2020-12-03, 00:09
Medlem
Osäker på var jag skulle lägga tråden så mod får gärna flytta om den ligger fel.

När jag var i Stockholm såg jag det här nästan överallt. Indier på mopeder som kör som att dom är i Calcutta. På cykelbanor, på trottoarer, mot rött ljus osv. Men var kommer alla de här indierna ifrån? Jag kan inte minnas att Sverige har haft så här mycket indier tidigare. Hur kommer de till Sverige? Har dom rätt att arbeta där eller arbetar dom illegalt?
2020-12-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Fråga vad dem studerar till, så kommer du nog på att du är den lågutbildade jäveln.
Tror inte att dom hinner studera så mycket med tanke på deras jobb. Dom ger heller inte något högutbildat intryck. Är dom här som "studenter" fast jobbar istället för att studera?
2020-12-03, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluxlist
Tror inte att dom hinner studera så mycket med tanke på deras jobb. Dom ger heller inte något högutbildat intryck. Är dom här som "studenter" fast jobbar istället för att studera?
det är väldigt vanligt i storbritanien bland indier. mycket möjligt att det är så
2020-12-03, 01:22
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ja, en majoritet av dem som kör mat är studenter, resten är mellan stolarna på jobb. Företagen riktar in sig på studenter då lönen är pissig och timmarna udda.

Vissa studenter arbetar 30 timmars veckor och studerar heltid utan problem. Att åka moppe fyra timmar om dagen och studera fem ser jag inte som ett problem.
Senast redigerad av GoUoD 2020-12-03 kl. 01:24.
2020-12-03, 01:29
Citat:
Osäker på var jag skulle lägga tråden så mod får gärna flytta om den ligger fel.

När jag var i Stockholm såg jag det här nästan överallt. Indier på mopeder som kör som att dom är i Calcutta. På cykelbanor, på trottoarer, mot rött ljus osv. Men var kommer alla de här indierna ifrån? Jag kan inte minnas att Sverige har haft så här mycket indier tidigare. Hur kommer de till Sverige? Har dom rätt att arbeta där eller arbetar dom illegalt?

Bangladesh är nåt jag hört / fått för mig

Tror inte det är så lätt att fuskjobba på Foodora och Uber

"Nu är det dags att strama åt arbetskraftsinvandringen, anser migrationsminister Morgan Johansson.
Han vill stoppa flödet av diskare och städare – och bara ta emot kvalificerad arbetskraft som det råder brist på i Sverige."

Där har du problemet, typ.
2020-12-03, 03:31
Bannlyst
Citat:

i malmö är det analabeter/muslimer som kör med sina scootrar på cykelbanor ch som inte kan regler eller något annat. det är ocksp de som sprider smittan vidare och som jobbar svart samtidigt som man får ut budrag. de som handlar av dessa bidragsfuskare och illegala är också de som supportar svartjobb, bidragsfusk och smittspridning. dessutom är allt deta man bestämmer från syltor som sysslar med svart arbetskraft, bidragsfusk och annat trevligt.

om man lär sig bygga ihop sin egen mat så sparar man både pengar och vet vad det är i maten, dessutom smakar det mycket godare när man byggt ihop sin egen mat. anledningen till att man kör runt med scootrar är fö att man behöver inget körkort och sedan är dessa maskiner handlade för svarta pengar.

det finns massor med kriminella och illegala i sverige. man hittar dem om man öppnar ögonen och tänker till. de själva anser sig vara smarta men om man nu är så smart. varför bidragsfuskar man och vad gör man i sverige?
2020-12-03, 03:34
Bannlyst
Citat:

om man kollar upp regplåtarna på de bilar som de använt så handlar det inte om studenter, detta är kriminella av olika typer. det är därför som man inte ska handla av dem alls. smittspridare kan de ju vara där de kommer ifrån. jag har inte sett kriminella syssla med detta i äckligt radioaktiva japan.
2020-12-03, 03:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

De fåtal gånger jag beställt mat via Uber Eats, har det varit ryssar/vitryssar som levererat. Men jag bor å andra sidan ett stenkast från sovjetiska konsulatet här i Göteborg. Aldrig varit indier i alla fall.
2020-12-03, 04:12
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:

Det jag blir mest förvånad över är hur vet du vart dessa arbetare kommer ifrån när dom kör moped? För antar att de inte kör utan hjälm, då du inte skrivit med det i ts. O när dom väl tar av sig hjälmen så antar jag att det inte är när just dessa "indier" kör mot rött och hejvilt utan när dom står stilla? Så hur vet du att det är en indier varje gång?

I stort sett så är Asiens trafik bra mycket intensivare än Sveriges och dom behöver inte ens rödljus och annat handikapps baserade väghjälpmedel.

Om du vill ha olagligt så kör mellan uppsala-sthlm o räkna hur många bilar som klarar av att köra lagligt. Det räcker med en hand trots rusningstrafik kan jag ju säga!
Senast redigerad av LostinDarkness 2020-12-03 kl. 04:31.
2020-12-03, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
De fåtal gånger jag beställt mat via Uber Eats, har det varit ryssar/vitryssar som levererat. Men jag bor å andra sidan ett stenkast från sovjetiska konsulatet här i Göteborg. Aldrig varit indier i alla fall.
I Stockholm verkar det mest vara indier. Dom kan också vara från Bangladesh/Pakistan. Svårt att avgöra.
2020-12-03, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Det jag blir mest förvånad över är hur vet du vart dessa arbetare kommer ifrån när dom kör moped? För antar att de inte kör utan hjälm, då du inte skrivit med det i ts. O när dom väl tar av sig hjälmen så antar jag att det inte är när just dessa "indier" kör mot rött och hejvilt utan när dom står stilla? Så hur vet du att det är en indier varje gång?

I stort sett så är Asiens trafik bra mycket intensivare än Sveriges och dom behöver inte ens rödljus och annat handikapps baserade väghjälpmedel.

Om du vill ha olagligt så kör mellan uppsala-sthlm o räkna hur många bilar som klarar av att köra lagligt. Det räcker med en hand trots rusningstrafik kan jag ju säga!
Dom kör med öppen hjälm så man ser ansiktet. Nästan alla som kör är indier eller från Pakistan/Bangladesh. Prova själv och beställ från foodora eller uber eats så ser du vad jag menar.
2020-12-03, 08:04
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:

Ja, det dräller av indier på moped i Stockholm.

De senaste åren har invandringen av arbetsmigranter med familjer utgjort i genomsnitt 16 procent av invandringen av medborgare i länder utanför Norden och EU. Mellan 2007 och 2018 ökade den från knappt 2 000 till över 20 000 personer. En förklaring till ökningen är en regeländring som infördes 2008: Arbetsmarknaden öppnades för alla som har ett anställningserbjudande och kan försörja sig själva.

Kina och Indien är de vanligaste ursprungsländerna.

SCB

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in