2021-01-23, 23:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Varför ens ta åt sig av så efterblivna resonemang?
Vem fan bryr sig om en bitter singelkarl som uppenbarligen inte har något att erbjuda.
Tur jag har mitt på det torra, det är mycket skräp i omlopp.
Vet du vilka det är som tar åt sig av efterblivna resonemang från puckade snubbar?
Brudar som så att säga inte blir valda.
Citera
2021-01-24, 02:02
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vet du vilka det är som tar åt sig av efterblivna resonemang från puckade snubbar?

Jag har blivit åt helvete ratad i mina dagar, men jag skulle fan ändå inte svälja vilket bullshit som helst.
Citera
2021-01-24, 02:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har blivit åt helvete ratad i mina dagar, men jag skulle fan ändå inte svälja vilket bullshit som helst.
Det var vi alla, men vissa tenderar ju mer eller mindre alltid blir ratade. Sen handlar det ju inte om att svälja bullshit utan att vissa helt enkelt är fett sköra existenser. Som givetvis inte ska få diktera världen för oss som inte är riktigt lika sköra.
Citera
2021-01-24, 02:08
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Det var vi alla, men vissa tenderar ju mer eller mindre alltid blir ratade. Sen handlar det ju inte om att svälja bullshit utan att vissa helt enkelt är fett sköra existenser. Som givetvis inte ska få diktera världen för oss som inte är riktigt lika sköra.

Kloka ord!
Citera
2021-01-24, 02:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Kloka ord!
Det är ju inte första gången som SvartChili vill inskränka yttrandefriheten för att hon tycker att vissa saker är jobbiga att läsa. Jag kan ju så klart bara svara för mig själv, men tråkigt och meningslöst OT är just tråkigt, meningslöst och OT oavsett om det är hat, dåliga skämt eller vad det nu är.

Sen kan jag ju också tycka att om man tar åt sig av i det här fallet "kvinnohat", så kanske det beror på att man känner igen det som hatas på. Antingen hos sig själv eller något annan. Jag menar, jag tar ju inte åt mig om någon rantar loss om hur lata och allmänt värdelösa cannabisrökare är. Även om det så klart stämmer i vissa fall så stämmer det ju inte på mig så varför ska jag bry mig?
Citera
2021-01-24, 02:21
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Det är ju inte första gången som SvartChili vill inskränka yttrandefriheten för att hon tycker att vissa saker är jobbiga att läsa. Jag kan ju så klart bara svara för mig själv, men tråkigt och meningslöst OT är just tråkigt, meningslöst och OT oavsett om det är hat, dåliga skämt eller vad det nu är.

Sen kan jag ju också tycka att om man tar åt sig av i det här fallet "kvinnohat", så kanske det beror på att man känner igen det som hatas på. Antingen hos sig själv eller något annan. Jag menar, jag tar ju inte åt mig om någon rantar loss om hur lata och allmänt värdelösa cannabisrökare är. Även om det så klart stämmer i vissa fall så stämmer det ju inte på mig så varför ska jag bry mig?

Det hela handlar om att moderera efterblivna inlägg som inte hör hemma i topic.

Nej precis, varför ska man bry sig? Och det är ju just det jag känner, jag vet att jag inte gjort karlarna ett skit, och bryr mig därför inte, om de hatar bara för att, jaha, och varför skulle jag lägga energi på att bry sig om det? Många kommer alltid vara misogyna, men och?

Jag har en väldigt försiktig approach till kvinnor i dagsläget, med tanke på hur jävla förrådd jag blivit.
När detta kommer upp till diskussion, vill inget sliddjur kännas vid detta, för en kvinna kan ju aldrig bete sig som en jävla ärkefitta tydligen.

Jag har haft riktigt jävla värdelösa fittkollegor på ren svenska, äckliga jävla as som varit fientliga mot varandra, jag har bevittnat fitteriet med egna ögon, men jag tackar, det var en nyttig insikt, då ser jag ju att jag inte kan lita på pissludren.

Det finns även kvinnor i mitt liv som är RENASTE JÄVLA GULD.
Men de är få, jag har valt min cirkel med noga vald omsorg.
Som min storasyster, hon är min förebild och min ledstjärna.

Därför är det SÅ IN I HELVETE påfrestande att behöva fucking förklara sig för svagbegåvade hjon gång på gång att jag inte hatar alla, för det är alltid samma jävla hjärndöda tugg som slungas ut, varenda jävla gång de drar på sig offerkoftan, så fort man råkat yttra något negativt. Och SEKUNDÄRKRÄNKTHETEN, herreminjävla.... Att folk orkar KÄNNA SIG kränkta å andras vägnar.....

Är man så jävla känslig, föreslår jag att man håller sig borta.
Livet är hårt, köp en hjälm liksom.
Citera
2021-01-24, 13:33
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Varför ens ta åt sig av så efterblivna resonemang?
Vem fan bryr sig om en bitter singelkarl som uppenbarligen inte har något att erbjuda.
Tur jag har mitt på det torra, det är mycket skräp i omlopp.
Jag vet att det är så väldigt svårt att förstå ämnet att jag inte ens orkar försöka mer.
Jag tycker om att ifrågasätta dem, i rätt trådar och tar inte åt mig personligen.
Citera
2021-01-24, 14:06
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Mobbaren i sitt esse. Du har det ännu, grattis. Inte ämnet men fint att få din värdefulla åsikt. Snyggt att glida över till ad hominem!
Citat:
Du är hård och manlig och skiter i Ot. Det låter förtroendeingivande i din position.
Att nedgöra en tråd med att jag är skör, ett antagande om mig som person, måste vara en av dina bättre prestationer Jag är inte skör och tar inte åt mig personligt men jag förstår de kvinnor och män som inte njuter av att deras trådar fylls med rants från bittra killar när de vill ha råd om problem med sin partner.
Citat:
Kloka ord!
Ja, han är känd för klokhet. Och att hålla sig till topic.
Citera
2021-01-24, 14:07
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:

Sen kan jag ju också tycka att om man tar åt sig av i det här fallet "kvinnohat", så kanske det beror på att man känner igen det som hatas på. Antingen hos sig själv eller något annan
. Jag menar, jag tar ju inte åt mig om någon rantar loss om hur lata och allmänt värdelösa cannabisrökare är. Även om det så klart stämmer i vissa fall så stämmer det ju inte på mig så varför ska jag bry mig?
Ja, jag vill inte begränsa yttrandefriheten genom att påpeka att regelverket säger att trådar inte ska tramsas sönder. Det förstör yttrandefriheten.

Och vilket klurigt ad hominem du la in där. Ja, jag tar åt mig för att antingen jag eller kvinnor jag känner är som de kvinnohatarna rantar om. Nu ska vi se, Hora, luder, slampa, gillar att suga invandrarsnoppar och hatar vita män, ljuger om våldtäkt och röstar så fel att alla problem i Sverige är mitt fel, utnyttjar min betapojkvän och ligger med alfor.

Jag tror att jag är ett manshatande luder och därför startade jag tråden.
Du är genial.
Citat:
Och kom inte här och säga åt mig vad jag ska få tycka eller inte liksom.
Nej, liksom, kom inte här och kom, liksom.
Citera
2021-01-24, 15:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Och om du inte gillar det du läser, scrolla vidare. Det absolut bästa sättet att vinna mot rövhattar är ju att inte låta dom flytta in i ens skalle och bo där gratis.

Problemet är ju att rövhattarna tillåts förstöra trådar och hela fora på Flashback. Seriösa debattörer drar när de ser att deras inlägg bemöts med personangrepp och spottloskor i stället för argument. Kvar blir rövhattarna och de betalda trollen.

Gäller för övrigt inte bara kvinnor. Även debattörer med "avvikande" politiska åsikter tystas och försvinner. Konformiteten och PK-kulturen på Flashback beror till stor del på detta.

Är det så ni mods vill ha det?
Citera
2021-01-24, 16:58
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Problemet är ju att rövhattarna tillåts förstöra trådar och hela fora på Flashback. Seriösa debattörer drar när de ser att deras inlägg bemöts med personangrepp och spottloskor i stället för argument. Kvar blir rövhattarna och de betalda trollen.

Gäller för övrigt inte bara kvinnor. Även debattörer med "avvikande" politiska åsikter tystas och försvinner. Konformiteten och PK-kulturen på Flashback beror till stor del på detta.

Är det så ni mods vill ha det?
Har du läst hans inlägg till mig i den här tråden och chatten mellan honom och en annan användare där de ryggdunkar varandra och förlöjligar min kritik? Vissa är ren Ot men får vara kvar. Han är också tydlig med att han inte bryr sig om andra typer av förlöjligande inlägg som inte har med kvinnor att göra, det är yttrandefrihet.

Svaret är att BigFatCone definitivt vill ha det så. Han beter sig som de tramsiga kvinnohatarna mot mig, men på ett mycket smartare och mer subtilt sätt.
Och de andra modsen. Om det råkar finnas de som håller med så visar de sig inte här och då kan det bero på att de inte vill ta fajten för att de är i minoritet. Eller så är alla som TheLucky (som skrev om hatet mot den vita mannen till försvar för skräppostarna) eller BigFatCone.
Citera
2021-01-24, 17:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Har du läst hans inlägg till mig i den här tråden och chatten mellan honom och en annan användare där de ryggdunkar varandra och förlöjligar min kritik? Vissa är ren Ot men får vara kvar. Han är också tydlig med att han inte bryr sig om andra typer av förlöjligande inlägg som inte har med kvinnor att göra, det är yttrandefrihet.

Svaret är att BigFatCone definitivt vill ha det så. Han beter sig som de tramsiga kvinnohatarna mot mig, men på ett mycket smartare och mer subtilt sätt.
Och de andra modsen. Om det råkar finnas de som håller med så visar de sig inte här och då kan det bero på att de inte vill ta fajten för att de är i minoritet. Eller så är alla som TheLucky (som skrev om hatet mot den vita mannen till försvar för skräppostarna) eller BigFatCone.

Visst, jag har läst inläggen i tråden, och de speglar ju den grabbiga ryggdunkarmentalitet som finns på Flashback.

Som jag skrivit många gånger så tror jag att det enda sättet att komma till rätta med problemen är nolltolerans mot personangrepp (men gärna högt i tak för angrepp i sak). Alltså tillåtet att skriva "det där var ett idiotiskt inlägg" men förbjudet att skriva "du är en idiot".

Skillnaden kan tyckas obetydlig, men erfarenheten visar att folk ofta går igång på direkta personagrepp och sedan spårar debatten ur. Därför har de flesta debattfora nolltolerans mot personangrepp som en självklar regel. De har sett hur det går om man som på Flashback tillåter personangrepp.

Det mesta av det allmänna kvinnohatet skulle säkert försvinna om regeln mot trams tillämpades hårdare. Jag har även argumenterat för det, i kombination med större tolerans för OT som inte är trams. Idag lägger mods ned mycket tid på att ta bort OT som inte på något sätt skadar diskussionen, men låter samtidigt forumförstörande trams ligga kvar:

(FB) Så kan Flashback räddas!

Däremot är jag skeptisk till andra lösningar, som t.ex. att detaljreglera vad som får och inte får diskuteras i Feminismforumet. Den forumsplit som skedde för något år sedan blev ju inte heller någon succé. Folk tramsar på som förr, enda skillnaden är att det nu finns två fora i stället för ett att tramsa i.

Nolltolerans mot personangrepp och trams skulle dessutom avhjälpa ett bredare problem än kvinnohatet: den på Flashback utbredda intoleransen mot alla som är eller tycker annorlunda än de forumförstörande trollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in