Citat:
Ursprungligen postat av
granskottet80
Nej det är svårt att bevisa i dagsläget. Men när tillräckligt många drabbas av samma åkommor utan underliggande sjukdomar kommer man kunna se ett samband.
Nej de är inte alls svårt. Vi har en förväntan på antal sjukdomar varje vecka, månad och år och om den överstiger onormalt mycket så ser vi fall som sticker ut. Där kan vi dra kopplingar. bla. Å. mycket mer.
Ex på fall där myokardit hos unga sticker ut över förväntan dvs man skulle normalt ha 20 fall oavsett. Men de uppstod 120.
Även om dom är milda och läker ut.
Slår man ihop totalen myokardit med vuxna och äldre med unga så är myokardit nästan obefintlig som biverkningar. Men de är inte korrekt å göra så. Varför unga kommer nog diskuteras mer framöver. Vilket är bra.
Det går inte att gömma på tillräckligt många sjukdomar dom kommer sticka fram och ge udda resultat om så är fallet.
Enskilda fall givetvis kan vara svårare... Vilket såklart blir problematiskt för den drabbade. Ja.
Tips för den hungriga.
https://www.cdc.gov/vaccines/acip/me...bukuro-508.pdf
"COVID19 Vaccine safety updates Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP) June 23, 2021"
Så nu ska jag sluta dränka den här tråden med kunskap - jag kan bara inte ge mig riktigt när jag ser dom här snabba slutsatserna.. Även om vissa faktiskt kan vara sanna för att inte provocera någon.