Citat:
Ursprungligen postat av
mikael2
Vad menas med svensk hederskultur?
Nmn ngon svensk frening religsa samfund som sysslar med hederskultur, tvngsgifte, stening av kvinnan, sharialagar?
Sverige r inte religist, det r bra. Men Sverige med SD:s hjlp hller p att att bli en feministisk polisstat. Feminismen str vnstern fr och polisstaten str hgern fr. Det r s jkla illa. Vad blir nsta, militrdiktatur...?
Hederskultur r att tvingas acceptera normer, och om man inte gr det s blir man bojkottad och utfryst. Sharialagar...? Gsp. Det kommer aldrig hnda i Sverige.
SD var ngorlunda bra frut men har blivit ett problem numera. Jag vill inte ha hit en massa flyktingar men jag vill heller inte att ha ett fascistiskt samhlle. Jag r rdd att Sd r p god vg att bakvgen lyckas med det.
Sverige r p vg att bli ett litet ckligt Neocons skitland. Vrre n s om det fr fortstta. Sveriges utveckling skrmmer mig. En jkla massa flyktingar. Saudiarabien. Nordkorea. Venezuela. Jag vet inte vilka lnder jag ska jmfra med. Jag vill ha ett fritt och jmlikt samhlle, inkl. jmstlldhet. Men det jag ser r allt annat n ngot av det. Sd ser bara flyktingarna som problemet och lter resten g kpp rtt t helsike.