Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-05, 08:30
  #1
Medlem
Sir Dwains avatar
Det finns ett demo till det här spelet som jag testade på steam för någon månad sedan och som jag tyckte verkade mycket lovande. Nu har det då kommit ut (igår) och har än så länge 100% positiva steam reviews (av 35).

Det spelar huvudsakligen som en visual novel, det är mycket läsande och inte så mycket gameplay av vad jag förstår, men det ska vara mycket välgjort. Man spelar som ledaren för det här landet och måste fatta en massa beslut, vilken ekonomisk väg ska man gå, hur ska man förhålla sig till sina grannländer och så vidare.

Jag ska precis starta min första omgång men baserat på erfarenheten av demot så vågar jag rekommendera, det är dessutom billigt (€10 under den första veckan).
Citera
2020-12-05, 11:46
  #2
Medlem
Köpt, spelat någon timme nu. Det verkar lovande! Men man måste gilla att läsa för att uppskatta detta spel...
Citera
2020-12-05, 20:49
  #3
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Köpt, spelat någon timme nu. Det verkar lovande! Men man måste gilla att läsa för att uppskatta detta spel...


Det är mycket att läsa ja!

Mitt första försök (som inte är över, men jag har spelat i många timmar idag) har gått ganska illa. Jag blev betydligt mer auktoritär och krigisk än vad som var planerat, och ekonomin är skräp. Vem hade kunnat tro att min planekonomi inklusive nationaliseringar av stora industrier inte skulle få fart på statsfinanserna.

Jag ser fram emot att testa igen, men det kommer ta lång tid.
Citera
2020-12-06, 14:11
  #4
Medlem
Nu har jag spelat i kanske 8 timmar, måste faktiskt säga att detta spel är riktigt bra! Det är otroligt tufft att kontrollera alla oförutsagda effekter av mina reformer utav konstitutionen. Jag försöker att inte vara en korrumperad ledare, som är för en fri marknad utan korruption.

Jag har lyckats stoppa alla upplopp i landet, samt uppgraderat infrastrukturen till den norra delen, jag har effektivt sagt nej till alla mutor ifrån de rikaste. Jag har höjt skatterna för megaföretagen i landet, sänkt för medium stora företag, gjort reformer för arbetarna.
Jag ligger back på ekonomin, men förhoppningsvis så ger mina investeringar tillbaka pengarna som jag har "lånat". Vi får se vad det blir av allt...

Men jag känner att det förr eller senare kommer braka loss. Jag har för många fiender, och det har bara gått ett halvår sedan jag blev president över Sordia.

Citera
2024-04-05, 19:17
  #5
Medlem
Himmelstosss avatar
Det är ett förbannat bra spel om man är det minsta intresserad av politiska intriger. Nu har det kommit en DLC där man spelar som kung av Rizia också med lite andra förutsättningar - plus att det kan bli krig där man styr sin egen trupp också!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback