Citat:
Ursprungligen postat av
Aber
Jag misstänker att jag har normala testosteronvärden för min ålder(m40) men jag hade tyckt det varit intressant att testa vilka effekter jag kunde få av läkarutskrivet testosteron.
För att slippa diskussionen om att jag ligger inom den "normala" fördelningen vid ett läkarbesök, finns det tillförlitliga sätt att sänka sitt testosteron tillfälligt inför blodprov?
Borde vara lättare att få "medicin" utskrivet om man ligger lågt.
Det man kan få utskrivet om behov finns heter nubido, sättet svenska sjukvården ger patienten nubido på är långt ifrån optimal för många, tyvärr. Man får injektionen 1 gång i månaden till följd att nivåerna testosteron blir allt annat än stabila, många behöver injeceras 1 gång i veckan för att hålla nivåerna hyfsat stabila....Sen är det mycket individuellt hur kroppen tar upp nubido, fungera jättebra för vissa men för andra inte bra alls. Ojämna nivåer kommer påverka välmåendet negativ.
Finns testosteron kräm oxå, som är helt värdelös, den ger lägre nivåer än man hade innan, iom att kroppen stänger ner produktionen när man tillför syntetiskt testosterone.