2020-11-12, 06:11
Medlem
Hej. Jag verkar inte lyckas lista ut detta. Behver allts installera version 3.5 av cmake, men verkar inte kunna f tag i en kompilerad version. Det fljer med en cmake nr jag installerar cygwin, men den version r tydligen fr gammal. Kr windows och det r drfr jag behver cygwin s jag kan utveckla frn en kommandoprompt d kursen gr ut p det.
Tar tacksamt emot all hjlp.
Citera
2020-11-12, 06:33
Bannlyst
Haha stnos, installera Linux istllet som en virtuell maskin. cmake behver inte uppdateras.
Citera
2020-11-12, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Haha stnos, installera Linux istllet som en virtuell maskin. cmake behver inte uppdateras.

Tack, kan du peka mig i rtt riktning?
r det WSL2 jag ska installera? Innebr detta att jag kan installera windows terminal och faktiskt kan kra alla linux-kommandon som jag tidigare gjort enbart i Linux? Har ubuntu p min laptop.
Citera
2020-11-25, 02:07
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsvag
Tack, kan du peka mig i rtt riktning?
r det WSL2 jag ska installera? Innebr detta att jag kan installera windows terminal och faktiskt kan kra alla linux-kommandon som jag tidigare gjort enbart i Linux? Har ubuntu p min laptop.
Installera denna app s kan du kra Linux desktopappar i Windows.

Citat:
GWSL automates the process of running X on top of WSL and over SSH:

It lets you easily run graphical Linux apps on Windows 10.
It lets you run graphical apps located on remote Linux machines.
It provides a simple UI for launching Linux apps, managing them graphicaly, and creating customized Windows shortcuts for them.
All this at the click of a button! No memorization of commands necessary. Easy!

https://opticos.github.io/gwsl/tutorials/manual.html
Citera
2020-12-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Installera denna app s kan du kra Linux desktopappar i Windows.

https://opticos.github.io/gwsl/tutorials/manual.html

Tack s mycket.
Citera
2020-12-02, 21:05
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsvag
Hej. Jag verkar inte lyckas lista ut detta. Behver allts installera version 3.5 av cmake, men verkar inte kunna f tag i en kompilerad version. Det fljer med en cmake nr jag installerar cygwin, men den version r tydligen fr gammal. Kr windows och det r drfr jag behver cygwin s jag kan utveckla frn en kommandoprompt d kursen gr ut p det.
Tar tacksamt emot all hjlp.
https://stackoverflow.com/questions/...make-on-cygwin
Citera
2021-06-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
det kan vara bra att uppgradera cmos, jag r sjlv devsysp och jobbar med detta inom turbo pascal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in