2020-12-18, 16:00
Medlem
1ml flaska då är den oöppnad och man tar medecinen och sen klart.

10ml flaskan då tar man 10 gånger ifrån den det vill säga 10 stick men den förblir öppen och tänker om det blir problem? Den är inte helt öppen då den har ett skydd i form av gummi band som stängs efter man har dragit ut medecinen och tagit ut sprutan.

10 ml kommer att kosumeras under 6 veckor och tänker finns de risk för inflamation eller något?

OBS: Vet det är ingen flaska men men
Citera
2020-12-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimitriiiiz
1ml flaska då är den oöppnad och man tar medecinen och sen klart.

10ml flaskan då tar man 10 gånger ifrån den det vill säga 10 stick men den förblir öppen och tänker om det blir problem? Den är inte helt öppen då den har ett skydd i form av gummi band som stängs efter man har dragit ut medecinen och tagit ut sprutan.

10 ml kommer att kosumeras under 6 veckor och tänker finns de risk för inflamation eller något?

OBS: Vet det är ingen flaska men men

En vial med gummimembran är helt säker att använda flera gånger förutsatt att du sköter det rätt, dvs använda en ny uppsugningskanyl varje gång.

I övrigt finns det givetvis risk för inflammation eller infektion om du gör fel vid injektionen.

Se till att ha rena händer och verktyg samt tvätta injektionsområdet och injicera långsamt.
Citera
2020-12-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
En vial med gummimembran är helt säker att använda flera gånger förutsatt att du sköter det rätt, dvs använda en ny uppsugningskanyl varje gång.

I övrigt finns det givetvis risk för inflammation eller infektion om du gör fel vid injektionen.

Se till att ha rena händer och verktyg samt tvätta injektionsområdet och injicera långsamt.
Okej super tack. Va orolig att de skulle bli knass efter 28 dagars regeln som man läste om.
Citera
2020-12-21, 19:12
Medlem
HeadOfBoos avatar
Något värt att veta: Med ampull är det mycket svårare att förfalska genom att spä ut oljan med något verkningslöst.
Citera
2020-12-22, 18:10
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Något värt att veta: Med ampull är det mycket svårare att förfalska genom att spä ut oljan med något verkningslöst.
Det är min egen uppfattning också.
De gånger jag har fått verkningslösa eller kraftigt underdoserade prylar så är det alltid i vial.
Citera
2020-12-22, 19:43
Medlem
Ampuller förfalskas mycket mer än vialer eftersom HG-testo (tex Galenika) är ampuller, och det är ju sånt man förfalskar...
Citera
2020-12-22, 20:09
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Det är min egen uppfattning också.
De gånger jag har fått verkningslösa eller kraftigt underdoserade prylar så är det alltid i vial.

En fingervisning, kolla analyserna som utfördes av dåvarande SKL på märken som Sharklab och Dutchlab.

Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Ampuller förfalskas mycket mer än vialer eftersom HG-testo (tex Galenika) är ampuller, och det är ju sånt man förfalskar...

Ja, funnits en rad olika förfalskade ampuller genom åren. Galenika, Aburaihan, Cidoteston, Nile Sustanon, Testoviron.
Citera
2020-12-22, 20:49
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c

Som sagt, då är det förfalskat av folk som vet vad dom gör. Det finns Galenika-kopior som är grymt bra. Än så länge har jag inte fått något verkningslöst i ampull.
Citera
2020-12-22, 22:12
Medlem
goofers avatar
Hemkokaren har väl knappast maskiner för att göra 1ml ampuller?

Min tanke är att får man ett paket med tio ampuller så är det ett riktigt labb/större tillverkare som producerat produkten.

En vial med hemprintad etikett, ja det är kokat på någons spis.
Citera
2020-12-24, 17:23
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hemkokaren har väl knappast maskiner för att göra 1ml ampuller?

Min tanke är att får man ett paket med tio ampuller så är det ett riktigt labb/större tillverkare som producerat produkten.

En vial med hemprintad etikett, ja det är kokat på någons spis.

Jo det har en del, det är Mycket pengar i branschen, så en 1ml ampull fyllare, tjänar du in fort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in