Citat:
Ursprungligen postat av
RullRull
Tack fr svar! Tnker om och anvnder mull och plantjord ist. iofs. tror jag kttbnderna r sk. eko-odlare, lite osker, kollar upp. Min aningen perversa lggning har ven gett mig iden att bara "fr att" i ena redan utgrvda grop i botten tmma skittunnan. tnkte ven sprida ut i jordblandningen lekakulor fr just syresttningen. Early skunk hann aldrig g klart riktigt, tror du early skunk auto (ny) hinner klar? Fantastiskt roligt rus mste jag sga. Tacksam fr svar av kunnig skribent!
Anvnder mull? Mull kan man inte kpa p pse. Jag har i varje fall inte sett det. Kompost jord kan man ibland kpa p tervinningsstationer men dom sljer i kubik meter. 1 kubikmeter r 1000liter.... har sjlv aldrig kpt kompost jord men vet som sagt att det finns p tervinningsstationer. Mull r organiskt material som tex kompost eller nr gdsel bryts ner. Om du har mycket djur kring dr du odlar s kan du samla gdsel i psar i vrsta fall. Men stallgdsel r riktigt bra. Har den ftt torka ordentligt s vger det inget och du kan ltta fylla 30 liter i en ryggsck och bra ut.
Det dr med skittunnan vet jag inte. Hade personligen hoppat det.
Frga bonden om hans gdsel. Han har koll. Enligt lag mste han ha koll. Han vet dessutom om andra anvnt hans gdsel i odlingar och om det varit ngra konstigheter.
Det dr med early skunk r precis det jag skrev om i ett par inlgg innan. Early i Storbritannien eller Holland betyder inte att den r early i Sverige.
Alla autos hinner g klart i Sverige oavsett vilket flashigt namn den har. Frgan r istllet om det r buds du kommer att f rka eller mgel.