Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2023-04-03, 00:14
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
166cm.

Citera
2023-04-03, 05:00
Bannlyst
Citat:
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?

Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort. Jag levde ett ganska socialt aktivt liv fram tills 25 då jag var på en jäkla massa hemmafester och även en del krogbesök. Men tjejer på krogen nobbade mig för att jag var för kort, dom sa det rakt ut. Jag har haft min egen mamma som påtalat att en man borde vara längre än mig.

Visst har jag en del andra problem också som många men längden gå ju verkligen inte att göra något åt. Och ni kommer säga säga "Det finns korta killar som får tjejer" ja det känner jag också till men då är dessa verkligen sociala genier eller ett jäääävla snyggt ansikte tillsammans med det. Det har inte jag.

Vad kan jag egentligen göra för att släppa denna tanke? Tänk om man la ner lika mycket tid och pengar på forskning om detta som får män att må dåligt som näsförminskningar och bröstförstoringar. Skulle lätt rensa hela mitt sparkonto för att bli normallång.

Då är det inte längden utan ansiktet. Det viktigaste vad gäller skönhet är faktiskt ansiktet då det är det som representerar själen/psyket och det man ser på när man bildar band till varann, det är där man "söker" varann. En stor näsa kan opereras, en svag käklinje kan definieras. Hopp finns såvida det inte är något icke opererbart som exempelvis en stor panna.

Personligen har jag känt flera korta killar på runt 170 som fått många tjejer pga främst snygga ansikten och vältränade kroppar. Tindertjejerna representerar en liten del av kvinnor och de som inte går ut och är sociala för att skaffa kontakter utan sitter hemma med telefonerna, det säger en del.

Det är lätt att vara kräsen i hemmets trygga vrå men när man kommer ut och träffar personerna är snygga ansikten och kroppar oerhört tilltalande och då spelar längden ingen roll. Är han däremot kort, kraftig och med ett oattraktivt ansikte spelar det ingen roll om han så vore två meter. Sådant säger sig själv med en del livserfarenhet.
Citera
2023-04-03, 06:40
Medlem
Det enda praktiska råd jag kan ge dig är att vistas i miljöer där det inte finns så många långa män. Jag är lite längre än dig, en bit över 170 cm, och mitt ansikte är varken anmärkningsvärt snyggt eller fult. Har inte haft någon lycka med svenska kvinnor som vuxen, utan det har blivit östasiatiska kvinnor för min del.

Allt detta snack om att längd inte har så stor betydelse är strunt. Det är ett av de viktigaste kriterierna för kvinnor, och det handlar inte om att du ska vara längre än henne utan att du ska vara längre än andra män i hennes omgivning eller åtminstone lika lång. Som en kort och i övrigt genomsnittlig man kan du realistiskt sett bara få tredjesorteringen av kvinnor i ett land som Sverige.
Citera
2023-04-03, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
jag är 170 och har så varit sedan tonåren.
Tycker det värsta är att man har så extremt lite respekt från andra.

Tex idag när jag skulle ta ut pengar i bankomaten.
Står där och knapar in koden, så kommer 2 killar i 18 års åldern som var typ 185cm.
Dom ställer sig typ 1 m direkt bakom och står där helt obekymrat och snackar.
Jag tog pengarna och skulle gå därifrån, och dom vek sig inte en millimieter så jag kunde gå förbi bakåt.
Hade jag varit dom så hade jag stått lite på sidan och sen aktat mig när när personen i bankomaten skulle gå därifrån.

Kände mig så jävla förbannad så om det hade varit lagligt att knivhugga dom hade jag fan gjort det.
Är så jävla less på sådana situationer för jag är så trått på att bli arg och inte kunna göra nåt, ge igen liksom.
Därför mycket jag dragit mig undan folk, för att folk ser ner på mig som är kortare.

En annan sak för nån vecka sedan när jag gick strandpromenaden vid stadens motionsområde.
Tog upp mobilen och stod och kollade kartan.
Stod på höger sida, så ser jag det kommer 25 åriga tjejermed barnvagn och hund mot mig.
Dom går alltså på fel sida och jag står helt stilla.
Tänkte att nu kommer dom gå in i mig.
Typ 2 m ifrån mig börjar dom vika åt sidan och passerar mig med kanske 40 cm axel till axel.
Samtidigt har dom deras jävla hund brevid sig så han får liksom klämma sig i mellan oss och stryker mitt ben.

Dom har en hel jävla gångbana, jag tar upp kanske 30cm då jag står med magen mot kanten av gångbanan, och ändå går dom nästan in i mig.
hade jag varit 190 och 100kg muskler hade dom vikt undan så fort dom sett mig.

Om jag hade varit dom så hade jag för fan inte gått i bredd med jävla barnvagnar och en hundjävel.
Och hade jag mött folk så hade jag försökt gå så långt åt höger som möjligt.

Jag vill inte känna mig som en arg jävla spännblatte som kaxar upp sig, men man kanske måste bli så för att folk ska visa lite respekt.
Jag tycker jag behandlar folk som är mindre än mig med respekt och tänker på deras personal space.

Beror nog inte på längden vännen, finns många flintisar som är 170cm som är vältränade och har "farliga ögon" som går ner dom flesta snubbarna, allt sitter i blicken och i ditt utseende. Ser du ut som kalles kaviar så lär ju inte en 5 åring flytta på sig heller.

Tur för dig så lever vi i moderna tider och du behöver särskilt i sverige inte vara alfa eller spänna dig, genus certifieringen fungerar.
Citera
2023-04-03, 06:59
Medlem
--corys avatar
Citat:
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?

Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort. Jag levde ett ganska socialt aktivt liv fram tills 25 då jag var på en jäkla massa hemmafester och även en del krogbesök. Men tjejer på krogen nobbade mig för att jag var för kort, dom sa det rakt ut. Jag har haft min egen mamma som påtalat att en man borde vara längre än mig.

Visst har jag en del andra problem också som många men längden gå ju verkligen inte att göra något åt. Och ni kommer säga säga "Det finns korta killar som får tjejer" ja det känner jag också till men då är dessa verkligen sociala genier eller ett jäääävla snyggt ansikte tillsammans med det. Det har inte jag.

Vad kan jag egentligen göra för att släppa denna tanke? Tänk om man la ner lika mycket tid och pengar på forskning om detta som får män att må dåligt som näsförminskningar och bröstförstoringar. Skulle lätt rensa hela mitt sparkonto för att bli normallång.

Hej, jag tror inte allt handlar om det det är svårt att ha självförtroende om man e kort men allt handlar om det, självförtroende.
Citera
2023-04-03, 06:59
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
jag är 170 och har så varit sedan tonåren.
Tycker det värsta är att man har så extremt lite respekt från andra.

Tex idag när jag skulle ta ut pengar i bankomaten.
Står där och knapar in koden, så kommer 2 killar i 18 års åldern som var typ 185cm.
Dom ställer sig typ 1 m direkt bakom och står där helt obekymrat och snackar.
Jag tog pengarna och skulle gå därifrån, och dom vek sig inte en millimieter så jag kunde gå förbi bakåt.
Hade jag varit dom så hade jag stått lite på sidan och sen aktat mig när när personen i bankomaten skulle gå därifrån.

Hur mycket väger du ungefär? 60? 70?

Om du är 170 men bred och stark så kan du fortfarande ha pondus och inge respekt. Så börja träna.

Nu är jag själv lång, men om jag vore kort hade jag lätt siktat på 95+ kg med lågt kroppsfett. Det går inte att vara en liten spillevink OCH kort. Då blir du ett byte.

Kommer även hjälpa med självkänsla och självförtroende. För det ligger mycket i det. Folk plockar upp att du är osäker, att du "twitchar", börjar backa, viker blicken eller flyttar dig när de kommer mot dig. Så folk kör över dig utan att ens tänka på det, eftersom du framstår som svag.
Senast redigerad av Vaxad 2023-04-03 kl. 07:33.
Citera
2023-04-03, 07:25
Medlem
Muppetys avatar
Jag kammar upp håret, det ger mig 1-2 cm extra; https://i.imgur.com/oFWn6Tb.jpg
Citera
2023-04-03, 08:32
Medlem
--corys avatar
Citat:

Hej, jag tror inte allt handlar om det det är svårt att ha självförtroende om man e kort men allt handlar om det, självförtroende.
Citera
2023-04-03, 09:04
Medlem
mr-mystics avatar
Jag tror faktiskt att det var klart lättare förut med relationer online för en man där kvinnan var längre och jag har själv erfarenhet av det. Dom senaste åren är det så kinkigt ändå rent allmänt så att då försöka trotts det faktumet verkar väldigt off.
Citera
2023-04-03, 09:08
Medlem
Vi har en kort kompis som alltid fick hem damer...vi gick på disco men han till typ Generalen i GBG...killen fick alltid med sig damer hem...tjejer runt 30-40. vi var väl runt 25 då....så ge inte upp.
Citera
2023-08-17, 23:05
Medlem
det har inget att göra med att du är kort. Människor inklusive kvinnor vill inte vara i närheten av deprimerade människor som inte har självförtroende. Den som skyller på sin biologiska form är bara dum. Fixa din personlighet så kommer du att se för dig själv.
Citera
2024-12-07, 19:27
Medlem
Läser tråden och känner igen mig i mycket.

Jag är också runt 166-167 cm och mår i stunder väldigt dåligt över min längd. DOCK har jag i mitt ”ungkarlsliv” haft väldigt lätt för att få tjejer och har varit med otroligt många tjejer, vissa väldigt fina och vissa lite mer bottennapp.

Upplever att på senare år har det blivit mycket svårare och jag går runt dagligen och mår dåligt över min längd. Har inte alls samma självförtroende som förr.
Jag tror inte att jag tänkte på det så mycket förr, men med alla sociala medier där tjejer beskriver hur en kille ska se ut har man fått det upptryckt i ansiktet.

Det går ut mer och mer över mitt mående tyvärr och jag lever ju inte samma liv som förr nu när man är över 30.
Antar att man inte är bättre själv heller eftersom jag inte attraheras av långa kvinnor eller större kvinnor i allmänhet.

Allt är så jävla ytligt tyvärr.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in