Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-06, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Moraklocka99 ,vad tror du om det som hände nyss i en skola i Ljungby ,vapen inlåst i elevskåp ,två 16- åringar som är frihetsberövande + en 60- åring som bor i Ryssby utanför Ljungby ? ( finns tråd om det).
Kan de ha något med M* ttias B.s försvinnande att göra ?
Det är så många olika förekommande hot i Ljungby trakten .....

( Spekulation)

Men snälla! Sluta fantisera ihop helt osannolika saker. Varför skulle två 12-åringar från Ryssby ha något med detta försvinnande att göra? (för ja, de var 12 år för 4 år sedan).
Citera
2024-11-07, 20:41
Medlem
Citat:
Moraklocka99 ,vad tror du om det som hände nyss i en skola i Ljungby ,vapen inlåst i elevskåp ,två 16- åringar som är frihetsberövande + en 60- åring som bor i Ryssby utanför Ljungby ? ( finns tråd om det).

( Spekulation)
Hej. Ja jag tror att mönstret kommer komma igen så ja.
Om man kikar på Spekulation m lite statistik så säger det mest att det är en oprovocerad handling med dödligt våld en av manligt kön i närheten geografiskt någons dotters far tex eller D'S "vänner "Någon som tidigare gjort något som har kort stubin. Säkert äldre. GM PMa mig om jag har rätt😅
Citera
2024-11-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Men snälla! Sluta fantisera ihop helt osannolika saker. Varför skulle två 12-åringar från Ryssby ha något med detta försvinnande att göra? (för ja, de var 12 år för 4 år sedan).
Snälla själv. Jag har jobbat med 10åringar som pratar om mord. Så då e 12 gammalt.... bor du själv där kanske, känsligt ämne.
Citera
2024-11-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moraklocka99
Snälla själv. Jag har jobbat med 10åringar som pratar om mord. Så då e 12 gammalt.... bor du själv där kanske, känsligt ämne.

För min del är det inget känsligt ämne, men det är ett intressant fall. Och då blir det jäkligt tröttsamt med alla dessa återkommande korkade teorier ni för fram om mord och liknande. Och jo, det är synnerligen svagbegåvat att ens tänka tanken att två 12-åringar från Ryssby åkte in till Ljungby en helgnatt och mördade en 17-åring.
Citera
2024-11-08, 03:13
Medlem
Citat:

( Spekulation)
De två som hotade på Sunnerboskolan var 18 år gamla.
Citera
2024-11-09, 23:22
Medlem
olasvenssons avatar
De hade varit några inbrott i husen i området då Mattias försvann. När Mattias sprang omkring i området den kvällen och rycker på dörrar så kanske någon fick nog. Någon kanske gav Mattias en rallarsving. Lade in den döda Mattias i bilen och dumpade honom någonstans.

Det ska ha bott en skum polis i området dessutom. Inte omöjligt att denne polis kan ha mördat Mattias.

De flesta som blir poliser har bekräftelsebehov och de gillar att slå människor.
Citera
2024-11-11, 02:40
Medlem
Det är tveksamt om jag ens skulle skriva här eftersom jag inte har något konkret att bidra med och inte vet mer än någon annan.
Är det någon som vet om man sökt av cisternerna på bondgården norr om midsommarvägen?
Citera
2024-11-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
För min del är det inget känsligt ämne, men det är ett intressant fall. Och då blir det jäkligt tröttsamt med alla dessa återkommande korkade teorier ni för fram om mord och liknande. Och jo, det är synnerligen svagbegåvat att ens tänka tanken att två 12-åringar från Ryssby åkte in till Ljungby en helgnatt och mördade en 17-åring.
Men din ton va jävligt trälig. Vi e på flashback inte i riksdagen liksom. Nåja, vi går vidare.
Citera
2024-11-15, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Det finns en teori om vad som kan ha hänt Mattias som det har spekulerats om här i tråden och som kan vara sann, enligt mig.

Mattias hade knackat på hemma hos folk mitt i natten för att vilja ha något att dricka. Innan dess hade det varit inbrott eller inbrottsförsök i hus.

Mattias kanske har blivit ihjälslagen när har knackat på fel hus. Ägaren till huset kanske trodde Mattias var en inbrottstjuv och slog ihjäl honom. I så fall kanske Mattias ligger begravd på någons tomt?

Jag har också sagt detta sen start..
Citera
2024-11-15, 21:47
Medlem
Man vill ju bara veta vad som har hänt? Varför pratas inte detta fall mer om i media nu? Han är ju fof borta? Och inte SÅ längesen
Citera
2024-11-16, 13:11
Medlem
dart100s avatar
En teori jag har att det är hans egen bror som dödat honom (av misstag eller medvetet) och föräldrarna skyddar den brodern för dom vill inte mista honom åxå ?
Citera
2024-11-18, 10:42
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
En teori jag har att det är hans egen bror som dödat honom (av misstag eller medvetet) och föräldrarna skyddar den brodern för dom vill inte mista honom åxå ?

Det tror inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in