2021-06-24, 13:25
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer
Om du vill veta mer om covid-19 dess ursprung och om vaccin mot covid. Om du har tid, lust och förstår att både läsa och tolka vetenskapliga artiklar läs då följande.
http://stureblomberg.blogspot.com/
Allt han säger kan motbevisas, det saknar helt verklighetsförankring (han hänvisar till vetenskapliga studier som inte rör Covid 19 och drar slutsatser om Covid 19). Det är ju ren galenskap att risken att dö ökar om man är vaccinerad om man får C19, det är ju givet att så ej är fallet och motbevisat i hundratals studier och själva anledningen till att man vaccinerar.

Jag har tittat på artiklarna som han refererar, men han slutsatser är lika kloka som om jag skulle påstå att risken att dö i en biloycka är större om jag bär cykelhjälm när jag cyklar... Lika logiska.
2021-06-24, 13:26
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Japp, det håller jag med om, men att blanda siffror från USA med svenska siffror är väl inte helt optimalt. Hittar inga siffror över biverkningar från säsongsinfluensavaccin för Sverige dock.

Rapporterna om biverkningar för C19-vaccinen förefaller inte ha många (inte ens några) riktigt allvarliga biverkningar, men jag letar kanske på fel sätt. De är många rapporter, men över sex och en halv miljon doser och knappt fyrtiofemtusen rapporterade biverkningar. De biverkningar man rapporterar är huvudvärk, feber, trötthet, frossa, muskelvärk och sjukdomskänsla primärt. Ingen av dessa är ju en allvarlig biverkning och gör över inom 48 timmar. Samma effekt får man av influensavaccin och andra vanliga vaccin.

Har du hittat statistik för antalet rapporterade biverkningar för influensavaccinen så får du gärna dela med dig.

Det spelar ingen roll om man blandar siffror mellan Sverige och Usa då det är antal vaccinerade och antal biverkningar samt vilka vacciner det gäller som är intressant, inte vart någon vaccinerats.

För övrigt har covidvaccinerna tusentals avlidna medans vanligt influemsavaccin bara hade omkring 50 stycken under hela år 2018 i Usa.
2021-06-24, 13:48
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det spelar ingen roll om man blandar siffror mellan Sverige och Usa då det är antal vaccinerade och antal biverkningar samt vilka vacciner det gäller som är intressant, inte vart någon vaccinerats.

För övrigt har covidvaccinerna tusentals avlidna medans vanligt influemsavaccin bara hade omkring 50 stycken under hela år 2018 i Usa.
Jo, det spelar roll eftersom man för statistik på olika sätt så siffrorna går ej att jämföra utan att man kan jämföra metoderna. Det är inte "tusentals avlidna" som följd av vaccinen i USA, det är några tusen inrapporterade till VAERS och det är en jäkla skillnad eftersom de lika gärna kan ha dött av huggormsbett eller inte ens existerat (det är så tillförlitligt VAERS är). Konstaterade fall räknas på händer och fötter (fingrar och tår). Det är det här som är problemet, man måste ha samma rapportmetoder, verifierade fall och jämföra med motsvarande siffror för andra vaccin, annars får man inte pålitliga jämförelser.
2021-06-24, 13:52
Medlem
Citat:
Allt han säger kan motbevisas, det saknar helt verklighetsförankring (han hänvisar till vetenskapliga studier som inte rör Covid 19 och drar slutsatser om Covid 19). Det är ju ren galenskap att risken att dö ökar om man är vaccinerad om man får C19, det är ju givet att så ej är fallet och motbevisat i hundratals studier och själva anledningen till att man vaccinerar.

Jag har tittat på artiklarna som han refererar, men han slutsatser är lika kloka som om jag skulle påstå att risken att dö i en biloycka är större om jag bär cykelhjälm när jag cyklar... Lika logiska.

Nej det enda slutsats du kan dra och det enda logiska är att du inte förstår det du läser. Du har inte bara fel i sak i det du påstår utan du tolkar det du läser helt fel, helt fel.
2021-06-24, 13:55
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Nej det enda slutsats du kan dra och det enda logiska är att du inte förstår det du läser. Du har inte bara fel i sak i det du påstår utan du tolkar det du läser helt fel, helt fel.
Jag och hela mänskligheten med läsförmåga och förmåga till källkritik tolkar det fel då. :-)

Menar du seriöst att fler vaccinerade dör av C19 än ovaccinerade? Har du tänkt över ditt svar så kan du försöka förklara det för mig som inte begriper logiken och dessutom hänvisa till en annan källa.
2021-06-24, 14:09
Medlem
Citat:
Jag och hela mänskligheten med läsförmåga och förmåga till källkritik tolkar det fel då. :-)

Menar du seriöst att fler vaccinerade dör av C19 än ovaccinerade? Har du tänkt över ditt svar så kan du försöka förklara det för mig som inte begriper logiken och dessutom hänvisa till en annan källa.

Du har ju inte läst 😆! Fler avlider av covid-19 som tidigare tagit influensavaccin står det. Du förstår inte vad du läser, inte ens det basala.
REF: Wolf, Greg G. "Influenza vaccination and respiratory virus interference among Department of Defence personnel during the 2017-2018 influenza season." Vaccine, Volume 38, Issue 2, 2020, Pages 350-354

REF: Wehenkel C. 2020. Positive association between COVID-19 deaths and influenza vaccination rates in elderly people worldwide. PeerJ 8:e10112 DOI 10.7717/peerj.10112.
2021-06-24, 14:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Du har ju inte läst 😆! Fler avlider av covid-19 som tidigare tagit influensavaccin står det. Du förstår inte vad du läser, inte ens det basala.
REF: Wolf, Greg G. "Influenza vaccination and respiratory virus interference among Department of Defence personnel during the 2017-2018 influenza season." Vaccine, Volume 38, Issue 2, 2020, Pages 350-354

REF: Wehenkel C. 2020. Positive association between COVID-19 deaths and influenza vaccination rates in elderly people worldwide. PeerJ 8:e10112 DOI 10.7717/peerj.10112.
Det var det som stod i artikeln ja, men min fråga var till dig vad du trodde?

För övrigt finns inget trovärdigt med en bloggare som kallar vaccin för biologiska vapen...
2021-06-24, 14:26
Medlem
Citat:
Det var det som stod i artikeln ja, men min fråga var till dig vad du trodde?

För övrigt finns inget trovärdigt med en bloggare som kallar vaccin för biologiska vapen...

Jag är ledsen men jag kan inte resonera och ”prata” med dig om det här på den nivå du önskar. Du förstår allt för uppenbart inte vetenskapliga artiklar och kan inte tolka dem. Jag kan liksom inte börja från början och förklara för dig hur man läser och tolkar vetenskapliga texter och artiklar och källors värde. Jag vet inte vad du har för utbildningsnivå men den är allt för låg i detta fall.
2021-06-24, 14:29
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Om du vill veta mer om covid-19 dess ursprung och om vaccin mot covid. Om du har tid, lust och förstår att både läsa och tolka vetenskapliga artiklar läs då följande.
http://stureblomberg.blogspot.com/

Nu har jag läst det mesta där..
Sammanfattningsvis en massa ovetenskapligt svammel. På gränsen till skrattretande.
2021-06-24, 14:32
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jag är ledsen men jag kan inte resonera och ”prata” med dig om det här på den nivå du önskar. Du förstår allt för uppenbart inte vetenskapliga artiklar och kan inte tolka dem. Jag kan liksom inte börja från början och förklara för dig hur man läser och tolkar vetenskapliga texter och artiklar och källors värde. Jag vet inte vad du har för utbildningsnivå men den är allt för låg i detta fall.
Hahaha, okej, då säger vi så. Tvivlar på att din utbildningsnivå överstiger min, men utbildningsnivå och förståelse är olika saker och förståelse och tolkning av vetenskapliga texter och/eller källkritik är inte din styrka. Om du vill tro på tramset som du hänvisade till, gör då det, men författaren är färdig för tung medicinering såvida han inte är ett troll.
2021-06-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nu har jag läst det mesta där..
Sammanfattningsvis en massa ovetenskapligt svammel. På gränsen till skrattretande.

😆 jasså du har läst det mesta nu, kanon bra! Vad har du hoppat över för att ändå förstå och kunna dra din mycket långtgående slutsats utan att hänvisa till någon annan källa än din åsikt? Jag har inget som helst intresse av av diskuterar något med dig över huvudtaget då du så uppenbart inte har någon som helst aning om vad du säger 😆. Om jag saknade hyfs och fason skulle jag kalla dig idiot men eftersom jag har det väljer jag att avstå och önskar dig allt gott.
2021-06-24, 14:44
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:

Nä du... Det du länkar till är inga vetenskapliga artiklar. Det är en tokstolle som pratar om biovapen och andra dumheter. Läs vad han skriver i bloggposterna innan 2020 så förstår du vad jag menar.

Detta är ju närmast jämförbart med att Lars Berns svammel skulle vara vetenskapliga artiklar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in