Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-06, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Fast etablerad media är väl inte direkt opartisk…

Kanske inte alltid, men de är betydligt mer granskade
2023-03-06, 11:21
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Kanske inte alltid, men de är betydligt mer granskade

Kanske det, fast inte mot företag som ägs av samma personer som äger medierna. Då blir det inte så mycket till "granskande" och mer "skydda intressen". Oerhört mycket jäv som föreligger mellan s.k fact checkers, MSM och läkemedelsbolagen/finansjättarna så att tro att det skulle vara opartiskt och kritiskt granskande på något sätt är extremt naivt och visar att man inte har koll på ägarstrukturerna bakom.

Oerhört mycket som försökts sopas under mattan vad gäller biverkningar t.ex, men som vi kan se nu så börjar även de mest faktaresistenta medierna faktiskt skriva om sådant som var "konspirationsteorier" bara för några månader sedan. The cat is out of the bag men vissa klamrar sig fast vid gamla falska narrativ.
2023-03-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Lite roligt att du avfärdar våra källor, men går man igenom dessa källor hela vägen, från fact check, till en annan fact check som länkar till varandra ——-> så slutar man vid detta! En person med lustigt taget namn, som ber om donationer. https://archive.ph/jNglX
Naked empereror newsletter.
Fast då kan du ju alltid läsa ursprungsrapporten från Pfizer och se att den inte alls säger det som fake news sidor försöker lura i dig.

Jag brukar länka till fact checks då de ofta ger en enkel förklaring utan att jag behöver ägna 30 min åt att skriva ett inlägg själv.
2023-03-06, 15:44
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Fast då kan du ju alltid läsa ursprungsrapporten från Pfizer och se att den inte alls säger det som fake news sidor försöker lura i dig.

Jag brukar länka till fact checks då de ofta ger en enkel förklaring utan att jag behöver ägna 30 min åt att skriva ett inlägg själv.
Du har garanterat inte själv! läst ursprungs rapporten! För då had du inte länkat till en factcheck sida som länkar till en annan factcheck sida som har sitt ursprung från en hemsnickrad hemsida som ber om pengar,
(släpp den höga svansföringen!) du är en lat människa som härjar på detta forum!
2023-03-06, 16:19
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:

Vet du hur fact check fungerar? Vet du vad TNI är?

Så om Pfizer säger att de inte försöker lura dig så räcker det för dig? Stackars sate.
2023-03-06, 16:35
Den som fortfarande köper det officiella narrativet måste ta sig tiden att undersöka "The Lockdown files".

Från Norge den här gången:

En norsk preprintstudie om överdödlighet i 31 europeiska länder visar ett statistiskt samband mellan ökad vaccinationsgrad och ökad överdödlighet. Varje procents ökning av vaccinationsgraden i befolkningen ökade dödligheten med drygt 0,1% (0,105%) för varje enskild månad de första 9 månaderna 2022. Siffrorna säger allt.
https://t.me/lakaruppropetbmln/684

Tydligen en extrem överdödlighet i Nya Zealand också. *Bara säger*

Inget land med en hög vaccinationsgrad verkar kunna uppvisa en märkbar underdödlighet, vilket borde vara resultatet hade vaccinet varit så effektivt som propagandan ville göra gällande. Allt var ett bedrägeri, folks.
2023-03-06, 16:42
Medlem
Citat:

Pfizer har inte lämnat ut dataset, så ingen kan kontrollera om deras sammanställning av data är korrekt. Vi vet egentligen ingenting om effekterna av deras vaccin, bara vad de själva har sagt om det. Inte ens till peer-review har de lämnat ut data.
2023-03-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Det är bara att googla på källan. Visar det sig då att etablerad media avfärdar den som trovärdig så vet man att det inte är någon som ska användas i något sammanhang. Visst kan vissa roa sig med fake news för att det kan vara intressant att se vad folk försöker dra till med, men att inte veta att det är fake news är farligt. Därför är det bra att googla på källor och se vad som sägs om dem innan man tar de för fakta. Många kan få webbplatser att se trovärdiga och till och med vetenskapliga ut, därför är det alltid bra att kolla upp innan, källkritik A och O.

Du låter ”etablerad media” bestämma vad du ska läsa?

Wow…

Jag avfärdar de mesta galenskaperna om vaccinen förutom att de är usla på att skydda mot covid. Fast jag läser gärna galenskaperna. Men att låta typ aftonbladet avgöra vad man ska läsa är ju häpnadsväckande.
Senast redigerad av MachDiamonds 2023-03-06 kl. 16:48.
2023-03-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Den som fortfarande köper det officiella narrativet måste ta sig tiden att undersöka "The Lockdown files".

Från Norge den här gången:

En norsk preprintstudie om överdödlighet i 31 europeiska länder visar ett statistiskt samband mellan ökad vaccinationsgrad och ökad överdödlighet. Varje procents ökning av vaccinationsgraden i befolkningen ökade dödligheten med drygt 0,1% (0,105%) för varje enskild månad de första 9 månaderna 2022. Siffrorna säger allt.
https://t.me/lakaruppropetbmln/684

Tydligen en extrem överdödlighet i Nya Zealand också. *Bara säger*

Inget land med en hög vaccinationsgrad verkar kunna uppvisa en märkbar underdödlighet, vilket borde vara resultatet hade vaccinet varit så effektivt som propagandan ville göra gällande. Allt var ett bedrägeri, folks.

Hur ligger Portugal till - har för mig att en extremt stor andel av befolkningen tog sprutorna där?
Samtidigt är Afrika kanske den världsdel där lägst andel människor tog dessa sprutor?
Senast redigerad av kiselmannen 2023-03-06 kl. 16:50.
2023-03-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du låter ”etablerad media” bestämma vad du ska läsa?

Wow…

Har aldrig varit med om att de har försökt bestämma det.
2023-03-06, 16:59
Citat:
Ursprungligen postat av kiselmannen
Hur ligger Portugal till - har för mig att en extremt stor andel av befolkningen tog sprutorna där?
I delar av Afrika rådde det omvända tror jag - extremt få tog sprutor..

Osäker, men hade siffrorna varit positiva hade naturligtvis propagandaministeriet skedmatat oss med detta. Men det handlade ju aldrig om omsorg för medborgarnas hälsa, så klart, utan om pengar, makt och kontroll, om det nu fortfarande råder några tvivel kring detta.

Precis, bäst siffror verkar de minst vaccinerade länderna kunna visa upp. Att skylla på Coronan går inte längre eftersom The Lockdomw files tydligt bevisar att både media och politikerna redan från början var väl medvetna om den låga dödligheten och att de som drabbades värst, som alltid, var de redan försvagade grupperna men inte ens här var den särskilt stor. Så gott som all överdödlighet vi ser nu tycks vara kopplad till vaccinationsgraden.
Senast redigerad av RobRoys 2023-03-06 kl. 17:02.
2023-03-06, 21:06
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Så du avfärdar factchecks från etablerad media och kontrar istället med fake-news sidan Evie Magazine (som inte kan tolka studien publicerad i The New England Journal of Medicine rätt).

https://mediabiasfactcheck.com/evie-magazine-bias/
https://medium.com/bigger-picture/be...n-e7aa7c6b3af5

Among 827 participants who had a completed pregnancy, the pregnancy resulted in a live birth in 712 (86.1%), in a spontaneous abortion in 104 (12.6%), in stillbirth in 1 (0.1%), and in other outcomes (induced abortion and ectopic pregnancy) in 10 (1.2%). A total of 96 of 104 spontaneous abortions (92.3%) occurred before 13 weeks of gestation (Table 4), and 700 of 712 pregnancies that resulted in a live birth (98.3%) were among persons who received their first eligible vaccine dose in the third trimester.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2104983

Av det kan vi utläsa:

- Among 827 participants who had a completed pregnancy

- 700 of 712 pregnancies that resulted in a live birth (98.3%) were among persons who received their
first eligible vaccine dose in the third trimester.

- A total of 96 of 104 spontaneous abortions (92.3%) occurred before 13 weeks of gestation

Slutade inte väl för de som tog sprutan innan vecka 13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in