2021-01-27, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Helt övertygad om att det är Johan Rehborg
Han har ju sagt på twitter att det inte är johan rehborg
Han är för dyr har han skrivit själv
Senast redigerad av Eagle5555 2021-01-27 kl. 01:11.
Citera
2021-01-27, 01:34
Medlem
Tänk om det är Jonas Gardell. 😣😣
Citera
2021-01-27, 01:38
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Har någon föreslagit Peter Dalle? Annars gör jag det nu.

Jag är förvånad att så få gissat honom. Han var den första jag kom och tänka på när ledtråden lastbil i England kom. Vet inte riktigt hur de övriga ledtrådarna klaffar dock men han var väl med i Svensson Svensson filmen?
Citera
2021-01-27, 02:04
Medlem
nickeh84s avatar
Det är nästan så man blir förbannad på riktigt på alla alla dåliga gissningar. Peter Dalle, Lars Leijonborg, Carl-Jan Granqvist, Johan Rheborg etc. Är folk dumma eller trollar man bara för att irritera?

Dessa utgår alltså ifrån att det är personen i filmen som är nye ICA-Stig, och det är helt ok eftersom den chansen finns, men kan man i alla fall då ta någon som är lik och inte helt random hjärndöda gissningar? Känns som hela Sveriges idioter kommit till denna tråd för lägga ut sin hjärndöda gissning.

Rheborg, jisses, har ni som säger Rheborg inte ens sett Rheborg då? För det verkar så när ni på allvar tycker det är likt till skalle och kropp. Samma med Carl-Jan, Leijonborg etc.

Ska man gissa kan man väl i alla fall tänka någorlunda logiskt, typ vem har liknande kropp, skalle, hårfäste etc. Björn Kjellman är nästan den enda bra gissningen än så länge.. Staffan Ling? Jo säkert gubben, han är verkligen så smal!
Senast redigerad av nickeh84 2021-01-27 kl. 02:10.
Citera
2021-01-27, 02:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det är nästan så man blir förbannad på riktigt på alla alla dåliga gissningar. Peter Dalle, Lars Leijonborg, Carl-Jan Granqvist, Johan Rheborg etc. Är folk dumma eller trollar man bara för att irritera?

Dessa utgår alltså ifrån att det är personen i filmen som är nye ICA-Stig, och det är helt ok eftersom den chansen finns, men kan man i alla fall då ta någon som är lik och inte helt random hjärndöda gissningar? Känns som hela Sveriges idioter kommit till denna tråd för lägga ut sin hjärndöda gissning.

Rheborg, jisses, har ni som säger Rheborg inte ens sett Rheborg då? För det verkar så när ni på allvar tycker det är likt till skalle och kropp. Samma med Carl-Jan, Leijonborg etc.

Ska man gissa kan man väl i alla fall tänka någorlunda logiskt, typ vem har liknande kropp, skalle, hårfäste etc. Björn Kjellman är nästan den enda bra gissningen än så länge.. Staffan Ling? Jo säkert gubben, han är verkligen så smal!

Rheborg såg jag som en bra gissning initialt då frisyren visades på bilden på huvudet uppifrån. Det föll ju senare av andra skäl. Tror ändå att många hänger kvar där så det får absolut inte klassas som en dålig gissning.

I övrigt håller jag med dig om alla idioter,i tråden som hasplar ur sig vad som helst. Vissa är totalt blinda, vissa har inget igenkänningssinne och vissa tramsar för att irritera. De senare lyckas ju också bevisligen rätt bra med det.
Citera
2021-01-27, 02:30
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Rheborg såg jag som en bra gissning initialt då frisyren visades på bilden på huvudet uppifrån. Det föll ju senare av andra skäl. Tror ändå att många hänger kvar där så det får absolut inte klassas som en dålig gissning.

I övrigt håller jag med dig om alla idioter,i tråden som hasplar ur sig vad som helst. Vissa är totalt blinda, vissa har inget igenkänningssinne och vissa tramsar för att irritera. De senare lyckas ju också bevisligen rätt bra med det.

Om det handlar om att gissa på personen som går runt i butiken så är det verkligen INTE Rheborg. Just nu skulle jag satsa på Kjellman.

Om det är en kvinna skulle jag dock gissa på Reuter, bara för att Tre Vänner som är produktionsbolaget arbetat massor med henne i Cleo, Svensson Svensson och andra serier/filmer.. Dock kanske de inte ens producerar Ica-filmerna längre.
Senast redigerad av nickeh84 2021-01-27 kl. 02:38.
Citera
2021-01-27, 02:43
Medlem
legoboys avatar
Citat:

Håller med. De flesta verkar färgblinda. Staffan Ling? No way.

Mycket pekar på Björn Kjellman. ICA har hintat om ledtrådar, och ett par pekar definitivt på Kjellman.

1) Tavlan på Adam och Eva inledningsvis, Kjellman gjorde som de flesta säkert vet filmen Adam och Eva med Josefin Nilsson.
2) När han gåendes visslar en sång och sen ger tummen upp är en klar flirt med filmen Populärmusik från Vittula där han dels visslar (vill jag minnas) och dels har deformerade tummar.
3) Som Inforce påpekat slår Kjell Bergqvist en planka i huvudet på Björn Kjellman i filmen "Försvunnen". Därför kan "se upp för plankan" vara en hint.

Utseendemässigt tycker jag att Björn Kjellman har betydligt mindre hår uppe på skulten. Men det kan vara ljussättningar. Annars finns det inget som antyder att det INTE kan vara Kjellman map utseendet.

Han får min röst iaf.
Citera
2021-01-27, 02:49
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Om det handlar om att gissa på personen som går runt i butiken så är det verkligen INTE Rheborg. Just nu skulle jag satsa på Kjellman.

Om det är en kvinna ...
Jag har inte förstått varför det skulle kunna vara en kvinna. Har jag missat nåt? Filmen visar utan tvekan att det är en mansperson. "Ja men hon är utklädd." Tjena. Nej.
Citera
2021-01-27, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Reagerade på att Sebastian i filmen tittar uppåt när nya Stig reser sig upp från sittande på huk. Sebastian verkar vara ganska lång ändå måste han titta uppåt för att titta på nya Stig? , 198 cm?

fast Claes Månsson har ganska mycket hår
Citera
2021-01-27, 04:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Vad man kan se/tycka olika. Är ju noll likt honom!
Om personen som vi ser är Rheborg, så har de fejkat både längd, kropp och hår på honom, inte värst sannolikt enligt mig.
Så ja, dålig gissning.
Citera
2021-01-27, 04:24
Medlem
rubin22s avatar
Det som är rätt säkert enligt mig, är att det är en hyfsat aktuell skådespelare,
som anses vara folkkär och ett känt ansikte för de flesta.
Allt annat vore dålig reklam för ica.
Citera
2021-01-27, 04:27
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad man kan se/tycka olika. Är ju noll likt honom!
Om personen som vi ser är Rheborg, så har de fejkat både längd, kropp och hår på honom, inte värst sannolikt enligt mig.
Så ja, dålig gissning.
Kjellman, däremot!

https://m.imgur.com/CyrdsDX?r
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in