2024-05-08, 21:13
Medlem
Christopher.s avatar
Hur fungerar det i tullen, funderar köpa in från Storbritannien men vill inte att någon elak tulltjänsteman norpar min dödsmaskin.
Citera
2024-06-19, 11:33
Medlem
Som flera andra söker jag tips på en elscooter. Budgetmodell för 3000 - 5000 kr funkar för mig. Har kollat en del på vad som är lagligt/olagligt. Det bryr jag mig inte så mycket om. Men det här med däcken verkar vara en grej. Punkteringsfria däck vill man ju gärna ha, men vad är det egentligen? Är det däck utan luft eller är det luftfyllda däck som uppfyller en viss definition? Däck utan luft är väl mycket stötigare att åka på?
Citera
2024-06-26, 09:57
Medlem
GustavAdams avatar
Elsparkcykel - bäst o sämst?

Ni som har köp elsparkcyklel 2022- 2024 vad tycker ni.
- Fungerar de som ni har tänkt er?
- Ris o ros?
- Något märke eller försäljare som ska undvikas?
Citera
2024-06-26, 11:35
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Hur fungerar det i tullen, funderar köpa in från Storbritannien men vill inte att någon elak tulltjänsteman norpar min dödsmaskin.
Elsparkcyklar är väl knappast olagliga att inneha iavsett hur snabbt de går. Bara olagliga att använda på allmänna vägar om de går för fort? Det som kan ställa till det i tullen är ju möjligen om den kostar mer än vad man får ta in tullfritt och du tvingas betala tull för den.
Citera
2024-06-26, 14:04
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Som flera andra söker jag tips på en elscooter. Budgetmodell för 3000 - 5000 kr funkar för mig. Har kollat en del på vad som är lagligt/olagligt. Det bryr jag mig inte så mycket om. Men det här med däcken verkar vara en grej. Punkteringsfria däck vill man ju gärna ha, men vad är det egentligen? Är det däck utan luft eller är det luftfyllda däck som uppfyller en viss definition? Däck utan luft är väl mycket stötigare att åka på?
Har kört elscooter här i Bangkok i lite över 2 månader. Första månaden fick jag punka ett par gånger. Ni kör jag på helgjutna däck. Funkar hur bra som helst. Lite stökigare men det vänjer man sig vid.
Citera
2024-06-26, 20:55
Medlem
kevross avatar
Jag har haft min Kaabo i snart 1 år och är glad för den, Så jävla skönt att ta den på jobbet och hem speciellt när det är varmt ute.
Har vurpat en gång så mitt råd är kör med handskar kan lova det gör ont att ramla och skrapa hand flatorna mot asfalt, Hjälm har jag altid använt.

Ta med den in när du handlar jag lägger min under kundvagnen, Har kommit ut från en affär en gång när nån provade at sno den.

Har bara ägt denna jag köpte i E wheels så var du inte ska köpa den låter jag andra om, men E wheels har en bra kundservice när min retade efter nån vecka.
Citera
2024-06-26, 22:10
Medlem
kevross avatar
dobb post sorry
Citera
2024-06-29, 10:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundermusen031
Jag kör en kugoo sparkcykel mellan närförort och city. Kostade ca 3500kr. Jag Väger 100kg. Har fungerat bra och det är riktigt kul att använda den. Men den håller max 2 år, sen är batteriet kört.

Mitt kugoo s1 pro batteri höll inte ens så länge hehe.
Citera
2024-07-27, 17:01
Medlem
Lichkings avatar
Vad är en prisvärd elkick för max 15K?
Kikar lite på Kukirin g2-3
Även Teverun blade mini pro ultra något dyr men ser ut att vara bra grejjer?
Inmotion har några fina också, lite lägre prisklass också.

Lite tips vore inte dumt!
Citera
2025-04-05, 18:11
Medlem
Någon som har erfarenhet av wheelyshop? Behöver en elscooter med sits som gör ca 45 - 55 km/h. Undrar mest om företaget är pålitliga och så vidare. Mvh dementen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in