2020-12-23, 20:06
Medlem
Har vi ngra FLA-fans hr flashback? Jag gillar bandet, dock har dom aldrig kommit i samma niv som Skinny Puppy musikaliskt sett.

Albumen som jag lyssnar p:

Gashed Senses & Crossfire

Caustic Grip

Corroded Disorder
Citera
2020-12-23, 20:54
Medlem
Enzymes avatar
Sjlvklart! Hrde deras musik bland kompisar nr jag brjade festa. Mycket datanrdar och olika udda typer som gillade FLA d. Man visste att hade ngon plattorna hemma var det folk som man synkade med!
Millennium, Caustic grip, och Tactical Neural Implant r nog mina favoriter. Storhetstiden var sent 80-tal till 95 cirka. Men det finns mnga guldkorn ven senare. Jag gillar nstan allt dom gjort. Det r alltid en viss kvalitetsstmpel p deras musik. Millennium r s jvla bra producerad! Varje ljud r helt perfekt.
Citera
2020-12-24, 00:22
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Sjlvklart! Hrde deras musik bland kompisar nr jag brjade festa. Mycket datanrdar och olika udda typer som gillade FLA d. Man visste att hade ngon plattorna hemma var det folk som man synkade med!
Millennium, Caustic grip, och Tactical Neural Implant r nog mina favoriter. Storhetstiden var sent 80-tal till 95 cirka. Men det finns mnga guldkorn ven senare. Jag gillar nstan allt dom gjort. Det r alltid en viss kvalitetsstmpel p deras musik. Millennium r s jvla bra producerad! Varje ljud r helt perfekt.
De jag knt som lyssnat p FLA och liknande har varit typiska Quake/UT fans. Kanske snarare tvrt om nu nr jag tnker efter. ldre EBM/Industri fick ju ett rejlt uppsving igen kring 2005-2008 nr det blev poppis med nya vgen av EBM, Aggrotech, Dark Electro osv.

Caustic Grip och Tactical Neural Implant r favoriter, Mindphaser gr ofta p repeat i mitt huvud
Citera
2020-12-24, 00:48
Medlem
The Beach boys avatar
De medverkar p soundtracket till Quake 3 methinks? Jag tycker de r helt ok ven om all sorts EBM kan bli ganska monotont i lngden.
Senast redigerad av The Beach boy 2020-12-24 kl. 00:56.
Citera
2020-12-24, 11:55
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
De jag knt som lyssnat p FLA och liknande har varit typiska Quake/UT fans. Kanske snarare tvrt om nu nr jag tnker efter. ldre EBM/Industri fick ju ett rejlt uppsving igen kring 2005-2008 nr det blev poppis med nya vgen av EBM, Aggrotech, Dark Electro osv.

Caustic Grip och Tactical Neural Implant r favoriter, Mindphaser gr ofta p repeat i mitt huvud

Ja mer klassisk och renodlad minimalistisk EBM r ju fortfarande en grej ven om jag tycker denna musik blir tjatig rtt fort typ Poupee Fabrikk. Sen var futurepop/EBM stort som du sger p 00-talet med grupper som Covenant, VNV National, Code 64 m.fl. Denna musik gick hem ven hos folk som normalt sett inte lyssnar p synt. Frontline Assembly r dock bttre n allt detta. Lgre BPM och bttre melodier. Jag vill ocks ha mer av den dr cyberpunk knslan. Jag gick i hgstadiet i brjan av 90-talet och det var d jag brjade lyssna p Skinny Puppy, Frontline Assembly, Front 242 osv Nog vanligt att yngre hittar och gillar lite ldre grejer senare men jag kpte plattorna nr dom i princip kom ut.
Senast redigerad av Enzyme 2020-12-24 kl. 12:12.
Citera
2020-12-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step

Jag fredrar tidigare alster av FLA. Men jag kan hlla med om att EBM kan bli monotont.

Skinny Puppy knns mer t det psykedeliska hllet. Mixtrar mer med olika takter och experimenterar mer med olika instrument och ljud (vad jag tycker) SP tycker jag inte heller tillhr riktigt EBM-facket.

Frst mig rtt nu! Men jag tror det var en frdel fr SP att Bill hoppade av och fick in Dwayne som keyboardist. Fr Dwayne var verkligen begvad.
Citera
2020-12-24, 14:01
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Jag fredrar tidigare alster av FLA. Men jag kan hlla med om att EBM kan bli monotont.

Skinny Puppy knns mer t det psykedeliska hllet. Mixtrar mer med olika takter och experimenterar mer med olika instrument och ljud (vad jag tycker) SP tycker jag inte heller tillhr riktigt EBM-facket.

Frst mig rtt nu! Men jag tror det var en frdel fr SP att Bill hoppade av och fick in Dwayne som keyboardist. Fr Dwayne var verkligen begvad.

Jag tror SP ftt en strre publik om dom inte experimenterat s mycket. Mer klassiskt upplgg med intro, refrng, vrs, en bra brygga mm hade varit nskvrt. Jag gillar ltar som tormentor och worlock men har svrt fr det lite spretigare soundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in