Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-12-24, 18:03
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Minns ni spelet The forest? Man krashar på en ö och får bygga sig hus, stugor, kojor, fästningar? Samtidigt som det finns kannibaler.

Nu har trailer för uppföljaren kommit och det ser sjukt läckert ut!

https://www.youtube.com/watch?v=IwvhH3islZw
Citera
2020-12-24, 18:22
Medlem
HermaeusMoras avatar
Tyckte det första spelet var grymt bra!
Det bästa med det nya är att det kommer till både konsolerna också.
Citera
2020-12-24, 18:28
Medlem
Kisiragis avatar
Första spelet var grymt snyggt! Problemet var dock att det tog sååå länge innan den färdiga versionen kom ut.. Underskattat spel som väldigt många verkar ha missat =)

Tack för tipset om uppföljaren, ska kika!
Citera
2020-12-24, 18:55
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora

Citat:
Ursprungligen postat av Kisiragi
Första spelet var grymt snyggt! Problemet var dock att det tog sååå länge innan den färdiga versionen kom ut.. Underskattat spel som väldigt många verkar ha missat =)

Tack för tipset om uppföljaren, ska kika!

Kul och se andra som gillade första spelet. En kompis ville ofta förr lira detta med mig och det var hundra gånger roligare att spela tillsammans med någon. Man höll sig alltid nära sin fästning när det blev kväll kul och bara bygga något och sen dra på äventyr om det fall in.
Citera
2020-12-25, 11:38
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora

Fyfan va bra! En Ps5 kommer att inhandlas i framtiden, blir att köpa detta spel när det släpps då!
Citera
2020-12-25, 19:33
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kul och se andra som gillade första spelet. En kompis ville ofta förr lira detta med mig och det var hundra gånger roligare att spela tillsammans med någon. Man höll sig alltid nära sin fästning när det blev kväll kul och bara bygga något och sen dra på äventyr om det fall in.
Jag gillade grottorna då det var skit skoj att utforska dom med ett gäng spelare!
Vi bygdde alltid vår bas uppe i träden innan spelet var helt färdigt för då kunde inte kannibalerna göra någon skada men sen så fixades det i en patch
Vet du något om handlingen på 2an?
Är det samma princip som 1:an som det sen bygger vidare på om du förstår vad jag menar

Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Fyfan va bra! En Ps5 kommer att inhandlas i framtiden, blir att köpa detta spel när det släpps då!
Helt rätt av dig!
Vet att första spelet kom till ps4 och inte till xbox som jag lirar på men köpte det till datorn vilket jag inte ångrar för ett öre
Senast redigerad av HermaeusMora 2020-12-25 kl. 19:35.
Citera
2023-02-22, 22:19
Medlem
ruttenfimps avatar
Imorgon bär det av förhoppningsvis det släpps dock i early access men jävlar vad man väntat.

Står detta på steam:

Multiplayer trailer: https://www.youtube.com/watch?v=LpNDrrly3GI
Citera
2023-02-23, 00:38
Medlem
har det kommit någon information från devsen om vad det skall kosta?. bara hört av rykten att de ska gå för runt 30€
Citera
2023-02-23, 00:41
Medlem
Spelet The Forest var ju iofs ganska kort. Man klarade spelet på några timmar. Så jag hoppas detta är mycket större och inte är en copy/paste från gamla the forest. Vill ha nya fiender och bossar, förbättrad melee/combat system och givetvis bättre grafik. Inte så många jäkla grott-system för det var väldigt upprepande. Annars är det nog inte värt pengarna.
Citera
2023-02-23, 13:31
Medlem
C0ws avatar
Oj denna hade man helt glömt bort. Älskade survival-aspekten i 1an, så det blir ett klart köp för min del.
Citera
2023-02-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Oj denna hade man helt glömt bort. Älskade survival-aspekten i 1an, så det blir ett klart köp för min del.

Fast ettan var ju knappast värt pengarna när det är ett så litet spel. Max värt en hunka.
Citera
2023-02-23, 18:26
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Fast ettan var ju knappast värt pengarna när det är ett så litet spel. Max värt en hunka.

Visst var det kort men om man räknar med all crafting, byggande och experiment så fick man helt klart ut ganska många timmar ur det. Brukar vara på sale på steam och gå för under hundringen. Man får även tänka på att det inte är någon stor studio som utvecklat ettan.

Dom har nog anställt lite mer folk för uppföljaren skulle jag tippa på. Fortfarande en mindre studio och spelet är riktigt bra i mitt tycke. Det var ganska nytt koncept och spännande och utforska ön men var det inget man tyckte var roligt är spelet väldigt kort.

Priset på uppföljaren kommer inom timmen (enligt steam)...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in