2021-03-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.johansso
Tack fr svar! Hur mnga semiautos kan man klmma in p en bdd som max?

Om du fljer guiden p TS s r det 3 earlies i en bdd. Det lter lite fr s mycket jord men frdelen blir att jorden hller mycket fukt s du slipper vattna, frutsatt att du ox tckt bdden med grs. Du planterar ut 10-15st frn brjan, kanske till och me 20. Hlften blir hanar som du rycker och ngra r svaga som du rycker och ngra kanske dr/blir upptna. Tillslut har du 3-4 st fina damer.
Nr du anvnder uttrycket semiautos s br du tnka p att semiauto frn i Storbritannien kanske inte anpassad till vra frhllanden. Kan kanske g med semiautos frn ex Storbritannien men d vet man va man gr och har lite erfarenhet. Finns super billiga early frn fr en billig peng. Kasta inte dina pengar p en massa frn me flashiga namn.
Citera
2021-03-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Om du fljer guiden p TS s r det 3 earlies i en bdd. Det lter lite fr s mycket jord men frdelen blir att jorden hller mycket fukt s du slipper vattna, frutsatt att du ox tckt bdden med grs. Du planterar ut 10-15st frn brjan, kanske till och me 20. Hlften blir hanar som du rycker och ngra r svaga som du rycker och ngra kanske dr/blir upptna. Tillslut har du 3-4 st fina damer.
Nr du anvnder uttrycket semiautos s br du tnka p att semiauto frn i Storbritannien kanske inte anpassad till vra frhllanden. Kan kanske g med semiautos frn ex Storbritannien men d vet man va man gr och har lite erfarenhet. Finns super billiga early frn fr en billig peng. Kasta inte dina pengar p en massa frn me flashiga namn.

Hur mycket jord anvnder du i din bdd fr x antal auto och eller early? Fljer du TS guide?
Citera
2021-03-30, 20:22
Medlem
Citat:
r det djur som ftt besprutat foder s kan dina vxter skadas, i vrsta fall d. r det egna djur s vet du, r det inte dina djur s frga bonden. Dom har koll. Djur som endast ter grs och ensilage brukar vara ok. Annars r stallgdsel the shit! Ger mull till jorden, hller fukt och ger nring.

Grva lter bra. Tnk bara p om det r mycket lera s kommer inte rtterna f ngon syre och rtterna kommer inte kunna vxa ordentligt. Har sjlv odlat i tung lerjord en gng och plantorna blev skit sm. Jag blandade iof inte ut me psjord eller stallgdsel. Gr du det s borde det g. Endast jorden p plats kommer dock inte g. Den m vara nringsrik men inte tillrckligt luftig.
Jag hade i varje fall provat. Mesta talar fr att det borde g.
Du kommer inte behva vattna om det r s som du beskriver. Hl i jorden behvs generellt inte vattnas eller i varje fall inte vattnas ofta.

Tack fr svar! Tnker om och anvnder mull och plantjord ist. iofs. tror jag kttbnderna r sk. eko-odlare, lite osker, kollar upp. Min aningen perversa lggning har ven gett mig iden att bara "fr att" i ena redan utgrvda grop i botten tmma skittunnan. tnkte ven sprida ut i jordblandningen lekakulor fr just syresttningen. Early skunk hann aldrig g klart riktigt, tror du early skunk auto (ny) hinner klar? Fantastiskt roligt rus mste jag sga. Tacksam fr svar av kunnig skribent!
Citera
2021-03-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girgen3
Hur mycket jord anvnder du i din bdd fr x antal auto och eller early? Fljer du TS guide?

Jag grver hellre med en manuell jordborr och blandar med psjord, rdjursbajs, lgbajs, blkorn och lite annat. Beror p vad jag har hemma. Tar det som finns hemma och gillar allt som r billigt och effektivt. Har krt en del i sckar ocks men det r det slut p. Kan p rak arm komma p 4 anvndare i denna trd som kr efter TS guiden och som fr bra resultat. Vi r ngra som terkommer varje r i denna trd s lite koll har vi p varandra. Bara kul om vi blir fler. Den dr bdden r inte svrare n en vanlig bdd fr grnsaker. Inga konstigheter.

Edit: anledningen till att jag grver r fr att mina spotar ligger lngt bort och jag har ingen lust att bra flera psar jord. Br hellre ut ett par psar och drygar ut jorden med jord frn platsen.
Senast redigerad av Perlite 2021-03-30 kl. 20:48.
Citera
2021-03-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Tack fr svar! Tnker om och anvnder mull och plantjord ist. iofs. tror jag kttbnderna r sk. eko-odlare, lite osker, kollar upp. Min aningen perversa lggning har ven gett mig iden att bara "fr att" i ena redan utgrvda grop i botten tmma skittunnan. tnkte ven sprida ut i jordblandningen lekakulor fr just syresttningen. Early skunk hann aldrig g klart riktigt, tror du early skunk auto (ny) hinner klar? Fantastiskt roligt rus mste jag sga. Tacksam fr svar av kunnig skribent!
Anvnder mull? Mull kan man inte kpa p pse. Jag har i varje fall inte sett det. Kompost jord kan man ibland kpa p tervinningsstationer men dom sljer i kubik meter. 1 kubikmeter r 1000liter.... har sjlv aldrig kpt kompost jord men vet som sagt att det finns p tervinningsstationer. Mull r organiskt material som tex kompost eller nr gdsel bryts ner. Om du har mycket djur kring dr du odlar s kan du samla gdsel i psar i vrsta fall. Men stallgdsel r riktigt bra. Har den ftt torka ordentligt s vger det inget och du kan ltta fylla 30 liter i en ryggsck och bra ut.

Det dr med skittunnan vet jag inte. Hade personligen hoppat det.

Frga bonden om hans gdsel. Han har koll. Enligt lag mste han ha koll. Han vet dessutom om andra anvnt hans gdsel i odlingar och om det varit ngra konstigheter.

Det dr med early skunk r precis det jag skrev om i ett par inlgg innan. Early i Storbritannien eller Holland betyder inte att den r early i Sverige.
Alla autos hinner g klart i Sverige oavsett vilket flashigt namn den har. Frgan r istllet om det r buds du kommer att f rka eller mgel.
Citera
2021-03-30, 21:09
Medlem
Citat:
Anvnder mull? Mull kan man inte kpa p pse. Jag har i varje fall inte sett det. Kompost jord kan man ibland kpa p tervinningsstationer men dom sljer i kubik meter. 1 kubikmeter r 1000liter.... har sjlv aldrig kpt kompost jord men vet som sagt att det finns p tervinningsstationer. Mull r organiskt material som tex kompost eller nr gdsel bryts ner. Om du har mycket djur kring dr du odlar s kan du samla gdsel i psar i vrsta fall. Men stallgdsel r riktigt bra. Har den ftt torka ordentligt s vger det inget och du kan ltta fylla 30 liter i en ryggsck och bra ut.

Frga bonden om hans gdsel. Han har koll. Enligt lag mste han ha koll. Han vet dessutom om andra anvnt hans gdsel i odlingar och om det varit ngra konstigheter.

Det dr med early skunk r precis det jag skrev om i ett par inlgg innan. Early i Storbritannien eller Holland betyder inte att den r early i Sverige.
Alla autos hinner g klart i Sverige oavsett vilket flashigt namn den har. Frgan r istllet om det r buds du kommer att f rka eller mgel.

Vilken auto blir klar snabbast i Sverige? Vill bara kra 1 av samma strain
Citera
2021-03-30, 21:18
Medlem
Citat:

Tack! Tar till mig allt du skriver. Men min (en enda jag testat) early(skunk) var fri frn mgel och ej fullt utvecklade buds. Men jvla bra tryck i dem iaf. Hade grna laddat upp bilder p dem, men vet ej hur man gr fr att ladda upp dem och ta bort taggar som ger vid handen var bilden r ifrn?
Citera
2021-03-30, 21:21
Medlem
Vilken auto r den bsta fr sverige?
Citera
2021-03-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Tack! Tar till mig allt du skriver. Men min (en enda jag testat) early(skunk) var fri frn mgel och ej fullt utvecklade buds. Men jvla bra tryck i dem iaf. Hade grna laddat upp bilder p dem, men vet ej hur man gr fr att ladda upp dem och ta bort taggar som ger vid handen var bilden r ifrn?

Du fick inget mgel fr att budsen inte var fullt utvecklade. Nr budsen tjockat upp sig s fr du se. Alla sorter mglar oavsett, speciellt autos dock finns det sorter som mglar mindre n andra.

Ladda upp med den hr lnken. Den raderar all meta data frn bilden s det gr inte att spra eller f tillgng till information om bilden. Du laddar upp bilden, fr en lnk som du sen kopierar och klistrar sen in i trden.

https://anonymousfiles.io/
Senast redigerad av Perlite 2021-03-30 kl. 21:58. Anledning: Glmde posta lnken
Citera
2021-03-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Vilken auto blir klar snabbast i Sverige? Vill bara kra 1 av samma strain

Seedheaven har ett helt gng med frn frn finska odlare. Kolla sovietfinlandseeds. Jag kr mycket p mini thunder fuck. Den r klar p 10 veckor. Den blir inte s stor men det r bara att odla ngra extra s fr du ut bra mngd p slutet.

Dieselryder blir ox klar ganska fort. Knner en duktig odlare som odlade den och den blev ox klar p 10 veckor. Den finns ox p seedheaven men den r freebies. Kp ett paket frn sovietfinlandseeds och vlj dieselryder som freebies. Br ox nmnas att alla frn r regular s du kommer f hanar och honor. Gr egna frn och s har du fr stash fr minst 5 r framt. Inte svrt. Du kan rka buds som har frn, du blir stenad p det ox frutsatt att du inte r stor rkare. Jag blir helt fucked p buds med frn. Sjlvklart rensar jag budsen p frna innan och sparar frna till nsta r.

Danes olika autos r ox populra men dom finns p nordic genetics. Jag har aldrig handlat frn dom men jag knner ngra som gjort det och dom har bara gott att sga om dom.

Lycka till!
Citera
2021-03-30, 22:15
Medlem
Citat:
Seedheaven har ett helt gng med frn frn finska odlare. Kolla sovietfinlandseeds. Jag kr mycket p mini thunder fuck. Den r klar p 10 veckor. Den blir inte s stor men det r bara att odla ngra extra s fr du ut bra mngd p slutet.

Dieselryder blir ox klar ganska fort. Knner en duktig odlare som odlade den och den blev ox klar p 10 veckor. Den finns ox p seedheaven men den r freebies. Kp ett paket frn sovietfinlandseeds och vlj dieselryder som freebies. Br ox nmnas att alla frn r regular s du kommer f hanar och honor. Gr egna frn och s har du fr stash fr minst 5 r framt. Inte svrt. Du kan rka buds som har frn, du blir stenad p det ox frutsatt att du inte r stor rkare. Jag blir helt fucked p buds med frn. Sjlvklart rensar jag budsen p frna innan och sparar frna till nsta r.

Danes olika autos r ox populra men dom finns p nordic genetics. Jag har aldrig handlat frn dom men jag knner ngra som gjort det och dom har bara gott att sga om dom.

Lycka till!

Vad r skillnaden mellan dessa och Norden Seeds utbud? Norden Seeds inte vrt att kra p? Vill bestlla inrikes.
Citera
2021-03-30, 22:24
Medlem
Citat:

Lycka till!

Hej!

Var sugen p att bestlla RK62 frn Seedheaven. Men allt frn Soviet Finland seeds ser ut att vara slut vad gller autos som jag bestmt mig fr att satsa p.
Vet du var och vad man ska sikta in sig p fr svenskt klimat (auto)? Hade tnkt bestlla en sats med indica-dominant och en sativa-dominant strain fr att testa p.
Har mailat Seedheaven men de kan inte svara p nr de r ter i lager. Hur lnge br man vnta med bestllning innan det brjar bli fr sent att stoppa ett fr i backen? (zon 3)

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in