Tisperioden 2000-2008 kändes speciell på något vis. Jag gick i gymnasiet, spenderade nästan varje dag efter skolan med att hänga med polare, kolla på film, spela tv-spel. Alla ens polare bodde ju fortfarande hemma så de fanns alltid i närheten. Sen började jag på Universitetet och trivdes bra i min klass, även då umgicks jag med polare mycket och gjorde allt möjligt efter skolan. Det var riktigt kul o få vara med i början av Internets "utveckling", tiden innan Youtube och se alla flash-filmer som folk gjorde, sitta på Kazaa och ladda ner filmer i VCD-kvalité osv. Tyckte också att under den här tiden släpptes det massor av filmer som var sevärda, idag har filmkvalitén sjunkit rejält och tror det delvis beror på politiskt korrekthet o så. Gillade också tv-spelen som släpptes då och jag minns hur snyggt och läskigt jag tyckte Silent Hill 2 var. Idag känns det som att nästan alla spel går ut på att vara open-world, snygg grafik och det ska ta 60+ timmar o klara av dem. Även här känns det som att det är för mycket tänk o planering bakom spelen, filmer o spel hade en annan sorts charm förut. All kändes mer lättsamt. Bara att vi varje vinter fick ha ganska mycket snö gjorde det speciellt.
Sen hade vi ju inte alla problem som vi har idag i samhället, sen 2010 har man märkt av problem med invandringen rejält och man påminns om det varje dag. Nu känns utvecklingen i världen mer dyster tycker jag, på alla plan. Skulle kunna skriva ganska mycket om det, men det blir nog för långt, men jag saknar 2000-2008 i alla fall