• 1
  • 2
2020-12-22, 10:41
Medlem
Hej!
Fr lite mer n ett r sedan opererades min ena testikel bort pga av en misstnkt tumr. Jag har nu gtt p kontroller sedan dess och r cancer fri ! Men eftersom jag saknar en testikel producerar min kropp mindre testosteron och jag har varit i kontakt med vrden ang detta (men r det inte covid r det inte viktigt) mina vrden r lga men vrden i Sverige r extremt lngsam fr tillfllet.

Jag ska lmna nya tester i slutet av april . Problemet r att jag knner en hel del av biverkningarna som lgt testo bjuder p och har ven lttare fr att lgga p mig fett ! S jag funderar p att dra igng en lgdos testo i vntan p nsta provtagning . S nu undrar jag lite ver fr och nackdelar med de upplgget!? Trningen gr extremt sltt framt i nulget, motivationen finns dr fortfarande men jag r rdd fr att den kanske avtar om resultaten fortstter att utebli helt ! Kom grna med tips p vad man kan gra i min situation!
Citera
2020-12-22, 10:48
Medlem
SYSTEMexes avatar
Jtte trkig situation! Kanske du kan g till ngot bad hus och sim trna eller bara ta lng promenader istllet
Citera
2020-12-22, 11:03
Medlem
Kolla in rewell.se
Citera
2020-12-22, 12:06
Medlem
Jag skulle spekulera att testosteronhalten skulle kompensatoriskt uppregleras av kvarvarande testikel?
Citera
2020-12-22, 13:11
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Jag skulle spekulera att testosteronhalten skulle kompensatoriskt uppregleras av kvarvarande testikel?

Som Lord sger s var detta vad jag fick sagt till mig av lkare nr min son hade problem att f ha ena testikeln kvar i psen. Blev opererad ganska sent, runt 10 r gammal, och den var som en liten rta nr den kom ner jmfrt med den andra druvan.

D sa dom att vi inte behvde oroa oss utifall den inte terhmtade sig, fr bde fertilitet och testosteron fixar den andra kulan sjlv.

Nu har det gtt ngot r och testikeln hade en otrolig terhmtning, r mer eller mindre ikapp den andra, s jag fr aldrig veta om lkaren hade rtt.
Citera
2020-12-22, 13:53
Medlem
Fr kanske helt enkelt ha is i magen och vnta in nsta omgng prover fr att se om den kvarvarande testikeln producerar tillrckligt fr att f upp niverna igen! Jag tnker att risken r kanske att jag stller till mer problem genom att tillfra testo sjlv! Dock riktigt drygt att ha fr lite testo i kroppen man mr som en skit!Men det r vl bara att bita ihop och gilla lget....
Citera
2020-12-22, 14:05
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmycliff
Fr kanske helt enkelt ha is i magen och vnta in nsta omgng prover fr att se om den kvarvarande testikeln producerar tillrckligt fr att f upp niverna igen! Jag tnker att risken r kanske att jag stller till mer problem genom att tillfra testo sjlv! Dock riktigt drygt att ha fr lite testo i kroppen man mr som en skit!Men det r vl bara att bita ihop och gilla lget....

Nsta prov blir helt intetsgande om du kr p testo nu och snker dig.

Nu har det och andra sidan gtt ett r, du gr inte och vntar p att kroppen ska anpassa sig det r redan gjort. Du kan allts likvl g till antigen rewell fr en utredning och betala sjlv. Eller till en start ta blodprov p blodkollen/werlabs och f dina siffror svart p vitt.

Jag hade kpt ett blodprov privat, d kan du slppa hjrnspken sen eller f dom bekrftade.
Citera
2020-12-22, 15:56
Medlem
Jag sg nu att jag missat att skriva att jag har tagit ett werlab test och att mina vrden r lga men till saken hr att jag r snart 40 s jag hade inte frvntat mig ngot annat ! Men enligt lkaren jag varit i kontakt med s mste kroppen f ca ett r p sig att terstlla sig ! Det r nog jag som brjar bli gammal och gnllig och letar efter en en anledning att f boosta mitt testo efter 20 r som aktivt (ren) viktlyftare s kan jag vl knappt hoppas p resultat lngre nd tyvr
Citera
2020-12-22, 21:58
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Jag sg nu att jag missat att skriva att jag har tagit ett werlab test och att mina vrden r lga men till saken hr att jag r snart 40 s jag hade inte frvntat mig ngot annat ! Men enligt lkaren jag varit i kontakt med s mste kroppen f ca ett r p sig att terstlla sig ! Det r nog jag som brjar bli gammal och gnllig och letar efter en en anledning att f boosta mitt testo efter 20 r som aktivt (ren) viktlyftare s kan jag vl knappt hoppas p resultat lngre nd tyvr

Vad r ditt resultat d?
Citera
2020-12-23, 08:35
Medlem
7 nmol
Citera
2020-12-23, 10:55
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
7 nmol

Kliv p, antingen via en olagliga vgen eller vrden.

TRT 125-150mg ew Testo C E7D.

Du kan ven dela upp det 2ggr i veckan stta med insulinnl i triceps, axlar, ben.
Senast redigerad av -Gustavsson 2020-12-23 kl. 11:20.
Citera
2020-12-23, 11:19
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
7 nmol

Shiit, sllan jag hller med i trdar om lgt, men hr var det d inget snack du r lg som fan!

Ska du nu g p trt s vore det vl nd rtt sknt att ha det lagligt? S pynta Rewell och f behandling.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in