• 1
  • 2
2020-11-28, 07:33
Medlem
Sladdarens avatar
Hej

Visst stör ni er ochså på att dom fackena / fickorna för själva kreditkortet trasas sönder ganska fort
Fickorna kan bli uttänjda så körkort mm bara trillar ut eller så strasas fickorna sönder på insidan höger kanter eller rakt bakom

Finns olika kvaliter av textiler såklart men nästan alla mobilfodral som jag köpt emellan 100-400kr går bara sönder efter en för "kort" tid till följd att jag stoppar kanske utklippt pappkartong i fickorna så det får rätt spänts igen för kreditkorten, körkort etc. inkl att jag tejpar bakom med silver tejp. elelr limmar tunn hårdplast bakom fickorna med superlim. Men på sidan / kanten av korten kan det iaf spricka i sömmarna på insidan, som man får i mitt fall överlappa med tejp, vilken tejp?

1. Hur brukar ni förebygga (förstärka) eller reparera era plånboksväskor eller skydda dom mot utslitning ?

2. Vilka typer av läder, skinn eller annat material och modell av plånboksfodral brukar ni köpa ? Som håller ? (Man skulle ju kunna önska att det är förstärkta sömmar och textiler bakom fickorna (korten)

3. Varför finns det inte en skinnlapp med tryckknapp som man fäller över fickorna istället för risken att tappa ur alla korten på marken ?

4. Vad ska man köpa för mobilväska som håller ? Mina trasas sönder efter mindre en 6 månader
- Och det är inte så roligt att tappa massa kort heller på marken pga slappa plastkortsfickor

Ex på billigare mobilt etui :

https://www.teknikdelar.se/mobiltill...BoCPsIQAvD_BwE

Ex på dyrare mobilt hölje :

https://www.lucrin.se/iphone11-pro-p...latt-lader.htm

Det handlar inte om att det är dyrt å köpa in nya plånboksfodral 2-3 ggr pr år .. Det handlar om att inte tappa massa kort ..

5. Ge även gärna tips på era plånboksfodral som har lite mer platsutrymme, iofs kan man ju koppla de flesta medlemskapen till bankkorten numera men i vilket fall?
Citera
2020-11-28, 07:39
Medlem
Sladdarens avatar
Den här väsk-modellen ser intressant ut men jag har ingen iphone utan jag kör med Redmi modellen (Android) , finns det som Android?

Kommer nog alldrig heller skaffa iphone... gillar inte märket

https://fyndiq.se/produkt/caseme-iph...55d659c684964/
Citera
2020-11-28, 07:40
Bannlyst
Aldrig varit med om att dom trasas sönder, att dom töjer sig med tiden är jag däremot bekant med, då får man limma dit ett kort i facket för att få bra passform igen.
Citera
2020-11-28, 07:46
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcknfuck
Aldrig varit med om att dom trasas sönder, att dom töjer sig med tiden är jag däremot bekant med, då får man limma dit ett kort i facket för att få bra passform igen.

Mina går sönder på löpande band.. kan va nåt syntetiskt material på baksidan av korten, typ ett nät som såklart ochså är väldigt bräckligt .. men jag kar kört med läder och skinn ochså där sömmarna bara rivs upp eller går hål i materialet.. kanske är så att jag har nåt vasst kort ochså
Citera
2020-11-28, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Mina går sönder på löpande band.. kan va nåt syntetiskt material på baksidan av korten, typ ett nät som såklart ochså är väldigt bräckligt .. men jag kar kört med läder och skinn ochså där sömmarna bara rivs upp eller går hål i materialet.. kanske är så att jag har nåt vasst kort ?

Ingen aning, jag har alltid haft läder/fakeläder, i prisklassen 350-500:-
Citera
2020-11-28, 07:52
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ingen aning, jag har alltid haft läder/fakeläder, i prisklassen 350-500:-

Så du menar att det krävs bättre material då ? kring 500-xxxx prisklassen för att det ska bara hålla ihop ? Undra varför dom säljer fodral under den prisklassen?

Som ex kan jag köpa otroligt slitstark snygg arbetsbyxa (typ M90 militärmodell) för struntpriser relativt en armani kostym, så detta med att betala dyrare, har nog inte så mycket med slitstark att göra rent metaforiskt
Citera
2020-11-28, 08:01
Bannlyst
Citat:
Så du menar att det krävs bättre material då ? kring 500-xxxx prisklassen för att det ska bara hålla ihop ? Undra varför dom säljer fodral under den prisklassen?

Som ex kan jag köpa otroligt slitstark snygg arbetsbyxa (typ M90 militärmodell) för struntpriser relativt en armani kostym, så detta med att betala dyrare, har nog inte så mycket med slitstark att göra rent metaforiskt

Det var inte vad jag skrev, gå tillbaka och läs igen så kommer du säkert förstå innebörden av mitt inlägg.
Citera
2020-11-28, 08:16
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Jag fattar inte varför man skall använda mobilfodralet som plånbok?
Ser ni som gör det någon slags fördel med att om ni skulle bli av med mobilen, så ryker även plånboken eller vad?

OnT: Ingen jag känner som är dum nog att använda mobilfodralet som plånbok har någonsin sagt något om liknande problem. Kanske du helt enkelt är för våldsam när du drar ut/sätter i dina kort.
Citera
2020-11-28, 08:17
Bannlyst
Citat:
Den här väsk-modellen ser intressant ut men jag har ingen iphone utan jag kör med Redmi modellen (Android) , finns det som Android?

Kommer nog alldrig heller skaffa iphone... gillar inte märket

https://fyndiq.se/produkt/caseme-iph...55d659c684964/

http://letmegooglethat.com/?q=Caseme+redmi
Citera
2020-11-28, 08:18
Medlem
Moilfodral är idiotiskt och ser bara komiskt ut, folk står och håller en plånbok vid örat. Sen när de tappar fodralet så tappar de allt. Skippa skiten.
Citera
2020-11-28, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Jag fattar inte varför man skall använda mobilfodralet som plånbok?
Ser ni som gör det någon slags fördel med att om ni skulle bli av med mobilen, så ryker även plånboken eller vad?

OnT: Ingen jag känner som är dum nog att använda mobilfodralet som plånbok har någonsin sagt något om liknande problem. Kanske du helt enkelt är för våldsam när du drar ut/sätter i dina kort.

Jag ser ingen fördel med det därför har jag sedan många år tillbaka en separat plånbok, tappar jag plånboken kan jag betala med mobilen och vice versa.

Köpte det när dom mobilplånböckerna kom för att jag tyckte att det var ett bra skydd om man skulle tappa sin mobil i backen, nu tappar jag aldrig min mobil så övergav det.
Köpte ett till min nuvarande mobil eftersom man är så rädd om den när den är ny men har aldrig använt det.

Nu kör jag med ett som liknar det här, för att jag gillar ringen, man får bra tag och kontroll på telefonen samtidigt som man kan ställa upp den om man vill glo på video eller använda den som arbetslampa mm.

https://images.phonelife.se/data/pro...ltra_svart.jpg
Senast redigerad av Fcknfuck 2020-11-28 kl. 08:40.
Citera
2020-11-28, 08:34
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Jag ser ingen fördel med det därför har jag sedan många år tillbaka en separat plånbok, tappar jag plånboken kan jag betala med mobilen och vice versa.

Köpte det när dom mobilplånböckerna kom för att jag tyckte att det var ett bra skydd om man skulle tappa sin mobil i backen, nu tappar jag aldrig min mobil så övergav det.
Köpte ett till min nuvarande mobil eftersom man är så rädd om den när den är ny men har aldrig använt det.

Nu kör jag med ett som liknar det här, för att jag gillar ringen, man får bra tag och kontroll på telefonen samtidigt som man kan ställa upp den om man vill glo på video eller använda den som arbetslampa mm.

Jag gör samma sak. Känns extremt dumt att bli av med båda när man (om det vill sig illa) "bara" kan bli av med en av sakerna.
Jag har ett liknande fodral men utan plats för kort då jag behöver ett extra skärmskydd i jobbet. Kollegornas spruckna displayer och min hela talar sitt tydliga språk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in