Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-12-14, 23:35
Medlem
Myschs avatar
Sedan förra året har man inte kunnat kolla på bilder eller ladda upp på Dayviews.

Någon som vet vad som hänt eller hur man får tag på sina gamla bilder?

Har en del bildskatter som jag skulle vilja komma åt igen nämligen från ungdomens dagar.

Har Dayviews "dumpats" av sin ägare?
Citera
2020-12-15, 01:28
Medlem
SockAccounts avatar
Det står ju klart och tydligt på sidan

Tekniskt fel pågår. På grund av att en server kraschat är det vissa problem att ladda upp bilder. Flera äldre bilder har även försvunnit till följd av detta, vilket vi beklagar. Vi arbetar för att få igång det så snart som möjligt.

Nyheter24 gruppen äger väl fortfarande sidan och dem är rätt inkompetenta och vänstervridna.
Citera
2020-12-15, 01:37
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Det står ju klart och tydligt på sidan

Tekniskt fel pågår. På grund av att en server kraschat är det vissa problem att ladda upp bilder. Flera äldre bilder har även försvunnit till följd av detta, vilket vi beklagar. Vi arbetar för att få igång det så snart som möjligt.

Nyheter24 gruppen äger väl fortfarande sidan och dem är rätt inkompetenta och vänstervridna.

Ja, men det har stått så i över 1 år nu
Citera
2020-12-15, 02:49
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Ja, men det har stått så i över 1 år nu

Skumt, men inte oförväntat.

Efter namnbytet föll imagen ihop och alla slutade använda platformen.
Skulle tro att den är på life support nu och kostar dem pengar.

Om du kollar på omsättningen för nyheter24 gruppen så har dem gått back och tvingats skala ner senaste åren.

Deras hemsidor är mediokra och de få som var populära dör.

- Dayviews död, inga pengar
- Fragbite nästan död, kan inte tänka mig att dem tjänar pengar där, trafiken kan inte vara över 100 per dag
- Nyheter 24, liv men meme nyheter
- Familjeliv, enda populära sidan typ, men kommer nog fasas ut tillslut
- Modette, ingen aning kanske går okej men kan inte tänka mig jätte bra
- Tyda.se, översätt svenska till engelska. kan inte tänka mig att den sidan går jätte bra
- Lunarstorm, sten död länge sen

Dem listar vilka sidor som dem har här: https://lifeofsvea.se/#varumarken
Även hur många visningar per vecka.

Vilket bådar dåligt.
Tänk på alla utgifter dem har.
Sedan tänk på vad dem kan tjäna på normala ads sense som en bas.

En bra utbetalning är 20 kr per 1000 pageviews

Har dem runt 6 000 000 visningar per vecka delat på 1000 = 6000
6000 * 20 = 120 000

120 000 * 4 = 480 000 kr inkomst per månad.

Det är inte dåligt, men långt ifrån hälsosamt för ett bolag som hade minst 30-40 anställda, flera websidor i döds läge, kontor i stureplan, osv.
Content creators, utvecklare, journalister...

https://www.allabolag.se/5568197726/nyheter-24-ab
Deras omsättning är ju runt 6 000 000 om jag inte har fel, samt rört sig negativt
Senast redigerad av SockAccount 2020-12-15 kl. 02:51.
Citera
2020-12-21, 13:06
Medlem
Fy fan.

Använde bilddagboken flera gånger i veckan 2009 till 2014.

Skulle va sjöladödande att inte kunna se de minnena igen.

Blev äldre och slutade använda det men brukade ändå gå in på sidan nån gång per år. Senast jag kollade var förra året tror jag och då kunde jag se mina bilder.

Borde det inte stå i deras kontrakt att de måste fixa sånt här? Menar, det är ändå en jävla massa bilder
Citera
2021-01-22, 09:15
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Fy fan.

Använde bilddagboken flera gånger i veckan 2009 till 2014.

Skulle va sjöladödande att inte kunna se de minnena igen.

Blev äldre och slutade använda det men brukade ändå gå in på sidan nån gång per år. Senast jag kollade var förra året tror jag och då kunde jag se mina bilder.

Borde det inte stå i deras kontrakt att de måste fixa sånt här? Menar, det är ändå en jävla massa bilder

Jag använde det väldigt flitigt från 2007-2011 och har en massa bilder på den tiden som jag nu inte kommer åt

Folk har ju klagat som fan till dem men aldrig fått svar.

Undra vad som hänt...
Citera
2023-07-19, 03:50
Medlem
Hyperkits avatar
Efter 4 år så har fortfarande inget hänt...

Ingen som vet vem fan man kan höra av sig till? Om det handlar om ekonomi så borde väl communityt kunna samla ihop en slant så det kan öppnas tillfälligt så folk kan ladda ner sina bilder igen?
Citera
2023-07-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Efter 4 år så har fortfarande inget hänt...

Ingen som vet vem fan man kan höra av sig till? Om det handlar om ekonomi så borde väl communityt kunna samla ihop en slant så det kan öppnas tillfälligt så folk kan ladda ner sina bilder igen?
Det roligaste enligt mig är när folk (du?) bara sparar sina bilder på ett enda ställe och sen gör en Pikachu-face när sidan går ner.

Använd Google Photos istället. Jag har alla mina bilder från 10 år tillbaka lagrat där idag.

Dayviews kommer liksom aldrig komma tillbaka. Det är antagligen inte en fråga om ekonomi, antagligen är det inkompetens som ligger bakom.
Citera
2023-07-19, 12:22
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Det roligaste enligt mig är när folk (du?) bara sparar sina bilder på ett enda ställe och sen gör en Pikachu-face när sidan går ner.

Använd Google Photos istället. Jag har alla mina bilder från 10 år tillbaka lagrat där idag.

Dayviews kommer liksom aldrig komma tillbaka. Det är antagligen inte en fråga om ekonomi, antagligen är det inkompetens som ligger bakom.

Ja inte tänkte man på sånt för 10-12 år sen att man ska spara bilderna någon annanstans när Dayviews var Sveriges största sida på den tiden, och tänkte inte ens tanken att den skulle läggas ner
Citera
2023-07-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Ja inte tänkte man på sånt för 10-12 år sen att man ska spara bilderna någon annanstans när Dayviews var Sveriges största sida på den tiden, och tänkte inte ens tanken att den skulle läggas ner
Precis det man borde gjort. Att förlita sig på 1 liten svensk skitsida kan leda till katastrof.

Vilket det nu gjorde. Tyvärr.
Citera
2023-07-19, 16:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded

Jag tror det definitivt kan handla om ekonomi. Dayviews behövs inte nu när Instagram finns. Den har spelat ut sin roll. Därför är det inte lönt att reparera sidan.
Citera
2023-07-20, 20:35
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag tror det definitivt kan handla om ekonomi. Dayviews behövs inte nu när Instagram finns. Den har spelat ut sin roll. Därför är det inte lönt att reparera sidan.

Något borde ju kunnas göra?

Tjäna cash på att hålla sidan uppe i en vecka så folk som vill kan ladda ner sina bilder för betalning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in