Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-31, 21:30
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
94-97% sa man väl från början. Och man skulle inte smitta vidare.

Bara någon som är galet naiv kan tolka detta som positivt.
Jag minns inte vilka siffror som redovisades, men jag tror inte någon väntade sig 100 % effektivitet livet ut.
2021-10-31, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Du förvanskar historien, det som händer nu har aldrig hänt tidigare. Aguero hade covid tidigare i år men drabbades inte av det han gjorde nu förren han tog vaccinet. Det är fakta, och att spekulera om hans gener och medicinska historik är bara löjligt. Han befinner sig fortfarande på sjukhus.
Det står ju uttryckligen i den länkade artikeln att han drabbats av det tidigare, redan när han var 12 år...
2021-10-31, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
150 dödsfall per dag jämfört med det tiodubbla vid årsskiftet. Det om något säger ju att vaccinen i stort fungerar. Sedan att fullvaccinerade ändå kan avlida är inget konstigt. Vaccinen är dels inte hundraprocentiga, dels svarar inte alla lika på dem, dels avtar effekten efterhand.

Så vaccinen bidrar till minskad smittspridning och framför allt ett minskat antal dödsfall, men skyddar inte 100 %.

Om vaccinet är så effektivt så borde antalet icke-vaccinerade som dör vara mångfaldigt fler sett till andelen av befolkningen det är inte är fallet.

Det går inte jämföra hur det såg ut för ett år sedan på det viset som du gör för antalet smittade även utan vaccin kommer inte vara samma utan kommer gå upp och ner i vågor. Diverse farliga influensor som spanska sjukan m.fl. har försvunnit helt av sig själva utan att en enda person vaccinerade sig.
2021-10-31, 23:37
Medlem
Jag har gjort en djupdykning i VAERS i syfte att kontrollera vad som finns rapporterat rörande de batcher av Pfizers vaccin som används i Sverige. Av de batcher jag känner till så hittar jag alla utom två i databasen.

Det varierar stort mellan batcherna hur "säkra" de är. Vissa batcher har tusentals anmälningar med över hundra rapporterade dödsfall medans andra har något hundratal anmälningar med enstaka rapporterade dödsfall.

Av de som rapporterats avlida av vaccinet har i medeltal 38% dött inom 1 dag efter vaccinering och 82% inom 30 dagar.

Batcher som börjar med EJ, EK, EL, EP, ER och ET verkar generellt mer frekventa bland anmälningarna, om det beror på att dessa använts i större omfattning eller ej hittar jag tyvärr ingen information om.

Batcher som börjar med EW är de som har flest anmälningar i USA men den enda batch som jag sett användas i Sverige har få antal anmälningar i VAERS. Även batcher som börjar med EN har många fall i VAERS men jag har inte sett dessa användas i Sverige.

De "säkraste" batcherna verkar vara de som börjar med FA, FC, FD och FE.

---
Vill du hjälpa till med kartläggningen och har data att dela med dig av? Skicka pm.
2021-10-31, 23:52
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Jag har gjort en djupdykning i VAERS i syfte att kontrollera vad som finns rapporterat rörande de batcher av Pfizers vaccin som används i Sverige. Av de batcher jag känner till så hittar jag alla utom två i databasen.

Det varierar stort mellan batcherna hur "säkra" de är. Vissa batcher har tusentals anmälningar med över hundra rapporterade dödsfall medans andra har något hundratal anmälningar med enstaka rapporterade dödsfall.

Av de som rapporterats avlida av vaccinet har i medeltal 38% dött inom 1 dag efter vaccinering och 82% inom 30 dagar.

Batcher som börjar med EJ, EK, EL, EP, ER och ET verkar generellt mer frekventa bland anmälningarna, om det beror på att dessa använts i större omfattning eller ej hittar jag tyvärr ingen information om.

Batcher som börjar med EW är de som har flest anmälningar i USA men den enda batch som jag sett användas i Sverige har få antal anmälningar i VAERS. Även batcher som börjar med EN har många fall i VAERS men jag har inte sett dessa användas i Sverige.

De "säkraste" batcherna verkar vara de som börjar med FA, FC, FD och FE.

---
Vill du hjälpa till med kartläggningen och har data att dela med dig av? Skicka pm.

De "säkraste" = saline? Många insatta gör gällande att långt ifrån alla batcher innehåller verksam substans. Placebo.
2021-11-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Du förvanskar historien, det som händer nu har aldrig hänt tidigare. Aguero hade covid tidigare i år men drabbades inte av det han gjorde nu förren han tog vaccinet. Det är fakta, och att spekulera om hans gener och medicinska historik är bara löjligt. Han befinner sig fortfarande på sjukhus.
På vilket sätt förvanskar jag historien? Fotbollsspelare och andra elitidrottare har drabbats av hjärtproblem tidigare, det är inget nytt.

Kan du bevisa något av det du påstår?
2021-11-01, 00:10
Medlem
Herreminskapares avatar
Trodde först det skulle välla in folk i denna tråd med diverse biverkningar men det verkar inte vara så farligt som jag befarade först. Vaccinet känns nu endast verkningslöst men kanske inte jättefarligt
2021-11-01, 00:17
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herreminskapare
Vaccinet känns nu endast verkningslöst

Du menar förutom detaljer som att ingen som ligger på IVA är vaccinerad? Jag har haft både sjukdomen och fått vaccinet, och kan ärligt säga att jag mådde sämre av första dosen än vad jag gjorde av att ha Covid-19, men det var ganska lindrigt ändå. Jag fick till exempel inte feber varken av Covid-19 eller vaccinet. Jag slapp att jobba ett par veckor, så det var något positivt som kom ut av det.
2021-11-01, 00:32
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
På vilket sätt förvanskar jag historien? Fotbollsspelare och andra elitidrottare har drabbats av hjärtproblem tidigare, det är inget nytt.

Kan du bevisa något av det du påstår?

Du är helt ute och cyklar. Det som är helt nytt, under de gångna nio månaderna, är den gigantiska omfattningen av hjärtproblem hos unga, vältränade idrottsmän. Frekvensen har tusenfaldigats vilket saknar motstycke i världshistorien. Har aldrig tidigare hänt. Helt nytt, sedan vax-kampanjen inleddes.
2021-11-01, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
De "säkraste" = saline? Många insatta gör gällande att långt ifrån alla batcher innehåller verksam substans. Placebo.

Omöjligt att avgöra utan att testa en batch med låga siffror.. jag har ett femtiotal batcher som använts i USA som inte har mer än någon enstaka anmälan.. det behövs mer information för att kunna avgöra om det är för att de knappt har använts eller för att ingen blivit så sjuk att det gjorts en anmälan.
2021-11-01, 02:32
Medlem
Var kan man få fram statistik på antalet dödsfall och vaccinationer per land? Jag undrar om det kan vara så att i snitt 1 av 10000 vaccinerade avlider på ett ungefär.
2021-11-01, 02:42
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Du är helt ute och cyklar. Det som är helt nytt, under de gångna nio månaderna, är den gigantiska omfattningen av hjärtproblem hos unga, vältränade idrottsmän. Frekvensen har tusenfaldigats vilket saknar motstycke i världshistorien. Har aldrig tidigare hänt. Helt nytt, sedan vax-kampanjen inleddes.

Haha inte en chans. Men försök gärna belägga det fåniga påståendet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in