2021-07-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Du bör INTE ta ett PCR-test, det är bokstavligen bortkastade pengar, det du borde göra är att ta ett d-dimer test och se om du har de "små blodpropparna" i din kropp. Chansen är stor att du har det och då är det godnatt.

Vad kostar ett d-dimer test... ?
2021-07-19, 15:17
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Döden är väl (beroende på hur man ser det) den allra allvarligaste biverkningen, här finns information från FDA, om de biverkningar och skador som vaccinerna potentiellt kan generera, se sidan 17, en diger lista:

https://www.fda.gov/media/143557/download

FDA Safety Surveillance of COVID-19 Vaccines : DRAFT Working list of possible adverse event outcomes
***Subject to change***

 Guillain-Barré syndrome
 Acute disseminated encephalomyelitis
 Transverse myelitis
 Encephalitis/myelitis/encephalomyelitis/meningoencephalitis/meningitis/encepholapathy
 Convulsions/seizures
 Stroke
 Narcolepsy and cataplexy
 Anaphylaxis
 Acute myocardial infarction
 Myocarditis/pericarditis
 Autoimmune disease
 Deaths
 Pregnancy and birth outcomes
 Other acute demyelinating diseases
 Non-anaphylactic allergic reactions
 Thrombocytopenia
 Disseminated intravascular coagulation
 Venous thromboembolism
 Arthritis and arthralgia/joint pain
 Kawasaki disease
 Multisystem Inflammatory Syndrome in Children
 Vaccine enhanced disease

Av allt onda.... Sista på listan ADE (Antibody-dependent enhancement)
Första erkännandet av någon statlig myndighet jag sett.
2021-07-19, 17:36
Medlem
Tillbakablickens avatar
I Sverige har det för övrigt kommit in endast 0,3% rapporter om biverkningar från Pfizers vaccin av 7 300 000 doser administrerade. Av dessa rör en majoritet feber respektive huvudvärk. https://www.lakemedelsverket.se/sv/c...coronavacciner

D.v.s vad man minst kan vänta sig av Covid-19 i sig. Jag är fit man i 20-årsåldern. Jag har haft viruset och jag rekommenderar det inte.
2021-07-19, 20:23
Medlem
Trigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakablicken
I Sverige har det för övrigt kommit in endast 0,3% rapporter om biverkningar från Pfizers vaccin av 7 300 000 doser administrerade. Av dessa rör en majoritet feber respektive huvudvärk. https://www.lakemedelsverket.se/sv/c...coronavacciner

D.v.s vad man minst kan vänta sig av Covid-19 i sig. Jag är fit man i 20-årsåldern. Jag har haft viruset och jag rekommenderar det inte.

0,1% av de som fått sin första dos eller fler har fått allvarliga biverkningar.

Vi kan nog höja den siffran aningen efter att samtliga fått sin andra dos.

Män under 40 är hårdast drabbade av vaccinet. Så 0,2% kanske kan vara rimligt för den målgruppen.

Andel dödsfall till följd av Corona är 0,127% för samtliga grupper.

Under 70 år är det 0,1%.

Endast 15% av dessa var helt friska. 85% hade en eller fler sjukdomar.

Så 15% av 0,1 under 70 år var friska. Under 40 är sannolikt mycket lägre.

Så sannolikheten att drabbas av en allvarlig biverkning av vaccinet är ca. 4-10 gånger så stor som att avlida av Corona vid 20 års ålder.

(Obs. Uppskattat då siffror för den åldern klumpas ihop med alla under 70 år).

Så att det skulle vara en självklarhet att vaccinera sig vid 20 års ålder om man är fullt friskt stämmer inte för många. Om man känner till siffrorna. Inte heller vid 30 eller 40 års ålder.

Frågan är ju snarare vilka biverkningar man är beredd att riskera av ett vaccin mot ett virus som har ca. 0,02% dödlighet för din demografiska grupp?

Min gissning är att siffran för allvarliga biverkningar kommer att skrivas upp över tid. Men det blir ju rena spekulationer.

Så ett enkelt val är det inte. Och folk ska få bestämma över sina egna kroppar. Det är därför vi har aborträtten och rätten att neka medicinska ingrepp.

https://www.google.se/search?q=antal...&client=safari

https://www.socialstyrelsen.se/stati...na-i-covid-19/

https://sverigesradio.se/artikel/ove...a-biverkningar
2021-07-19, 20:39
Medlem
beaver_ses avatar
Haft högt blodtryck som behandlats med 100mg piller, ca en månad efter Pfizer spruta nr 1 så har blt gått ner dramatiskt så jag var tvungen att sluta helt med medicineringen... 92/49 som lägst och det kändes inte kul...Nu har jag 140/89...Före sprutan hade jag med medicinering tex 180/122 eller 173/121...
2021-07-19, 21:24
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff
0,1% av de som fått sin första dos eller fler har fått allvarliga biverkningar.

Vi kan nog höja den siffran aningen efter att samtliga fått sin andra dos.

Män under 40 är hårdast drabbade av vaccinet. Så 0,2% kanske kan vara rimligt för den målgruppen.

Andel dödsfall till följd av Corona är 0,127% för samtliga grupper.

Under 70 år är det 0,1%.

Endast 15% av dessa var helt friska. 85% hade en eller fler sjukdomar.

Så 15% av 0,1 under 70 år var friska. Under 40 är sannolikt mycket lägre.

Så sannolikheten att drabbas av en allvarlig biverkning av vaccinet är ca. 4-10 gånger så stor som att avlida av Corona vid 20 års ålder.

(Obs. Uppskattat då siffror för den åldern klumpas ihop med alla under 70 år).

Så att det skulle vara en självklarhet att vaccinera sig vid 20 års ålder om man är fullt friskt stämmer inte för många. Om man känner till siffrorna. Inte heller vid 30 eller 40 års ålder.

Frågan är ju snarare vilka biverkningar man är beredd att riskera av ett vaccin mot ett virus som har ca. 0,02% dödlighet för din demografiska grupp?

Min gissning är att siffran för allvarliga biverkningar kommer att skrivas upp över tid. Men det blir ju rena spekulationer.

Så ett enkelt val är det inte. Och folk ska få bestämma över sina egna kroppar. Det är därför vi har aborträtten och rätten att neka medicinska ingrepp.

https://www.google.se/search?q=antal...&client=safari

https://www.socialstyrelsen.se/stati...na-i-covid-19/

https://sverigesradio.se/artikel/ove...a-biverkningar
Av mig fetat.

Hur resonerar du fram denna siffra? I sverige har redan 0,14% av hela befolkningen rapporterats avlidit i covid. Tänker du då att samtliga invånare redan varit smittade och några smittade även 2 gånger?

I Ungern har ju redan 0,31% avlidit av hela befolkningen och i Peru 0,58%.

Men jag håller med dig, det är inte helt säkert att det är till fördel att vaccinera unga vuxna och ungdomar.

Edit. Jag tänkte att du menade att dödligheten låg på 0,127%. Men jag förstår att du menar att det är antal avlidna av covid av hela befolkningen med socialstyrelsens siffror. Det visar ju inte dödligheten i covid men ok, jag förstår vad du menar.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-07-19 kl. 21:34.
2021-07-19, 21:24
Medlem
Vad i helvete....

Såg precis på Sky att 60% av de som hamnar på sjukhus pga Covid är fullvaccinerade?!

Känns som en oväntad "biverkning".
2021-07-19, 21:37
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vad i helvete....

Såg precis på Sky att 60% av de som hamnar på sjukhus pga Covid är fullvaccinerade?!

Om 10 000 personer hamnade på sjukhus tidigare och 500 personer hamnar på sjukhus nu så är det väl en avsevärd förbättring? Vaccinet skyddar till 90-95 %. Det betyder att vaccinet skyddar till 90-95 %. För att vara tydlig: 100 % är inte lika med 95 %.
2021-07-19, 21:41
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Vad i helvete....

Och det är en grov förenkling. Från artikeln/inslaget du nämner: https://news.sky.com/story/covid-19-...lance-12359317

Citat:
The good news is that the death rate is still much lower than in previous waves - about one in 1000 infections leads to death now, compared to around one in 50 in January. That's partly down to the vaccine, but also better drug treatment for those in hospital.

Det är sjukt mycket bättre siffror än i januari. Precis som jag nämnde tidigare angående Israels nya våg så ser man ett 7-dagars glidande medelvärde på 2 döda om dagen just nu trots tusentals nya fall varje dag. Folk blir fortfarande sjuka och inlagda på sjukhus men folk dör inte längre!
2021-07-19, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tror du på det? 625000 i USA har dött med covid-19 och nu helt plötsligt har 45000 dött på grund av vaccineringen. Vaccinet skördar ju nästan fler offer än vad 5G är på väg att göra.

Vi får väl se vad det ger. Det är väl bra att detta lyfts oavsett? Är tanken att vaccinet kan vara skadligt så främmande att det inte ens ska få ifrågasättas eller testas? Är det bättre att vi bara sätter på oss skygglapparna och kör på och hoppas på det bästa?
2021-07-19, 21:53
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ingen?

Om vi säger att vi börjar vaccinera oss mot allting och fyller på xx år. Då får ju kroppen inte jobba lika hårt. Klart den måste bli svagare. Du blir ju vice versa starkare att repetera saker. Träna vader. Äta glas. Dricka ofantliga mängder alkohol (utan att kola). Hålla andan under vatten. Jag kan verkligen inte förstå hetsen när vaccinerade ändå kan sprida corona. Beslutet är högst individuell. Riskgrupp visst. Men alla wtf.

Precis som med antibiotika bör vaccin användas där det är mest nödvändigt. Ebola, hepatit så småningom aids.
Senast redigerad av calvinclown 2021-07-19 kl. 22:07.
2021-07-19, 22:14
Avstängd
Hexen666s avatar
Citat:
Vad i helvete....

Påståendet om att vaccinet skyddar mot svår sjukdom känns tunnare och tunnare för var dag som går

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in