2021-01-11, 15:58
Medlem
Edward Blom, snälla!
Citera
2021-01-11, 16:27
Medlem
Ingen som har tänkt på att Nya "Ica-Stig" kan vara en kvinna? Ulla Skoog eller Suzanne Reuter skulle säkert klara rollen utmärkt.
Citera
2021-01-11, 16:31
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Ingen som har tänkt på att Nya "Ica-Stig" kan vara en kvinna? Ulla Skoog eller Suzanne Reuter skulle säkert klara rollen utmärkt.
Om du läser tråden så ser du att väldigt många tänker att det måste bli en kvinna, och helst då en med utländsk bakgrund.
Citera
2021-01-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Om du läser tråden så ser du att väldigt många tänker att det måste bli en kvinna, och helst då en med utländsk bakgrund.

Okej. Jag orkade bara inte plöja drygt 400 inlägg. Men det är klart att det kan bli en kvinna, det tippar i alla fall jag. Rollen lär ju vara attraktiv för många med tanke på hur lukrativ den är. Den förste Ica-Stig, Hans Mosesson, blev ekonomiskt oberoende och även Falkman har tjänat multum.
Citera
2021-01-11, 16:52
Medlem
trazkes avatar
Kom att tänka på denna nu när det var dags för en ny Stig igen.

https://www.youtube.com/watch?v=s4pR...ature=emb_logo

Sauk passar rasande bra i ICA-kavajen iallafall.
Citera
2021-01-11, 17:17
Medlem
thorstigs avatar
Lennart Jähkel skulle passa bra som ICA-Stig.
Rolig och allround, skulle fylla den vita rocken med bravur.

Saknar honom i rutan faktiskt.
Citera
2021-01-11, 17:20
Medlem
Bonkebenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetOndaPappret
Det ska finnas ledtråd(ar) i senaste reklamfilmen om vem som blir efterträdare. Kollat på den några gånger och det enda som jag har reagerat på är att lilla anslagstavlan med bilder på de anställda. (Bilder på hela gänget utom Loa). MEN på tavlan sitter ett vykort. "Greetings from England" och så är det en bild på en lastbil... Något udda motiv för ett vykort... Lastbil på engelska = Lorry. Så min gissning är det är någon från Lorry-gänget som tar över. Ååå om jag ska gissa på vem ur Lorry så tror jag Claes Månsson. (Finns en bild på Ica.se där man ser överkroppen på efterträdaren(?). Skulle mkt väl kunna vara CMs smala överkropp...)

Bra tanke där, men jag ser mer på reklamfilmen som en helhet istället för att stirra mig blind på enstaka detaljer och min tanke ser därför ut som så att det kan vara Anders Eriksson (Galenskaparna och After Shave) som är Loas efterträdare.
Hej då Macken, ses i morrn eller är det bara jag som ser det?
Citera
2021-01-11, 17:32
Medlem
HAARPs avatar
Horace Engdahl?

Rätt ålder och behöver ett karriärlyft efter att ha blivit dissad som författare av LGWP.
Citera
2021-01-11, 18:19
Medlem
Peter Jöback
Citera
2021-01-11, 18:23
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkebenke
Bra tanke där, men jag ser mer på reklamfilmen som en helhet istället för att stirra mig blind på enstaka detaljer och min tanke ser därför ut som så att det kan vara Anders Eriksson (Galenskaparna och After Shave) som är Loas efterträdare.
Hej då Macken, ses i morrn eller är det bara jag som ser det?
Så då skulle vi få höra "Hejd då butiken, ses i morrn" till leda i både reklamfilmerna och som deras nya slogan och folk skulle ta efter precis som när Macken gick. Anders i all ära men det kan jag vara utan.
Citera
2021-01-11, 19:21
Medlem
Liljehonung är en ledtråd också. Googlar man det så kommer bara ica.se upp och trycker man på liljehonungsartikeln på hemsidan så kommer man till reklamfilmen.
Tror den randiga kavajan och moppen är ledtrådar också.
Senast redigerad av mark2 2021-01-11 kl. 19:22. Anledning: Tillägg
Citera
2021-01-11, 19:29
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Liljehonung är en ledtråd också. Googlar man det så kommer bara ica.se upp och trycker man på liljehonungsartikeln på hemsidan så kommer man till reklamfilmen.
Tror den randiga kavajan och moppen är ledtrådar också.
Ja det känns som Macken, lite sång och 'hej då Ulf' när han går ut, Anders alltså. Helt okej,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in