Resultat: Vilken är egentligen The Beatles absolut sämsta låt?
All Together Now
3,85%
4 röster
Carry That Weight
2,88%
3 röster
Come and Get it
0%
0 röster
Don't Pass Me By
5,77%
6 röster
Eleanor Rigby
1,92%
2 röster
I Wanna Be Your Man
4,81%
5 röster
Maxwell's Silver Hammer
4,81%
5 röster
Ob-La-Di, Ob-La-Da
37,50%
39 röster
Revolution 9
26,92%
28 röster
Yellow Submarine
8,65%
9 röster
You Know My Name
2,88%
3 röster
2025-02-17, 05:29
Medlem
Oakenshields avatar
Kunde inte bry mig mindre om hur vanligt det är med påhopp på Obladi Oblada. Det är en usel skitlåt och får härmed min röst, vilket den alltid fått om ämnet kommit på tal.
Citera
2025-02-17, 15:15
Medlem
Vilka tondöva dyngspridare som är här inne med en total oförmåga att uppfatta musikslingor. Dom uttalar sig om saker dom överhuvudtaget inte vet eller kan något om. Folk som är inte målgruppen för den sortens musik ? Den står inte rätt till i skallen på sådana. Vanliga ordet dom använder är skit. Intelligensnivån på sådana töntar är väldigt låg, Riktiga dyngspridare är dom födda ur gödselhögar.
Senast redigerad av Blueintime 2025-02-17 kl. 15:25.
Citera
2025-02-17, 15:40
Medlem
Man kan ju undra vilken dynga till musik, för att använda deras, enligt sig själv, intelligenta ord, dom lyssnar på och varför dom är härinne på ett Beatlesforum när den sortens musik, Beatles hade en varierande musikstil, inte tilltalar dom. Jag lyssnar inte på Death-Metall och därför går jag inte in på ett sådant forum för att kalla sådan musik för dynga, skit eller vidrig. Det skulle vara helt onödigt och skulle inte tillföra ett sådant forum något relevant överhuvudtaget. Det är för mycket dyngspridare här inne. Beatlesdyngan? Jo, har man inte den naturliga normalt medfödda förmågan att uppfatta och uppskatta bra låtar som dom är, bevisar det ett på ett underutvecklat tillstånd i hjärnan. Så när någon Beatlesdyngan är det ett tydligt och totalt bevis på en utvecklingsstörning. Därför skriver jag att det är personer här inne på forumet som uttalar sig om saker dom inte har intelligens och mognad och normal utveckling att uttala sig om
Senast redigerad av Blueintime 2025-02-17 kl. 16:22.
Citera
2025-02-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Kunde inte bry mig mindre om hur vanligt det är med påhopp på Obladi Oblada. Det är en usel skitlåt och får härmed min röst, vilket den alltid fått om ämnet kommit på tal.
Forskare vid Max Planck Institutet har kommit fram till vilken som är den perfekta poplåten. Dom hade analyserat 80000 ackordföljder och som bröts ner av en dator och tester visade att en låt var mest njutningsfullt för lyssnarna och vilken som var den bästa poplåten. Vilken vann, jo Obladi Oblada. Och det bevisar vad som skrivits. Musik handlar om förmågan att normalt kunna uppleva melodislingor. Här är en del personer inne på det forumet som helt saknar den förmågan och skall därför enbart hålla käften och inte diskutera ett ämne dom överhuvudtaget inte är mogna att uttala sig om
Citera
2025-02-17, 16:22
Medlem
Man kan ju undra vilken dynga till musik, för att använda deras, enligt sig själv, intelligenta ord, dom lyssnar på och varför dom är härinne på ett Beatlesforum när den sortens musik, Beatles hade en varierande musikstil, inte tilltalar dom. Jag lyssnar inte på Death-Metall och därför går jag inte in på ett sådant forum för att kalla sådan musik för dynga, skit eller vidrig. Det skulle vara helt onödigt och skulle inte tillföra ett sådant forum något relevant överhuvudtaget. Det är för mycket dyngspridare här inne. Beatlesdyngan? Jo, har man inte den naturliga normalt medfödda förmågan att uppfatta och uppskatta bra låtar som dom är, bevisar det ett på ett underutvecklat tillstånd i hjärnan. Så när någon skriver Beatlesdyngan är det ett tydligt och totalt bevis på en utvecklingsstörning. Därför skriver jag att det är personer här inne på forumet som uttalar sig om saker dom inte har intelligens och mognad och normal utveckling för, nämligen att kunna uttala sig i ämnet musik
Senast redigerad av Blueintime 2025-02-17 kl. 16:26.
Citera
2025-02-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Nu är jag (eller har varit heller) inte målgruppen för den sortens musik, brukar lyssna på p4 retro och Beatles-dyngan klarar jag mig utmärkt utan! I förhållande till den tidens musik.
Du har helt uppenbart en utvecklingsstörning , oförmågan att uppskatta bra melodislingor. En tydligt bevis på att förmågan utvecklas av sig själv är när man först inte gillar låtar men med tiden tycker om dom. Alltså har du inte mognaden att uttala dig om ett ämne du inte har intelligens för. Du är uppenbart obegåvad. Det kan ju inte du hjälpa och inte jag heller.
Citera
2025-02-17, 17:56
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Du har helt uppenbart en utvecklingsstörning , oförmågan att uppskatta bra melodislingor. En tydligt bevis på att förmågan utvecklas av sig själv är när man först inte gillar låtar men med tiden tycker om dom. Alltså har du inte mognaden att uttala dig om ett ämne du inte har intelligens för. Du är uppenbart obegåvad. Det kan ju inte du hjälpa och inte jag heller.
Lustigt att du påtalar utvecklingsstörning, tråden frågar ju efter sämsta låt och jag hade ju en åsikt om det och passar det inte dig kan man fråga sig varför du bemödade dig att ringa in din personliga assistent för att hjälpa dig bemöta nåt nån har frågat om! Musik i övrigt tilltalar mig absolut.
Men jag ser fram emot liknande inlägg från dig och med lite tur kan du få till nåt klatschigt även utan assistent!
Citera
2025-02-17, 18:23
Medlem
Oakenshields avatar
Det mesta Beatles gjort efter 65 tilltalar mig synnerligen. Allt det här svamlet och antagandet är stor humor. Keep trying.
Citera
2025-02-17, 18:44
Medlem
goseigens avatar
Det är så många att välja på. Beatles är det glada popbandet som ville bli konstnärer och göra ett kulturellt avtryck.

För många var StP den där fantastiska skivan som kom med något nytt, men för andra är det ren skräpmusik där konceptet med en sammanhållen berättelse inte lyckades.

Från de som tycker det är bra får vi teknoord och berömmande om hur det spelades in. Liksom vad fan betyder "psycheclassical synthesis" och "proto-progressive". Är det vad som finns kvar när man förstått att det inte låter bra?

Men skivan är viktig och beskriver tidsandan, som uppenbarligen var en enda snedfylla full med tokiga idéer som lät bra när man kom på dem.

Liksom, tycker någon att det här är bra musik?

https://www.youtube.com/watch?v=xwwABrNLvFs
Citera
2025-02-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är så många att välja på. Beatles är det glada popbandet som ville bli konstnärer och göra ett kulturellt avtryck.

För många var StP den där fantastiska skivan som kom med något nytt, men för andra är det ren skräpmusik där konceptet med en sammanhållen berättelse inte lyckades.

Från de som tycker det är bra får vi teknoord och berömmande om hur det spelades in. Liksom vad fan betyder "psycheclassical synthesis" och "proto-progressive". Är det vad som finns kvar när man förstått att det inte låter bra?

Men skivan är viktig och beskriver tidsandan, som uppenbarligen var en enda snedfylla full med tokiga idéer som lät bra när man kom på dem.

Liksom, tycker någon att det här är bra musik?

https://www.youtube.com/watch?v=xwwABrNLvFs
Paul`s sköna raspiga röst uppskattas i kommentarsfältet och Pauls röst höjer låten.Det lät bra
Citera
2025-02-17, 20:05
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Man kan ju undra vilken dynga till musik, för att använda deras, enligt sig själv, intelligenta ord, dom lyssnar på och varför dom är härinne på ett Beatlesforum när den sortens musik, Beatles hade en varierande musikstil, inte tilltalar dom. Jag lyssnar inte på Death-Metall och därför går jag inte in på ett sådant forum för att kalla sådan musik för dynga, skit eller vidrig. Det skulle vara helt onödigt och skulle inte tillföra ett sådant forum något relevant överhuvudtaget. Det är för mycket dyngspridare här inne. Beatlesdyngan? Jo, har man inte den naturliga normalt medfödda förmågan att uppfatta och uppskatta bra låtar som dom är, bevisar det ett på ett underutvecklat tillstånd i hjärnan. Så när någon skriver Beatlesdyngan är det ett tydligt och totalt bevis på en utvecklingsstörning. Därför skriver jag att det är personer här inne på forumet som uttalar sig om saker dom inte har intelligens och mognad och normal utveckling för, nämligen att kunna uttala sig i ämnet musik
Flashback är inte ett Beatlesforum.
Citera
2025-02-20, 16:33
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Det är världens mest underskattade band, din totalt tondöva pajas. Är du så djävla tondöv så behåll dina perversa åsikter i din schizofrena hjärna. Musik vet du ingenting om. Beatles hade inte slagit igenom i bruset idag? Det påståendet är så perverst så det saknar motstycke. Trots det så kallade bruset lever Beatles musik än idag vilket motsäger dina perversa ideèr och groteskt horribla musiksmak. Och det vanliga påhoppet på Obladi Oblada. Det bevisar vilken tönt du är

The Beatles, tillsammans med Pink Floyd och Lou Reed, var pionjärer inom modern hipsterism i populärmusik som vi känner den i dag. En hjärncancer som sätter konstighet och forcerad variation före konstnärligt fokus och smakfull återhållsamhet. Se kollegorna i band som Yes, Genesis, Tangerine Dream etc som överlägsna alternativ.

Den här artikeln sågar det här pissbandet vid fotknölarna på ett mycket bra sätt.

https://www.scaruffi.com/vol1/beatles.html
Senast redigerad av BavarianBeetle 2025-02-20 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in