• 1
  • 2
2006-05-17, 18:26
Bannlyst
Det uttrycket myntade den annars ngot vidriga Ulla Hoffman (V), men r vl ngot p pricken, d hgeralliansen vill gra det smre fr de sjuka med lgre ersttningar och dyrare medicin samt dyrare fr alla att ha bil. De pengarna ska man ta till att f ut folk i jobb som inte finns, men ev. nya jobb knappast kan rcka till alla, ska inte friska invandrare och svenskar g fre de sjuka, vad finns kvar d att jaga ut de sjuka till?

Vilka rster fr man med detta, de friska som vill vara osolidariska och inte tror att man kan bli sjuk?

Det r typisk gammal hgerretorik p grnsen till nazism, Arbeit macht frei, man ska vara stark och frisk eller d ungefr. Emot parasitism r en annan sak, de vrsta parasiterna har blivit inflyttarna, de sjuka infdingarna som kan jobba r marginellt relativt sett, men vad jag sett r det bara M i hgern som vill bromsa den felaktiga inflyttningen, eller har jag fel?

I det andra blocket brukar brukar S st emot V och Mp om asylmissbruket och rsta med M.

Saken har penetrerats tidigare mer eller mindre men tl att upprapas fram till valet och efter om olyckan r framme.
Vad SD vill ska jag lsa p, ifall de har en egen vilja om det frstnmnda.
Citera
2006-05-17, 19:04
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Vilka rster fr man med detta, de friska som vill vara osolidariska och inte tror att man kan bli sjuk?
Jo, de sjuka borde attraheras av det! De flesta som blir sjuka frlorar nmligen stort p sjukfrskringen. Mnsterarbetaren betalar ju 10 miljoner i skatt under sin livstid. Inte fr man tillbaka det p ngra sjukdagar inte. Systemet r en personlig mngmiljonfrlust fr varje medelsvensson!

Citat:
Det r typisk gammal hgerretorik p grnsen till nazism, Arbeit macht frei, man ska vara stark och frisk eller d ungefr.
P 80-talet hade ju sossarna 70% om inte lgre sjukersttning. Du har precis definierat sossarnas regeringar, med std av VPK, som hgerextremister! Sknt fr alla med hjrtat till vnster att veta, att de absolut inte ska rsta p dem d...
Citera
2006-05-17, 20:26
Medlem
Dancing_Galaxys avatar
Svensk vlfrd har nedmonterats sedan mitten p 80-talet. Sossarna r bst i klassen p detta. Vrre kommer det bli i framtiden d Asien och globaliseringen har kommit igng p allvar. S Norman rkna med lgre bidrag oavsett vilka som kommer till makten framver. Det kommer inte fungera.
Citera
2006-05-18, 10:41
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Det uttrycket myntade den annars ngot vidriga Ulla Hoffman (V), men r vl ngot p pricken, d hgeralliansen vill gra det smre fr de sjuka med lgre ersttningar och dyrare medicin samt dyrare fr alla att ha bil. De pengarna ska man ta till att f ut folk i jobb som inte finns, men ev. nya jobb knappast kan rcka till alla, ska inte friska invandrare och svenskar g fre de sjuka, vad finns kvar d att jaga ut de sjuka till?

Det r typisk gammal hgerretorik p grnsen till nazism, Arbeit macht frei, man ska vara stark och frisk eller d ungefr. Emot parasitism r en annan sak, de vrsta parasiterna har blivit inflyttarna, de sjuka infdingarna som kan jobba r marginellt relativt sett, men vad jag sett r det bara M i hgern som vill bromsa den felaktiga inflyttningen, eller har jag fel?

I det andra blocket brukar brukar S st emot V och Mp om asylmissbruket och rsta med M.

Saken har penetrerats tidigare mer eller mindre men tl att upprapas fram till valet och efter om olyckan r framme.

Jsses ja. Efter s mnga r av vanstyre skall man nog inte uttala sig som rttrogen sosse. Tnk vad bra med ett samhlle dr man kan leva p sitt jobb. Dr man kan jobba ihop lite extra pengar utan att skatta sig till dds (r inte sosse s jag har inga mjligheter till svartjobb)
Dr de som verkligen r i behov av hjlp och std fr det.

I vrigt s r det s att sossar och kommunister aldrig ngonsin klarat av enklaste matematik. Skolan fr ju inte lngre stlla krav p kunskap. Helt i sossars och kommunisters flumlinje
Citera
2006-05-18, 10:54
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Det uttrycket myntade den annars ngot vidriga Ulla Hoffman (V), men r vl ngot p pricken, d hgeralliansen vill gra det smre fr de sjuka med lgre ersttningar och dyrare medicin samt dyrare fr alla att ha bil.
r det de borgerliga som har infrt bensinskatternas sjukliga skattesats?! r det ett borgerligt parti som vill hja den?! r det de borgerliga som har frsatt Sverige i en situation av vrldens hgsta skatter utan vrldens bsta skola, vrd och omsorg?! Fr i helvete Norman!! Denna sjukt uttrkande "det r vi som r i opposition"-smrja r hjrndd!!
Citat:
De pengarna ska man ta till att f ut folk i jobb som inte finns, men ev. nya jobb knappast kan rcka till alla, ska inte friska invandrare och svenskar g fre de sjuka, vad finns kvar d att jaga ut de sjuka till?
Om man hade en bttre politik som underlttade att f fler jobb (fretagspolitik) s skulle det kanske vara fler jobb!!!!

Citat:
Du br knappast anklaga ngon fr varken nazism, rasism eller xenofobi! Om du tror att det inte finns invandrare som betalar skatt s fr du ta mig fan ka ned till vilken jvla hla som helst och hitta en pizzeria! Emot parasitism, men inte om de r svenska r ju vad du sger! De sjuka infdingarna som kan jobba r knappast marginella! Rkna in frtidspensioneringsboomen! Samtliga borgerliga partier vill f ordning p svenska missfrhllanden, utifrn sina egna preferenser ver hur detta ska g till! S vill kra mer av detsamma! Har du missat vem det r som har haft makten de senaste 10 ren!?

Citat:
Vilket inte riktigt rcker nr man r i regering och fr ta ansvar fr hur Sverige ser ut!

Citat:
En stor procent av just SD:s "protestrstar-vljare" r precis som du: en sosse som inte vill att de bidrag man sjlv uppbr ska g till invandrare. Det r fin solidaritet.. Krks..
Citera
2006-05-18, 14:42
Medlem
whogivesafucks avatar
Och vad var det sittande regering sa med anledning av att snka vissa energiskatter?
Ngot i stil med att om vi snker skatten s kommer strre vinst hamna i fickorna p fretagen i stllet.

Med andra ord. Vi tjnar s in i helvete bra med pengar p de skatter som tas ut p saker som alla invnare r i behov av. El, Bensin, mm.
Citera
2006-05-18, 17:29
Medlem
Byfnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och vad var det sittande regering sa med anledning av att snka vissa energiskatter?
Ngot i stil med att om vi snker skatten s kommer strre vinst hamna i fickorna p fretagen i stllet.

Med andra ord. Vi tjnar s in i helvete bra med pengar p de skatter som tas ut p saker som alla invnare r i behov av. El, Bensin, mm.

Men lagom innan valet kommer (s) med ett "lfte" att snka alkoholskatterna fr att fiska lite extra rster. Men "Die dumme Schweden" fattar inte detta med en snkt skatt hjer en annan skatt. Jag begriper inte varfr vi i Sverige r s korkade eller r vi smarta o rstar p de som ger oss mest bidrag !

Bara nn ANNAN betalar verkar vara ledorden !
Citera
2006-05-19, 10:48
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Men lagom innan valet kommer (s) med ett "lfte" att snka alkoholskatterna fr att fiska lite extra rster. Men "Die dumme Schweden" fattar inte detta med en snkt skatt hjer en annan skatt. Jag begriper inte varfr vi i Sverige r s korkade eller r vi smarta o rstar p de som ger oss mest bidrag !

Bara nn ANNAN betalar verkar vara ledorden !

Ja ngon stans skall alla satans bidragshjningar tas ifrn. Lr komma nnu en hjning av energiskatter, och s hjer vi momsen lite till, kanske infr vi en skatt fr grsklippare och varfr inte en skatt p luften vi andas
Citera
2006-05-19, 12:06
Medlem
Memnoks avatar
Jag r evigt trtt p den hr jvla trygghetsnarkomanin som rder i det hr landet. S fort ngon pratar om frihet eller att man skall ta ansvar fr ngot sjlv istllet fr att staten skall gra det s kommer det ngon mupp och skriker: "Meeeeeen tryggheten d!!!!".

Vill ni ha absolut trygghet rder jag er att flytta in p ett fngelse eller ett lderdomshem, dr finns det jttetrygghet. Du har ditt lilla rum och allt tas omhand t dig. r det verkligen ett sdant samhlle vi vill ha? Jag vljer att g p krogen och stan trots att jag riskerar att utsttas fr brott. Jag riskerar mina pengar i investeringar och min kropp genom att rra p mig/ngon gng d och d utstta den fr en adrenalinchock.

Hur jvla roligt r det med absolut trygghet egentligen? Som Tzu uttryckte saken: "Stor risk, stor vinst. Liten risk, liten vinst." Man kanske kan dra det vidare och sga "Ingen risk, ingen vinst", det r vl det som r p vg att hnda med det hr samhllet.
Citera
2006-05-19, 12:25
Medlem
chillionaires avatar
sa vad ska man gora om man blir sjuk da? borja salja narkotika i fran sin lagenhet for att kunna vara hemma och rehabilitera sig?
Citera
2006-05-19, 12:37
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
sa vad ska man gora om man blir sjuk da? borja salja narkotika i fran sin lagenhet for att kunna vara hemma och rehabilitera sig?
r det alternativet till sossarnas sjuklne-niv?
Citera
2006-05-19, 12:41
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Japp, precis s r det. Borgarna vill avskaffa ALLA bidrag och tvinga fattiga att slja sina barn s att fretagsledare skall kunna ta dem till middag med en god chianti..... du kan f en krona av mig s att du kan kpa en verklighetsuppfattning...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in