Katolska kyrkan vid Heden i Göteborg blev under fredagseftermiddagen vandaliserad av en eller flera okända gärningsmän.
Kan det vara islamister som ligger bakom eller är det vänsterextremister? Flera kyrkor på kontinenten och framförallt i Frankrike har vandaliserats och bränts den senaste tiden.
Jag kanske är ute och cyklar men islamister eller andra muslimer hade väl gjort mer? Helgonbilderna, statyerna i bakgrunden som man ser på bilderna skulle blivit förstörda eftersom de är inte okej menar jag. Så som vandaliseringen beskrivs i tidningen med psalmböcker slängda i golvet och en altarduk slängd på marken och en predikstol vält känns mer som edgy tonåringar eller någon slags low energy vandal.
Göteborgshumorn kallar katolska kyrkan vid heden för HEDENDOMEN. När jag tar morgonens promenad tar jag den vägen och kollar in om man kan se något spännande. Jag har passerat förbi vid hundratals tillfällen men aldrig varit inne i kyrkan. Nu är jag lite äldre men ändå lite orolig för katolska präster. De kanske har fullt upp med småpojkar så att jag går säker ?
Kan det vara grabbar från Lundenskolan som ger igen mot de killar från Katolska skolan som var där och muckade mot dem härom dan.
Hämnd mot katolicismen efter schism? (FB) Bråk på Lundenskolan i Göteborg (10/11-20)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!