2021-09-21, 09:08
Medlem
Det är ganska uppenbart att det finns omfattande biverkningar av vaccinet som nu mörkas ned som allting annat av mass"media"/myndigheterna.

jag har sedan spruta nr två också fått lite ändrad smak, där jag inte tycker kaffe är speciellt gott och inte heller öl eller vin. Nu är det saker jag kan leva utan och kanske lika bra att man lever utan det men jag saknar kunna dricka en kaffe på morgonen och verkligen njuta av den. Egentligen inga stora problem men tål att nämnas
2021-09-21, 09:29
Medlem
Läkare på sjukhus här. Jag vet av direkt erfarenhet att kollegor inte rapporterar in uppenbara vaccinationsbiverkningar för att "de inte kan vara säkra på att det var vaccinets fel".

Till exempel patienter som kommer in med blodproppar i ben och lungor 1-2 veckor efter vaccinering, helt friska unga människor sedan tidigare.

Mörkertalet torde alltså vara enormt, säkert världen över.
2021-09-21, 09:33
Medlem
Bara titta på Project Veritas (1 av 6) för att förstå att VAERS (USD) och EudraVigilance (EU) bara är toppen av ett isberg. Folk dör verkligen i drivor av vaccinen. Och underrapportering av biverkningar är enorm.

VAERS (USD) 14.925 döda
EudraVigilance (EU) 24.526 döda
Senast redigerad av Wasaorden 2021-09-21 kl. 09:36.
2021-09-21, 10:25
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
På tv4 nyheterna sa dom för en stund sedan att risken att drabbas av hjärtinfarkt ökar hos medelålders män. Orsaken ska vara fetma och rökning, men det är ju något som vi har vetat i hur många år som helst. Just ja, ca 80% av befolkningen är nu vaccinerad...

Just min tanke med!
Så börjar de, sen när det börjar trilla ihop fler och fler så skall det lätt kopplas ihop med fetma och inte vaccin
2021-09-21, 10:45
Medlem
Tog sista sprutan i maj månad och har sen dess haft värk i vänster överarm, gör ont när jag sträcker ut denna och det gör ännu ondare när jag trycker på armen där de stack in sprutan.

Sista sprutan de gav mig var Pfizer och den första var Aztra.
I dagsläget så vet i fan om det var värt att ta vaccinet men vi hade mer eller mindre inget val på jobbet (jobbar i vården).
Vägrade först att ta vaccinet men sjuksköterska blev sura på oss som vägrade och man kände sig mer eller mindre tvingad.

Har innan vaccinet kom jobbat med flera smittade men själv aldrig blivit smittad, några av mina kollegor blev dock detta.
2021-09-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambience
Läkare på sjukhus här. Jag vet av direkt erfarenhet att kollegor inte rapporterar in uppenbara vaccinationsbiverkningar för att "de inte kan vara säkra på att det var vaccinets fel".

Till exempel patienter som kommer in med blodproppar i ben och lungor 1-2 veckor efter vaccinering, helt friska unga människor sedan tidigare.

Mörkertalet torde alltså vara enormt, säkert världen över.

Tjena, då har jag ytterligare en kollega med hosta.
Har ansvar över många människor i mitt yrke och noterade att en kollega hade KONSTANT djup hosta.
Måste veta 100% om denne är smittad eller ej för att inte bli ansvarig för massutbrott, så frågade honom vad som stod på.

Han vaccinerades för 4 veckor sedan, djup hosta började 3 veckor efter vaccination och hade testats negativt 2 dagar innan vi sågs. Så från smittoperspektiv ok.

Han hade varit hos läkare med hostan hörde jag honom säga, ingen koppling mellan vaccin och hosta, hade fått någon medicin för hostan.
Frågade honom om det var rethosta eller om han kanske var allergisk, nej sade han och pekade samtidigt på strupen/övre bröstkorg.

Man 21år, smal och fullt frisk
Senast redigerad av Lapplisan 2021-09-21 kl. 11:00. Anledning: personbeskrivning
2021-09-21, 17:55
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Det är ganska uppenbart att det finns omfattande biverkningar av vaccinet som nu mörkas ned som allting annat av mass"media"/myndigheterna.

jag har sedan spruta nr två också fått lite ändrad smak, där jag inte tycker kaffe är speciellt gott och inte heller öl eller vin. Nu är det saker jag kan leva utan och kanske lika bra att man lever utan det men jag saknar kunna dricka en kaffe på morgonen och verkligen njuta av den. Egentligen inga stora problem men tål att nämnas

Förändrad eller bortfallen smak är ju även en känd effekt av covid. Kanske har något att göra med spikproteinerna?

Jag har hört från lite olika håll att spikproteinerna kan ta sig igenom blod-hjärnbarriären och potentiellt sett påverka hjärnan och mer specifikt bland annat smakcentra.

Någon som vet varför covid påverkar smak/lukt hos en del, är det kartlagt?
2021-09-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX

Det låter som ett mindre problem i sig, men orsaken skulle kunna vara en påverkan på hjärnan, tänker jag, t.ex. en inflammation till följd av inträngande spikproteiner.

Förhoppningsvis kommer kroppen att återhämta sig så småningom, så att du återfår fullödiga smakupplevelser.
2021-09-21, 21:13
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Inte det minsta rädd, faktiskt, utan full av tillförsikt. Jag bara förstår inte hur alla livrädda antivaxxare tänker när de ska försöka få det till att vaccinen är farliga, särskilt när de ska få det till att vaccinen är farligare än C19.
Gosse lille av covid har max 1000 dött och det är den vanliga influensan och comorbiditet i princip alla och med medelåldern ca 82 år. Dödstalet för inokulering ligger skyhögt över. Du är en toke som fullständigt bombarderat covidtrådarna med din imbecillitet och det är dags för dig att vakna nu eller gå och gömma dig av skam.
2021-09-22, 13:23
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Myocardit är en ovanlig biverkan och i princip samtliga fall mild och behandlingsbar med t.ex. Ipren:

Covid-19: Should we be worried about reports of myocarditis and pericarditis after mRNA vaccines?

https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1635.short

Covid-19: Study that claimed boys are at increased risk of myocarditis after vaccination is deeply flawed, say critics

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2251

Lång-COVID hos barn är inte speciellt ovanligt och tyvärr inte enkelt behandlingsbart:

Children with long covid
Abstract

Almost half of children who contract covid-19 may have lasting symptoms, which should factor into decisions on reopening schools, reports Helen Thomson

A SERIOUS picture is emerging about the long-term health effects of covid-19 in some children, with UK politicians calling the lack of acknowledgment of the problem a “national scandal”.

Children seem to be fairly well-protected from the most severe symptoms of covid-19. According to the European Centre for Disease Prevention and Control, the majority of children don't develop symptoms when infected with the coronavirus, or their symptoms are very mild.

However, it is becoming increasingly apparent that a large number of children with symptomatic and asymptomatic covid-19 are experiencing long-term effects, many months after the initial infection.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7927578/

Är du helt tokig! Rekommendera Ipren mot hjärtproblem!

Ipren är en av de värsta mediciner som finns vid hjärtproblem.

Paracetamol är det som gäller vid myocardit.

Och du vill vaxa barnen. Holy fuck...
2021-09-22, 15:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Är du helt tokig! Rekommendera Ipren mot hjärtproblem!

Ipren är en av de värsta mediciner som finns vid hjärtproblem.

Paracetamol är det som gäller vid myocardit.

Och du vill vaxa barnen. Holy fuck...
Nej, det är det inte och visar på din okunnighet. Det är inte smärta i första hand man vill komma åt utan den antiinflammatoriska effekten. Ipren är olämpligt för hjärtproblem men hos väldigt gamla människor som inte bör ta NSAID regelbundet.

Lägg ner innan du skämmer ut dig.
2021-09-22, 15:28
Medlem
-GGs avatar
Det är har ju varit mycket på tapeten om hudutslag och stora allergiska hudproblem av olika slag från vaccinet som en biverkning, och jag hittade dessa:

Citat:
Immune thrombocytopenic purpura associated with COVID-19 Pfizer-BioNTech BNT16B2b2 mRNA vaccine

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jdv.17444

Citat:
Purpuric Skin Rash in a Patient Undergoing Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccination: Histological Evaluation and Perspectives

https://www.mdpi.com/2076-393X/9/7/760

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in