Citat:
Ursprungligen postat av
Ingenjoer
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?
Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort. Jag levde ett ganska socialt aktivt liv fram tills 25 då jag var på en jäkla massa hemmafester och även en del krogbesök. Men tjejer på krogen nobbade mig för att jag var för kort, dom sa det rakt ut. Jag har haft min egen mamma som påtalat att en man borde vara längre än mig.
Visst har jag en del andra problem också som många men längden gå ju verkligen inte att göra något åt. Och ni kommer säga säga "Det finns korta killar som får tjejer" ja det känner jag också till men då är dessa verkligen sociala genier eller ett jäääävla snyggt ansikte tillsammans med det. Det har inte jag.
Vad kan jag egentligen göra för att släppa denna tanke? Tänk om man la ner lika mycket tid och pengar på forskning om detta som får män att må dåligt som näsförminskningar och bröstförstoringar. Skulle lätt rensa hela mitt sparkonto för att bli normallång.
Då är det inte längden utan ansiktet. Det viktigaste vad gäller skönhet är faktiskt ansiktet då det är det som representerar själen/psyket och det man ser på när man bildar band till varann, det är där man "söker" varann. En stor näsa kan opereras, en svag käklinje kan definieras. Hopp finns såvida det inte är något icke opererbart som exempelvis en stor panna.
Personligen har jag känt flera korta killar på runt 170 som fått många tjejer pga främst snygga ansikten och vältränade kroppar. Tindertjejerna representerar en liten del av kvinnor och de som inte går ut och är sociala för att skaffa kontakter utan sitter hemma med telefonerna, det säger en del.
Det är lätt att vara kräsen i hemmets trygga vrå men när man kommer ut och träffar personerna är snygga ansikten och kroppar oerhört tilltalande och då spelar längden ingen roll. Är han däremot kort, kraftig och med ett oattraktivt ansikte spelar det ingen roll om han så vore två meter. Sådant säger sig själv med en del livserfarenhet.