• 1
  • 2
2021-01-09, 14:43
Medlem
Jag misstänker att jag har normala testosteronvärden för min ålder(m40) men jag hade tyckt det varit intressant att testa vilka effekter jag kunde få av läkarutskrivet testosteron.

För att slippa diskussionen om att jag ligger inom den "normala" fördelningen vid ett läkarbesök, finns det tillförlitliga sätt att sänka sitt testosteron tillfälligt inför blodprov?

Borde vara lättare att få "medicin" utskrivet om man ligger lågt.
Citera
2021-01-09, 14:46
Medlem
Bara glömma att få det utskrivet om du är fullt frisk i övrigt och har en normalbyggd kropp.
Citera
2021-01-09, 14:55
Medlem
Det är en mycket dålig ide. Du kommer troligtvis inte få ett högre testovärde på TRT än du har nu och ändå få alla problem och kostnader som kommer med TRT.
Citera
2021-01-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aber
Jag misstänker att jag har normala testosteronvärden för min ålder(m40) men jag hade tyckt det varit intressant att testa vilka effekter jag kunde få av läkarutskrivet testosteron.

För att slippa diskussionen om att jag ligger inom den "normala" fördelningen vid ett läkarbesök, finns det tillförlitliga sätt att sänka sitt testosteron tillfälligt inför blodprov?

Naturliga sätt att sänka sitt testosteron som man är att minimera eller helt avstå från tung viktträning eller explosivitetsinriktat och istället inkorporera långdistans löpning i kombination med lägga om kosten till att äta mycket soja produkter sparris och kolhydratrikt som ris och pasta. Det kräver dock en längre tidsperiod och omställning så det beror på om du har just det?
Citera
2021-01-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Naturliga sätt att sänka sitt testosteron som man är att minimera eller helt avstå från tung viktträning eller explosivitetsinriktat och istället inkorporera långdistans löpning i kombination med lägga om kosten till att äta mycket soja produkter sparris och kolhydratrikt som ris och pasta. Det kräver dock en längre tidsperiod och omställning så det beror på om du har just det?

Tryck i dig Propecia (Finasteride) i mängder en hel vecka innan testet. Ät 2 Ben&Jerry's på natten då du egentligen skall fasta.
Citera
2021-01-09, 15:10
Medlem
Sov dåligt / ingenting ett par dagar innan test.

Ät mat istället för att fasta innan provtagning.

Det är de två mest effektiva sätten.
Citera
2021-01-09, 15:13
Medlem
Detta är svårt jag är stel i alla leder utan en viss del.Har jag förmycket testo?
Citera
2021-01-09, 15:54
Medlem
Citat:

Det finns risk för allvarliga biverkningar om man tar testosteronmedicin som exempelvis att dina testiklar kan sluta producera testosteron.

Bättre om du försöker höja dina värden naturligt.
Plus om du har normala testosteronvärden för din ålder blir det säkert svårt att få ned dina värden så lågt naturligt för att du ska få testosteronmedicin
Citera
2021-01-09, 16:03
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:

Det man kan få utskrivet om behov finns heter nubido, sättet svenska sjukvården ger patienten nubido på är långt ifrån optimal för många, tyvärr. Man får injektionen 1 gång i månaden till följd att nivåerna testosteron blir allt annat än stabila, många behöver injeceras 1 gång i veckan för att hålla nivåerna hyfsat stabila....Sen är det mycket individuellt hur kroppen tar upp nubido, fungera jättebra för vissa men för andra inte bra alls. Ojämna nivåer kommer påverka välmåendet negativ.

Finns testosteron kräm oxå, som är helt värdelös, den ger lägre nivåer än man hade innan, iom att kroppen stänger ner produktionen när man tillför syntetiskt testosterone.
Citera
2021-01-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator

Citat:
Ursprungligen postat av Kinkykorea1
Tryck i dig Propecia (Finasteride) i mängder en hel vecka innan testet. Ät 2 Ben&Jerry's på natten då du egentligen skall fasta.

Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Sov dåligt / ingenting ett par dagar innan test.

Ät mat istället för att fasta innan provtagning.

Det är de två mest effektiva sätten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Det finns risk för allvarliga biverkningar om man tar testosteronmedicin som exempelvis att dina testiklar kan sluta producera testosteron.

Bättre om du försöker höja dina värden naturligt.
Plus om du har normala testosteronvärden för din ålder blir det säkert svårt att få ned dina värden så lågt naturligt för att du ska få testosteronmedicin

Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Det man kan få utskrivet om behov finns heter nubido, sättet svenska sjukvården ger patienten nubido på är långt ifrån optimal för många, tyvärr. Man får injektionen 1 gång i månaden till följd att nivåerna testosteron blir allt annat än stabila, många behöver injeceras 1 gång i veckan för att hålla nivåerna hyfsat stabila....Sen är det mycket individuellt hur kroppen tar upp nubido, fungera jättebra för vissa men för andra inte bra alls. Ojämna nivåer kommer påverka välmåendet negativ.

Finns testosteron kräm oxå, som är helt värdelös, den ger lägre nivåer än man hade innan, iom att kroppen stänger ner produktionen när man tillför syntetiskt testosterone.

Ok det var blandad feedback, tänker att jag kör lightversionen med dålig sömn och för mycket mat några dagar. Jag har inga planer att köra testo resten av livet men en laglig lightkur hade varit intressant. Jag återkommer med resultat :-D
Citera
2021-01-09, 16:31
Medlem
Lamperouges avatar
Citat:
Ok det var blandad feedback, tänker att jag kör lightversionen med dålig sömn och för mycket mat några dagar. Jag har inga planer att köra testo resten av livet men en laglig lightkur hade varit intressant. Jag återkommer med resultat :-D

Laglig testosteron/Nebido är inget man bara kör i några månader eller några år, det är något man använder för resten av livet.
Citera
2021-01-09, 20:20
Medlem
lätttillgänglig/lagliga som du kan prova, lovar inget och rekomenderar faktiskt inget av nedanstående till nån som tänker på sin hälsa. vill du gå en kur bör du köra den olagligt från en bra grundnivå.

alkohol - drick flera glas vin varje dag. 1-2 flaskor. kombinera med några groggar starksprit.
lakris - ät 2-3 godispåsar som innehåller lakrisextrakt daligen. (typ 300-400gr)
socker - läsk, lösgodis, godis i alla dess former.
skippa middagen och gå köp en burgarmeny large på mcdonalds x2.
ett paket kakor varje dag laddade med transfetter, typ digestive choklad
runka tills du är helt tömd (minst 3 gånger/dan men gärna mer. låter man inte kroppen få tid att producera sperma mellan varje tillfälle så kommer testot sjunka och dina spermier kommer vara mindre potenta/infertilhet.
gå runt i underställ/långkalsonger 24/7, varma sådana. sov i dem också

svårtillgängliga är väl testosteronblockers som varit på tal, finasterid.
vad heter det som transpersoner tar som totalt blockerar testosteron? har du tillgång till tjejens ssri-preparat så kan du proppa dessa också. droger så som opioder/amfetamin tex bör kunna sänka också,
Senast redigerad av fonzen 2021-01-09 kl. 20:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in