Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-11-14, 22:15
Medlem
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?

Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort. Jag levde ett ganska socialt aktivt liv fram tills 25 då jag var på en jäkla massa hemmafester och även en del krogbesök. Men tjejer på krogen nobbade mig för att jag var för kort, dom sa det rakt ut. Jag har haft min egen mamma som påtalat att en man borde vara längre än mig.

Visst har jag en del andra problem också som många men längden gå ju verkligen inte att göra något åt. Och ni kommer säga säga "Det finns korta killar som får tjejer" ja det känner jag också till men då är dessa verkligen sociala genier eller ett jäääävla snyggt ansikte tillsammans med det. Det har inte jag.

Vad kan jag egentligen göra för att släppa denna tanke? Tänk om man la ner lika mycket tid och pengar på forskning om detta som får män att må dåligt som näsförminskningar och bröstförstoringar. Skulle lätt rensa hela mitt sparkonto för att bli normallång.
Citera
2020-11-14, 22:21
Medlem
Bajskissens avatar
Hur lång är du?
Citera
2020-11-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskissen
Hur lång är du?
166cm.
Citera
2020-11-14, 22:28
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?

Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort. Jag levde ett ganska socialt aktivt liv fram tills 25 då jag var på en jäkla massa hemmafester och även en del krogbesök. Men tjejer på krogen nobbade mig för att jag var för kort, dom sa det rakt ut. Jag har haft min egen mamma som påtalat att en man borde vara längre än mig.

Visst har jag en del andra problem också som många men längden gå ju verkligen inte att göra något åt. Och ni kommer säga säga "Det finns korta killar som får tjejer" ja det känner jag också till men då är dessa verkligen sociala genier eller ett jäääävla snyggt ansikte tillsammans med det. Det har inte jag.

Vad kan jag egentligen göra för att släppa denna tanke? Tänk om man la ner lika mycket tid och pengar på forskning om detta som får män att må dåligt som näsförminskningar och bröstförstoringar. Skulle lätt rensa hela mitt sparkonto för att bli normallång.

Min pappa var 1.64 och en casanova, hade hur många kvinnor som helst och 4 barn.

Handlar bara om hur du mår inuti. Jag lovar!

Se till att leva det liv du vill leva så kommer din match in i ditt liv. Har inget med längden att göra!
Citera
2020-11-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
166cm.

Det är inte så farligt kort, det är väl cirka median längden för kvinnor. Även med klackar, borde typ var tredje kvinna fungera. Min ena syrra har, samma fast motsatt problem - då hon är 181.

Det finns tusen saker som är värre än att vara kort.
Citera
2020-11-14, 22:40
Medlem
Förståeligt att som man ha komplex för sin längd. Idag är ungdomar generellt mycket längre än förr, jag som är 1.90 känner mig ibland relativt kort om jag befinner mig på en plats där många tonåringar vistas. Du får lyfta fram andra egenskaper med dig själv som får dig att känna självsäkerhet, det är meningslöst att du skall må dåligt över någonting du inte kan rå för. Negativ energi kostar bara tid av ditt dyrbara liv.

Vi kan lägga hur mycket pengar på forskning som du vill, sannolikheten att vi kommer att kunna modifiera längd så som vi kan förändra storlek/fasthet på bröst är väldigt låg.
Citera
2020-11-14, 22:41
Medlem
GormDenGamles avatar
Köp ett par Buffaloskor eller bättra på din insida.
Med bra insida, kommer man långt.
Citera
2020-11-14, 22:41
Medlem
neuron-drones avatar
Folk är ytliga numera och går på utseendet och inte utstrålningen. Två av de som dejtat mest som är föräldrar till numera medelålders ungar som jag känner, är båda bara 160.

De hade utstrålningen märkte man. Alla tjejer var intresserade. Men de bjussade på sig själv hela tiden och de var rätt sliskiga faktiskt.

Men på den tiden verkade det gå hem. De fick tjejer att känna sig i fokus och sedda. Det var väl mest raggningsstrategi de hade men tror de blev självsäkra av att det funkade. Om det inte blivit för ytligt kanske det funkar, sätt tjejen i centrum och inte dig själv.
Citera
2020-11-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Min pappa var 1.64 och en casanova, hade hur många kvinnor som helst och 4 barn.

Handlar bara om hur du mår inuti. Jag lovar!

Se till att leva det liv du vill leva så kommer din match in i ditt liv. Har inget med längden att göra!
Fast jag är ingen casanova tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Det är inte så farligt kort, det är väl cirka median längden för kvinnor. Även med klackar, borde typ var tredje kvinna fungera. Min ena syrra har, samma fast motsatt problem - då hon är 181.

Det finns tusen saker som är värre än att vara kort.
Problemet är att tjejer som är säg 1.60 vill ha män som är långa. Jag raggar ju inte på längre kvinnor, och har aldrig gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Förståeligt att som man ha komplex för sin längd. Idag är ungdomar generellt mycket längre än förr, jag som är 1.90 känner mig ibland relativt kort om jag befinner mig på en plats där många tonåringar vistas. Du får lyfta fram andra egenskaper med dig själv som får dig att känna självsäkerhet, det är meningslöst att du skall må dåligt över någonting du inte kan rå för. Negativ energi kostar bara tid av ditt dyrbara liv.

Vi kan lägga hur mycket pengar på forskning som du vill, sannolikheten att vi kommer att kunna modifiera längd så som vi kan förändra storlek/fasthet på bröst är väldigt låg.
Det är det jag menar. Liksom jag var på gymmet nyligen och såg tjejer som såg ut att vara 13-14 i ansiktet och nästan alla var längre än mig.
Citera
2020-11-14, 22:47
Medlem
enslugodysseuss avatar
Jag är rätt kort jag också. Ibland kan jag känna mig bitter över min otur, att jag inte kunde få vara 1,90+ precis som alla de andra stora grabbarna

Längden hör helt klart till toppen av de saker som män (och kvinnor också för den delen) mår dåligt och känner sig osäkra över.
Tänk såhär, du besitter HELT säkert andra attribut, som många av de längre killarna saknar och som dessa kanske mår dåligt och känner sig osäkra över. Ingen vet vad som snurrar runt i andra människors huvuden.

Vi lever kanske 80 år om vi har tur. Längden går inte direkt att göra någonting åt. Acceptera dig för den du är, för i slutändan ska vi alla dö, och då spelar inget av det här någon roll ändå.

Fast det är klart, vi sparar ju in på virke med en kortare kista
Citera
2020-11-14, 23:02
Medlem
Europes avatar
Många saker kan göra det svårare att få kvinnor, allt från att man är fattig, introvert, ful, kortare m.m. Samtidigt brukar inte en faktor i sig förhindra en från att träffa någon. Jag är autistisk och har sedan jag fick diagnosen tagit del av andra autistiska män. Uppenbarligen har nästan alla enorma problem med att träffa någon överhuvudtaget, men samtidigt har jag själv aldrig haft sådana problem. En del av mina manliga vänner, som inte är autistiska och är över 180 cm, har under årens lopp i långa perioder klagat över hur de inte kan hitta någon.

Säkert vet du själv att åtminstone korta kända män har fått kvinnor till höger och vänster. I The Rolling Stones var Brian Jones och Bill Wyman värst, båda 168 cm långa, för att nu inte tala om sådana som Prince med sina 158 cm, som även var med en massa kända kvinnor. Faktum är att väldigt många kända och eftertraktade artister, skådisar m.fl. ligger runt 170 cm. Tom Cruise är hett eftertraktad med sina 170 cm, tror du verkligen att den enda avgörande skillnaden mellan er två är de där 4 centimetrarna?

Jo, jag vet, det är ingen större tröst att korta kändisar kan välja och vraka mellan villiga kvinnor, men det visar ändå att längd inte kan förklara 100%, det är högst en av flera faktorer. Utan tvekan vill många kvinnor ha en man som är längre än de själva. Du kan ändå inte ändra på din längd, så du bör släppa hela längdgrejen och istället ställa dig frågan om det finns något annat som spelar in och som du faktiskt kan göra något åt. Det rationella är ju att fokusera på saker man kan göra något åt, inte det man inte kan göra något åt.

Edit: Jag kan inte låta bli att tillägga att Timbuktu påstås ha legat med en massa kvinnor. Och det känns faktiskt lite makabert för mig, men det är ju inte för att han är en centimeter kortare än du, utan med tanke på hans nylle. Jag menar, kan Timbuktu få en kvinna, så finns det bevisligen inget utseende hos en man som kan förhindra en från att få en kvinna.
Senast redigerad av Europe 2020-11-14 kl. 23:19.
Citera
2020-11-14, 23:13
Medlem
fethorunges avatar
Skaffa en kort asiatiska.

eller

Kompensera med mycket status, tjock plånbok och enorm social krets.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in