Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-01, 09:47
Medlem
När man laddar ner ett spel från PS4 store finns det två mätare. En som heter "för att starta program" som är ca 1/3 av fulla data. Vad innebär egentligen "starta program" mer än att det går att starta trots inte allt är nedladdat? Har man fått ner en förenklad version, dvs vissa visuella effekter och ljud är inte med eller har ex bara första nivån laddats ner fast den har laddats ner fullständigt med lika mycket effekt och ljud som om det vore all data?
Citera
2020-11-01, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av help
När man laddar ner ett spel från PS4 store finns det två mätare. En som heter "för att starta program" som är ca 1/3 av fulla data. Vad innebär egentligen "starta program" mer än att det går att starta trots inte allt är nedladdat? Har man fått ner en förenklad version, dvs vissa visuella effekter och ljud är inte med eller har ex bara första nivån laddats ner fast den har laddats ner fullständigt med lika mycket effekt och ljud som om det vore all data?

Jag gör inte detta själv då det låter ganska värdelöst.

Men här är en förklaring
Citat:
The PlayStation 4 ability to play games as they download is great. ... This means you can play the intro missions, character selections, or sometimes, whole game modes, while you wait for the rest of the game to finish.

Och detta verkar inte fungera felfritt och antagligen kräver omstart osv.
Citera
2020-11-01, 10:25
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help

Det är en helt meningslös grej där man bara kan starta spelet men du kan inte göra nåt än att komma till menyn. Sony sa när PS4 lanserades att man skulle kunna spela början av ett spel medans resten laddades ner, men jag har aldrig sett det fungera i något spel.
Citera
2020-11-01, 16:23
Medlem
enslugodysseuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det är en helt meningslös grej där man bara kan starta spelet men du kan inte göra nåt än att komma till menyn. Sony sa när PS4 lanserades att man skulle kunna spela början av ett spel medans resten laddades ner, men jag har aldrig sett det fungera i något spel.

Har inte handlat mycket i psstore så betrakta mig inte som en expert i frågan på något sätt.

Jag köpte assasins creed odyssey i somras, där fungerade det kanon.
Man kunde plöja genom hela den första startön medan man väntade, rätt mycket content ändå. Var jättenöjd.

Sen köpte jag ett annat spel och där kunde jag inte ens starta spelet innan det var helt nerladdat, fick bara felmeddelande.
Så jag antar att man aldrig vet vad man kan vänta sig.
Citera
2020-11-01, 22:13
Medlem
En del spel låter dig bara komma till startmenyn, men den stora majoriteten brukar låta dig köra tutorial level/intro/första banan.

Har inte riktigt haft nån användning av det då jag har väldigt bra hastighet så t.o.m spel på över 100GB går hyfsat fort. Men att möjligheten finns där är ju bara positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in