Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-11-27, 06:54
Medlem
Pastapastors avatar
Så jag ansökte mönstring och beviljades ej.

Det här är motiveringen:

"För att Försvarsmakten ska kunna bedöma dina förutsättningar har kontroll skett mot Rekryteringsmyndighetens register. Av denna information framkommer att du inte är behörig att genomföra prövning till grundutbildning på grund av uppgifter som Försäkringskassan har lämnat om dig.'

Någon som har en susning om vad det kan handla om?
Citera
2020-11-27, 07:02
Citat:
Ursprungligen postat av Pastapastor

Det här är motiveringen:

"För att Försvarsmakten ska kunna bedöma dina förutsättningar har kontroll skett mot Rekryteringsmyndighetens register. Av denna information framkommer att du inte är behörig att genomföra prövning till grundutbildning på grund av uppgifter som Försäkringskassan har lämnat om dig.'

Det vet du väl själv, hur tror du vi ska veta vad för skelett du har i Försäkringskassans garderob?

Varit sjuk mycket? Försökt med bedrägerier?

Du kan ju annars fråga Fk.
Citera
2020-11-27, 07:19
Medlem
Det är kanske kopplat till ditt tjackmissbruk? Det hämtas in medicinska uppgifter.
Senast redigerad av BetterStories 2020-11-27 kl. 07:22.
Citera
2020-11-27, 07:38
Medlem
GoUoDs avatar
Ganska självsvarande tycker jag. Vad finns hos FK för dig?
Citera
2020-11-27, 09:09
Medlem
Citat:

Det här är motiveringen:

Har du ADHD eller Asbergers?
Citera
2020-11-28, 02:53
Medlem
T-80Us avatar
Citat:

Det här är motiveringen:

Jag tänker att Försäkringskassans uppgifter till Försvarsmakten haft något med ditt narkotikabruk att göra. Givet relativt goda kunskaper om hur Försvarsmaktens företrädare resonerar, så är inte en person med sådana här trådstarter särskilt attraktiva för GMU:

"Så jag tog 7st bensedin och en del tjack för ca 24 timmar sedan. Har inte sovit alls under denna tid.

Jag känner mig inte alls lika flöddrig som tidigare men ändå en liten aning snurrig.

Kommer den mängd bensedin som ännu sitter i blodet försvaga LSD-trippen jag tänkte gå på nu inatt?

Kan en till dos amfetamin hjälpa till med saken? Eller kan det också försvaga trippen? "

Så, vad har Försäkringskassan för uppgifter kring dig? När du listat ut det, vilket inte borde vara speciellt svårt i ditt fall, så vet du varför du blev nekad. Lätt som en plätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in