Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-11-27, 23:44
Medlem
Vem och var ska man söka hjälp
Senast redigerad av Johnth 2020-11-27 kl. 23:50.
2020-11-27, 23:58
Medlem
Running_mans avatar
Årets rubrik. Vad var frågan?
2020-11-27, 23:58
Medlem
psykosnyckels avatar
Vårdcentralen.
2020-11-28, 00:04
Medlem
Ofrivilligtvilligs avatar
Du menar som i ptsd?

1177 om det är pronto
Annars din vårdcentral alternativ militärpsykologen, om det är något som kan leda till problem juridiskt så har kyrkan absolut tystnadsplikt.
2020-11-28, 00:04
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Nu brukar jag inte skjuta så många i tjänst men om jag gör det så är det min arbetsgivare som ska stå för samtal kring detta direkt.
2020-11-28, 00:22
Medlem
oskrivnaoddss avatar
om du först skulle ta och förklara vad som menas med "i form av tjänst i ej officiell status" så att man fattar vad du menar.

Är du hemlig agent?
2020-11-28, 00:32
Medlem
Pungsvings avatar
Skriv om rubriken. Ingen fattar vad du menar.
2020-11-28, 01:09
Medlem
VodkaDrunkenskis avatar
Jag sköt på minst en snubbe när jag var på utlandstjänst. Vet inte om jag fick träff dock. Kosovo för sisådär 20 år sen.

Jag känner ingenting. Är å andra sidan inte särskilt brydd som person. Känner mer för djur än människor.
2020-11-28, 04:34
Medlem
Behöver du rättfärdiga det du gjort?
Har du följt order som varit tvivelaktig, eller tvivlar du på att uppdraget har tjänat sitt syfte.

Som alla andra händelser i livet funkar horor och kokain dåligt. Samtal och kunskap desto bättre. Även om det första är roligare .

Jag hoppas du får ro i själen.
2020-11-28, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VodkaDrunkenski
Jag sköt på minst en snubbe när jag var på utlandstjänst. Vet inte om jag fick träff dock. Kosovo för sisådär 20 år sen.

Jag känner ingenting. Är å andra sidan inte särskilt brydd som person. Känner mer för djur än människor.

Mitt fall var för ca 35 år sedan i mellanöstern och vet att mina skott träffade. Jag sköt många hundar med men det är faktisk skillnad med människor.
Officerarens försvinnande väckte minnen och jag söp till igår och skapade denna tråd.
Jag har haft kontakt med psyket men de fattar faktiskt inget i Sverige.
Hittat bättre hjälp där jag är men kan inte bli kvitt skite trots samtal med krigsveteraner mm.mm
2020-11-28, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
om du först skulle ta och förklara vad som menas med "i form av tjänst i ej officiell status" så att man fattar vad du menar.

Är du hemlig agent?

Nej, ingen agent men träffat Stig B...ha ha. Jag gjorde det för pengar. Hade tjänst och är SGT.
Inte verksam sedan länge och vill inte förklara mer . Jag var full som fan igår så jag slant lite.
Kan säga att det hade med en dåvarande konflikt att göra som även finns idag.
2020-11-28, 09:12
Medlem
Googlade lite i ämnet åt dig
Lite skillnad för 35 år sedan.

https://www.sverigesveteranforbund.se/kamratstod

https://www.forsvarsmakten.se/sv/akt...tar-psykiatri/

Finns nog många med samma problem
https://militarhistoria.se/1900-tal/...fn-tjanst-ptsd

Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Mitt fall var för ca 35 år sedan i mellanöstern och vet att mina skott träffade. Jag sköt många hundar med men det är faktisk skillnad med människor.
Officerarens försvinnande väckte minnen och jag söp till igår och skapade denna tråd.
Jag har haft kontakt med psyket men de fattar faktiskt inget i Sverige.
Hittat bättre hjälp där jag är men kan inte bli kvitt skite trots samtal med krigsveteraner mm.mm
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in