2020-12-04, 12:47
Medlem
Laxons avatar
Hejsan,

Safari-användare här! Jag har tidigare använt mig både Chrome och Firefox och uppskattade dessa webbläsares synkroniseringsmöjligheter. Med andra ord, man skapar sig ett account där man sparar bokmärken som man kan logga in på andra enheter med och synka bokmärkena. Jag har nu av olika anledningar gått över till Safari och gillar i det stora hela upplevelsen. Jag har dock en Mac som jag delar med en annan och vill därför inte logga in med mitt Apple-ID och ge tillgång till alla mina personliga uppgifter. Till min fråga:

Finns det något sätt att logga in på Safari för att synka alla Safari-sparade bokmärken utan att logga in hela datorn på sitt Apple-ID? Jag tänker att det kanske är något jag har missat i Safari-inställningarna eller att det eventuellt finns en smart Safari-extension?

Hoppas att min text är förstålig och att någon har lite tips!
Citera
2020-12-04, 12:51
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Hejsan,

Safari-användare här! Jag har tidigare använt mig både Chrome och Firefox och uppskattade dessa webbläsares synkroniseringsmöjligheter. Med andra ord, man skapar sig ett account där man sparar bokmärken som man kan logga in på andra enheter med och synka bokmärkena. Jag har nu av olika anledningar gått över till Safari och gillar i det stora hela upplevelsen. Jag har dock en Mac som jag delar med en annan och vill därför inte logga in med mitt Apple-ID och ge tillgång till alla mina personliga uppgifter. Till min fråga:

Finns det något sätt att logga in på Safari för att synka alla Safari-sparade bokmärken utan att logga in hela datorn på sitt Apple-ID? Jag tänker att det kanske är något jag har missat i Safari-inställningarna eller att det eventuellt finns en smart Safari-extension?

Hoppas att min text är förstålig och att någon har lite tips!

Nr 1 är väl att du har olika konton för varje användare på macen. Många fördelar med det.

Se synkar du via iCloud.
Citera
2020-12-04, 12:51
Medlem
Går så vitt jag vet bara via iCloud, men du kan ju antingen skapa ett separat användarkonto på datorn för varje användare, kan inte komma på någon anledning till att dela konto mellan flera personer
Alternativet är att synka via iCloud, men att stänga av alla andra tjänster, det hindrar ju dock ingen från att aktivera de resterande också
Citera
2021-03-06, 08:35
Medlem
Olika mac användere och icloud är ditt keyword här.. fins säkkert vissa extentions som kan lösa dela av detta.. dock inte utan att synca sakar till deres moln.. kanske värd att tänka säkkerhet där också..
Citera
2021-10-01, 18:30
Medlem
Vesets avatar
iCloud och familjedelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in