Jag tycker i alla fall att sex är någonting väldigt spirituellt att praktisera, speciellt kanske vid tillfälligt sex i alla fall om det är bra. Man gör någonting nytt och spännande vilket gör att man känner sig otroligt närvarande i ögonblicket. Sen tycker jag att det är så fantastiskt (i brist på ett bättre ord) att vara så nära en annan ökänd människa och dela det mest intima. Jag ser detta som en väldigt kärleksfull akt (även om kärlek också kan vara så mycket mer/det finns olika former av kärlek) där man är i full respekt nakna mot varandra njutande av den sexuella energin som är något av det starkaste vi har.
Jag vet inte om alla känner så här. Men visst kan sex vara väldigt spirituellt, eller hur ser ni på det?
Om man har lätt för att vara närvarande i sexet och släppa allt annat så tycker i alla fall jag att det blir andligt. Man känner sig verkligen levande, både strax innan, under och efter sexet. För mig finns det knappt något mer spirituellt i livet man kan hänge sig i.
Har ni upplevt spirituellt sex?
Hur tycker ni skillnaden är mellan sex som inte är spirituellt med sex som är spirituellt?
Hallelulja!
ja jag har precis haft mig en stund av "spirituellt sex" strax innan jag skrev detta men det kanske ni redan förstod.
Senast redigerad av Adventurer6 2021-01-08 kl. 05:52.
]Sex är lite som dans, vilket tolkas som själsligt eller spirituellt[/b]. Eller feltolkas som religion och dyrkan.
Har hundra+ random sexpartners.
Håller absolut med dig. Tjejen som jag nyss var med dansade även lite för mig spontant och sa att hon gillar att dansa/leka/lekfullhet (= en spirituell människa). Tycker många spirituella kan uppfattas som lite barnsliga av allmänheten vilket är helt fel, det spirituella är ju den mänskliga visheten, något av det vackraste vi har, det som gör det värt att leva för.
Jag hade precis två fotomodeller hemma. Vi knullade non stop hela natten. Enligt dem var min kuk den största de hade sett och de hade aldrig fått så många orgasmer. Vi gjorde ett litet uppehåll för en seans där vi åkallade onda andar för att göra sexet bättre.
Sex är något spirituellt absolut. Lite magiskt kan det kännas med vissa partners. Kanske för att man skapar liv (egentligen) även om man använder preventivmedel. Man kommer närmare varandra och egentligen väldigt sjukt som kille att få tillåtelse in i en annan människas kropp och kanske befrukta denna.
Sex är något spirituellt absolut. Lite magiskt kan det kännas med vissa partners. Kanske för att man skapar liv (egentligen) även om man använder preventivmedel. Man kommer närmare varandra och egentligen väldigt sjukt som kille att få tillåtelse in i en annan människas kropp och kanske befrukta denna.
Jo men det kan det vara. Jag är kanske inte lika egoistisk som dig och förväntar mig att den andra partnern ska proppa i sig en massa hormoner som du tycker. Kondom är bästa preventivmedlet, inga hormoner, inget kladd och inga sjukdomar.
Jag hade precis två fotomodeller hemma. Vi knullade non stop hela natten. Enligt dem var min kuk den största de hade sett och de hade aldrig fått så många orgasmer. Vi gjorde ett litet uppehåll för en seans där vi åkallade onda andar för att göra sexet bättre.
ja, akten är ju att skapa liv och man kommer in i en annan människas kropp - det säger sig självt att detta är något spirituellt. Bra analys.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!