2020-12-04, 21:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Järntorget skulle kameraövervakas.

Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Järntorget bör kameraövervakas med tanke på brottsstatistiken är otroligt hög !.
Den är ofattbart stor i just Järntorget
Något hinder skall det inte vara.
Och strippklubben bör bommas igen för där händer det mycket skit och drogförsäljning!

Naturligtvis skulle Järntorget kameraövervakas och det riktigt ordentligt.
Citera
2020-12-05, 18:49
Medlem
Om verkligheten kom ikapp skulle kanske hjärntvätten rinna bort. Jag tror att det skulle behövas en riktig kris så människor kände de behövde varandra igen.
Citat:
Ursprungligen postat av transient91
Det bästa med att gamla svenskar dör är att dessa jävla UFO som röstar rött för att "de alltid har gjort så" raderas från jordens yta, och öppnat upp för en ny generation, där unga män är väldigt medvetna och hur jävligt allt är, medan unga tjejer är lika hjärntvättade som någonsin (röstar V, MP, FI).
Citera
2020-12-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Om verkligheten kom ikapp skulle kanske hjärntvätten rinna bort. Jag tror att det skulle behövas en riktig kris så människor kände de behövde varandra igen.

Moderaterna är största parti i området. Och de gamla rödingarna ersätta av invandrare som har hunnit bli medborgare och andra generationen. Jag tror du får se dig besegrad.
Citera
2020-12-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Användaren UlphSvenson, som är den som bestämmer vilka områden som är trygga eller inte.

Nej det gör användaren inte.
Användaren berättar bara hur han/hon ser på området.
Citera
2020-12-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Vet du när metadonkliniken vid Masthuggstorget flyttade in? Denna kan ju knappast hjälpt när det kommer till traktens karaktär.

Vi lever i en annan tid nu, kan inte komma på att någon blev pissad på efter att de blivit rånade på t.o.m. kläderna när jag var yngre men betyder det att inga rån begicks? Nej, givetvis inte. Samhället och brottsligheten har förändrats enormt mycket och det gäller för packet ute vid Järntorget likväl.

Osäker på när den kliniken flyttade in. Men det finns ju fler kliniker för missbrukare i området, som funnits i evinnerliga tider. Bla så finns ju nordhemspolikliniken på en av långgatorna.
Statsmissionen har också en del missbrukare och nytillkomna..

Oavsett detta så är det viktigt med polisens närvaro i området. Om inte annat så för att få buset åtminstone får lite snutnoja.
Den sedan länge nerlagda polisstationen på 3:dje långgatan skulle behövts nu.
Citera
2020-12-05, 22:34
Medlem
Två veckor med elavbrott skulle nog få människor på andra tankar än vad som skiljer åt politiskt...
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Moderaterna är största parti i området. Och de gamla rödingarna ersätta av invandrare som har hunnit bli medborgare och andra generationen. Jag tror du får se dig besegrad.
Citera
2020-12-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Det är rödgrön majoritet, sedan vilket parti de röstat på är inte frågan. Allt vänster om moderaterna är kommunism.

Ja och vänsterna skullle säga att allt till höger om dom är nazism.....
Citera
2020-12-06, 06:31
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det är ett typiskt vänsterblivet svar. Du blundar för verkligheten. Skygglapparna sitter åt så hårt att du lever i total förnekelse.

Hur tänker du nu när jag inte gett uttryck för någon som helst vänsteråsikt? Det jag skrev var fakta du inte kan trolla bort hur du än vill.

Vad är grejen med "er" och att kalla alla som inte är rasister för "vänster" och liknande? Du har ingen aning om var jag står politiskt. Alltid sånt här. Oavsett om det är en Kristdemokrat, liberal eller Miljöpartist - är man inte rasist så är man kommunist. Vem gynnar det när ni säger sådär? Förutom era motståndare då när ni verkar ännu löjligare.

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Trollar du i tråden eller finns det människor som dej?

Svarade du rätt person nu? Jag har bara sagt saker som stämmer rent faktamässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
TFörnekar du fler händelser i historien också, kanske förintelsen inte heller var på riktigt, vakna för hvete upp!

Nej, givetvis inte. Det vore ju märkligt av en som uppenbarligen bryr sig väldigt mycket om att respektera fakta, vetenskap och sånt. Det borde du fråga alla faktaresistenta sd:are som tror att Sverige är farligt istället.
Citera
2020-12-06, 09:20
Medlem
Många i tråden refererar till knark, fylla och slagsmål och säger att det visar att Järntorget alltid varit osäkert. Det är en väldig skillnad på skit och skit dock.

Det är förvisso aldrig trevligt att springa in i en pundare, det har alltid rört sig ensamma skummisar vid strippklubben och det kunde hände att någon ovälkommet följde efter på spårvagnen och bröl kunde snabbt uppstå mellan två alfahanar som trängdes vid en bardisk.

Skillnaden idag mot för 10, 20 och 30 år sedan är dock att det nu finns små gäng som står och spejjar, likt rovdjur. Du kan snabbt bli omringad av 4-6 personer vars enda syfte är att agera ut sin rovdrift.

Det är enligt mig en värld av skillnad i otrygghet jämfört med att se lite vitt pulver byta händer eller en punkare sitta och skaka i ett gathörn.

Min dotter bor i Göteborg och ser de här små gängen överallt runt Kompassen, Brunnsparken, Järntorget. Som små flockar av hyenor som bara väntar. Det fanns inte förut och är långt mer otryggt än för 10 år sedan.
Citera
2020-12-06, 16:53
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Hur tänker du nu när jag inte gett uttryck för någon som helst vänsteråsikt? Det jag skrev var fakta du inte kan trolla bort hur du än vill.

Vad är grejen med "er" och att kalla alla som inte är rasister för "vänster" och liknande? Du har ingen aning om var jag står politiskt. Alltid sånt här. Oavsett om det är en Kristdemokrat, liberal eller Miljöpartist - är man inte rasist så är man kommunist. Vem gynnar det när ni säger sådär? Förutom era motståndare då när ni verkar ännu löjligare.

Du blundar för verkligheten, bara det är vänsterblivet. Problemen försvinner inte bara för att man välja att blunda. Det finns en orsak till att polisen varnar allmänheten kring situationen i Järntorget. Eller påstår du att polisen ljuger och hittar på?
Citera
2020-12-06, 17:14
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Järntorget bör kameraövervakas

HUR i helvete kan du missa ALLA skyltar om kameraövervakning från polisen?
Det är omöjligt att missa skyltarna om man ens befunnit sig på järntorget...
Citera
2020-12-07, 09:23
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ja och vänsterna skullle säga att allt till höger om dom är nazism.....

De säger ju att alla som inte tycker exakt likadant som dom är nazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in