen blanda med oboy och mjölk vill ha något liknande med effekten också fast lagligt.

Funkar det verkligen om man göra samma sak med hash eller buds som endast består av CBD och den lagliga mängden THC? Alltså ingen HHC, THCP eller liknande.. bara lagliga grejer.

Hur mycket använder ni er då utan och hur är effekten samt vilken hemsida är bäst o beställa från?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback