Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-25, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Om så vore, så ska ett vaccin ändå inte trigga fram något underliggande problem förstår du väl. Hör du ens dig själv? Det är ju helt oacceptabelt.

Om jag berättar för dig att corona gör det med betydligt högre chanser vad väljer du?
De finns inget som är riskfritt val om du inte ska bo i en grotta eller totalt isolerad.

När ska du fatta det? Så här ser de ut och ja de är inte kul. Allt handlar om sannolikhet.. å sannolikheten är högre vid infektioner. dvs covid-19.
Senast redigerad av rawjudge 2021-09-25 kl. 07:55.
2021-09-25, 07:58
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Om jag berättar för dig att corona gör det med betydligt högre chanser vad väljer du?
De finns inget som är riskfritt val om du inte ska bo i en grotta eller totalt isolerad.

När ska du fatta det? Så här ser de ut och ja de är inte kul. Allt handlar om sannolikhet.. å sannolikheten är högre vid infektioner. dvs covid-19.

Det är fullständigt oacceptabelt att fullt friska individer som dessutom kanske redan har haft covid-19 eller skulle ha klarat sig fint igenom det uppmanas att ta ett vaccin och sedan sitter med blodproppar och annat. Ett enda sådant fall är ett för mycket. Att en sjukdom kan bära med sig vissa otrevliga effekter är en sak, inte att ett vaccin gör det.
2021-09-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det är fullständigt oacceptabelt att fullt friska individer som dessutom kanske redan har haft covid-19 eller skulle ha klarat sig fint igenom det uppmanas att ta ett vaccin och sedan sitter med blodproppar och annat. Ett enda sådant fall är ett för mycket. Att en sjukdom kan bära med sig vissa otrevliga effekter är en sak, inte att ett vaccin gör det.

Då har du inte förstått covid-19 alls. Eller vad vaccinering jämfört med covid 19 fungerar.

Allt är sannolikhet. Allt vi gör är en risk. Men den är beräknad till vinst vs förlust och skada. Så länge vi inte förespråkar tvång och fri vilja behålls är jag nöjd men ingen skada är bra oavsett.

Proppar du snackar om är ju enormt högre för friska indvider med covid-19 än vad de är med vaccin å då menar jag tom med AstraZeneca som knappt finns. Förutom den yngre gruppen.

https://medier.publicwebsites.se/pon...f45-a001nl.jpg

"det fallet skulle 0,2 personer i åldern 60 till 69 år per 100 000 invånare drabbas av en blodpropp, medan 14,1 personer skulle hamna på intensiven. Vid låg smittspridning är det endast gruppen 20–29 år som löper större risk med vaccinet än utan. För alla andra åldersgrupper, 30 år eller äldre, överväger fördelarna."

https://www.nyteknik.se/innovation/d...vid-19-7012931

Nu har man ju valt å ta bort AstraZeneca ändå.

Nåja tråkigt att man tror covid-19 är bara en förkylning - då förstår man nog inte riktigt vad som sker egentligen. Dom flesta av oss kommer klara oss å du vet egentligen inte vad som skett i din kropp när viruset gjort dina celler till en virusfabrik.
2021-09-25, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Nej, det är ju detta som är det mest skrämmande. Att läkarna står handfallna och har ingen förklaring. Men fallen fortsätter att strömma in:

https://www.bitchute.com/video/J9AHJVoUov25/
Ja skrämmande. En kollega kom till jobbet efter vaccinationen, hon började blöda vid nageln och det slutade inte förns på kvällen. Minns att jag reagerade på det. Det kan ju låta som en struntsak men det var ändå väldigt konstigt att ett litet skitsår inte slutade blöda.

I detta fallet med personen som kissar blod hade visst en läkare sagt att det beror på vaccinet. Denne har inte träffat nån inom njurmedicin än men i telefon hade dom sagt att det lät osannolikt.

En kollega kom inte till jobbet när hennes man fick andningssvårigheter hemma efter vaccinet. Han blev inlagd en vecka.
Senast redigerad av granskottet80 2021-09-25 kl. 09:07.
2021-09-25, 08:50
Avstängd
Verkar vara många i denna tråd som "känner någon" med väldigt allvarliga biverkningar. Personligen känner jag ingen som fått en allvarlig biverkning och 99% av de jag känner är vaccinerade. Känner däremot ett flertal som drabbats allvarligt av Covid 19.
2021-09-25, 09:09
Medlem
Citat:
Å hur vet du egentligen vad som är höna och ägget? Har du insikt i patientens kropp innan? Vet du om att många känner inga symtom för sina hjärtfel och saknar en diagnos.
Vet du också hur många hjärtoperationer vi gör årligen eller hur många med hjärtfel vi tar hand om årligen som kommer? Om du visste allt där? Tror du att du kanske inte skulle vara lika snabb på dra egna samband.

Sen att vaccinet och coronan kan trigga fram den underliggande hjärt felet är än sak. De skulle dock ske inom tiden.

Sen för att inte säga att vaccinet absolut inte kan orsaka fel i 0,00001 % (grov gissning) så kan de säkert ske. Precis som myokardit kan ske.

Nej det är svårt att bevisa i dagsläget. Men när tillräckligt många drabbas av samma åkommor utan underliggande sjukdomar kommer man kunna se ett samband.
2021-09-25, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Nej det är svårt att bevisa i dagsläget. Men när tillräckligt många drabbas av samma åkommor utan underliggande sjukdomar kommer man kunna se ett samband.

Nej de är inte alls svårt. Vi har en förväntan på antal sjukdomar varje vecka, månad och år och om den överstiger onormalt mycket så ser vi fall som sticker ut. Där kan vi dra kopplingar. bla. Å. mycket mer.

Ex på fall där myokardit hos unga sticker ut över förväntan dvs man skulle normalt ha 20 fall oavsett. Men de uppstod 120.
Även om dom är milda och läker ut.
Slår man ihop totalen myokardit med vuxna och äldre med unga så är myokardit nästan obefintlig som biverkningar. Men de är inte korrekt å göra så. Varför unga kommer nog diskuteras mer framöver. Vilket är bra.

Det går inte att gömma på tillräckligt många sjukdomar dom kommer sticka fram och ge udda resultat om så är fallet.

Enskilda fall givetvis kan vara svårare... Vilket såklart blir problematiskt för den drabbade. Ja.

Tips för den hungriga.
https://www.cdc.gov/vaccines/acip/me...bukuro-508.pdf

"COVID19 Vaccine safety updates Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP) June 23, 2021"

Så nu ska jag sluta dränka den här tråden med kunskap - jag kan bara inte ge mig riktigt när jag ser dom här snabba slutsatserna.. Även om vissa faktiskt kan vara sanna för att inte provocera någon.
Senast redigerad av rawjudge 2021-09-25 kl. 09:43.
2021-09-25, 09:45
Medlem
Citat:
Nej de är inte alls svårt. Vi har en förväntan på antal sjukdomar varje vecka, månad och år och om den överstiger onormalt mycket så ser vi fall som sticker ut. Där kan vi dra kopplingar. bla. Å. mycket mer.

Ex på fall där myokardit hos unga sticker ut över förväntan dvs man skulle normalt ha 20 fall oavsett. Men de uppstod 120.
Även om dom är milda och läker ut.
Slår man ihop totalen myokardit med vuxna och äldre med unga så är myokardit nästan obefintlig som biverkningar. Men de är inte korrekt å göra så. Varför unga kommer nog diskuteras mer framöver. Vilket är bra.

Det går inte att gömma på tillräckligt många sjukdomar dom kommer sticka fram och ge udda resultat om så är fallet.

Enskilda fall givetvis kan vara svårare... Vilket såklart blir problematiskt för den drabbade. Ja.

Tips för den hungriga.
https://www.cdc.gov/vaccines/acip/me...bukuro-508.pdf

"COVID19 Vaccine safety updates Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP) June 23, 2021"

Är det en förväntad biverkning att kissa blod i 4 dagar med som läkaren hävdade beror på vaccinet? Läst om fler som drabbas av hematuri i samband med vaccination.

Varför i hela friden ska man ta ett sånt vaccin? Man kan både få sjukdomen, bli svårt sjuk och få biverkningar man ännu inte vet tillräckligt mycket om. Och uppenbarligen dör folk. Risken att drabbas av svår sjukdom pga Corona finns också. Men är extremt liten.
Självklart väljer man inget av det. Det är inte 100% att få Corona. Man undviker det så gott det går. Alla med sunt förnuft fattar det.
Senast redigerad av granskottet80 2021-09-25 kl. 09:47.
2021-09-25, 09:51
Bannlyst
Citat:
En granne fick göra en hjärtoperation efter modernas vaccin.

En bekant har kissat blod i 4 dagar efter modernas vaccin utan att hitta nån orsak hittils.

En kvinnlig bekant i 40-årsåldern kan inte längre gå utan rullator och knappt då ens. Hon var helt frisk innan hon tog vaccinet. Har nu utretts flera månader vid neurologen, inlagd på sjukhus, kan inte gå i trappor. Läkarna är förbryllade och hittar ingen rimlig bakomliggande orsak.
2021-09-25, 10:02
Medlem
Citat:
Är det en förväntad biverkning att kissa blod i 4 dagar med som läkaren hävdade beror på vaccinet? Läst om fler som drabbas av hematuri i samband med vaccination.

Varför i hela friden ska man ta ett sånt vaccin? Man kan både få sjukdomen, bli svårt sjuk och få biverkningar man ännu inte vet tillräckligt mycket om. Och uppenbarligen dör folk. Risken att drabbas av svår sjukdom pga Corona finns också. Men är extremt liten.
Självklart väljer man inget av det. Det är inte 100% att få Corona. Man undviker det så gott det går. Alla med sunt förnuft fattar det.

https://www.kidney-international.org...465-8/fulltext

För att de är extremt ovanligt att få det med vaccin. Jag fattar varför du hör ett sånt här fall å tänker fyfan. vad äckligt".. I min värld jobbar jag ständigt med patienter som får hematuri vilket gör att jag knappt reagerar lika mycket, skälen kan vara många och olika till varför man får hematuri. Mina patienter är behandlingsbara å beror mestadels på att dom står på blodförtunnande å sliter ut deras urin-kad fel eller oturligt. Då blöder de som bara den.. å då får man spola å spola. Men igen finns såklart andra fall som är allvarliga. Men där måste man förstå att en
liten reaktion dmed lite blod som resultat gör dig inte döende eller att nåt skadas, lika lite som att skära dig nånstans. Visst du kan ha otur å få infektion.. Men sannolikhet är heller inte stor.

återigen 4 dagar blod - enstaka fall - tråkigt - man får ge lite järn och kanske ibland enstaka gång en transfusion blod påse. Sånt kan hände.. sen frisk.

Allt kan hände... luften du andas när du går ut, vet du vilka partiklar du får i dig? Har du en mätare? Eller flyttat ut i skogen? Vet vad du exakt får i din mat på restaurang eller ens i butiken? Troligen är allt lugnt men lika mycket är allt en sannolikhet för att nåt kommer påverka dig mer eller mindre och orsaka en sjukdom tillslut. Men dom flesta av dessa basala saker har vi accepterat eller kan inte påverka så mycket, nu kommer ett vaccin som kan öka sannolikheten för din överlevande och hälsa även om minimal risk finns, så här kan du välja sannolikheten. Du kan välja lyssna på ett fall av blod i urinen... som går över. Eller dom på IVA eller graven.
Senast redigerad av rawjudge 2021-09-25 kl. 10:11.
2021-09-25, 10:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nej det säger dom inte!

280n fall är anmälda och det har konstaterats 3 fall av dessa 280 som troligtvis kan kopplas till vaccinet!

Du är fortfarande foliehatten!

Jo, DN säger visst drygt 280 fall. Det behövs f ö, som jag skrivit tidigare, ärliga och seriösa långtidsstudier för att sortera ut vaccinets många underliga biverkningar från bakgrundsbruset av normalt antal sjukdomsdebuter.

Fråga dig själv varför du är så otroligt arg, och ägnar dina dagar åt att förolämpa folk i ett forum, istället för att vara intresserad av hur verkligheten och studier utvecklas, i denna sjukdom som 99.9 överlever av sig själva utan problem.
2021-09-25, 10:20
Medlem
Citat:
https://www.kidney-international.org...465-8/fulltext

För att de är extremt ovanligt att få det med vaccin. Jag fattar varför du hör ett sånt här fall å tänker fyfan. vad äckligt".. I min värld jobbar jag ständigt med patienter som får hematuri vilket gör att jag knappt reagerar lika mycket, skälen kan vara många och olika till varför man får hematuri. Mina patienter är behandlingsbara å beror mestadels på att dom står på blodförtunnande å sliter ut deras urin-kad fel eller oturligt. Då blöder de som bara den.. å då får man spola å spola. Men igen finns såklart andra fall som är allvarliga. Men där måste man förstå att en
liten reaktion dmed lite blod som resultat gör dig inte döende eller att nåt skadas, lika lite som att skära dig nånstans. Visst du kan ha otur å få infektion.. Men sannolikhet är heller inte stor.

återigen 4 dagar blod - enstaka fall - tråkigt - man får ge lite järn och kanske ibland enstaka gång en transfusion blod påse. Sånt kan hände.. sen frisk.

Allt kan hände... luften du andas när du går ut, vet du vilka partiklar du får i dig? Har du en mätare? Eller flyttat ut i skogen? Vet vad du exakt får i din mat på restaurang eller ens i butiken? Troligen är allt lugnt men lika mycket är allt en sannolikhet för att nåt kommer påverka dig mer eller mindre och orsaka en sjukdom tillslut. Men dom flesta av dessa basala saker har vi accepterat eller kan inte påverka så mycket, nu kommer ett vaccin som kan öka sannolikheten för din överlevande och hälsa även om minimal risk finns, så här kan du välja sannolikheten. Du kan välja lyssna på ett fall av blod i urinen... som går över. Eller dom på IVA eller graven.

Denna person hade iaf ingen kateter eller stod på några mediciner. Det kanske är ofarligt. Jag vet inte.
Ja allt i livet vi utsätts för innebär en risk. Är det argument nog för att utsätta sig för ytterligare en? För en sjukdom som i många fall ger symtom som en simpel förkylning och knappt ens det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in