2021-02-04, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
Innan du lgger p kpe jorden fr att minska ogrs som vxer igenom
Smart, ska lgga detta p minnet!
Citera
2021-02-05, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajmen3
Kommer ej behva flytta runt. Har hittat en super spot som ingen ngonsin kommer att kunna hitta . Frgan r om att odla direkt i marken med egen jord, gdsel etc r bttre eller smre n att odla i bddar som @cpbarn tycker att man ska. Knns som det kommer behvas mindre vattning med plantering direkt i marken p.g.a. att regnvattnet lr "stanna" lngre d? Kanske r ute och cyklar....
Blir ju lika mycket "bra jord" per planta oavsett s r lite klyven.

Sen en frga om pollinering, hur mycket mindre slutgiltig skrd fr man om man lter honorna bli pollinerade? Lst att dem lgger mer kraft p frn d men inte mer specifikt n s.
Isf odla i marken. Mycket mindre jobb. Om du kan, lgg tidningar lngst ner och jord ver.
ven om du pollinerar och fr frn s blir det bra rka. Kanske inget du vinner cannabis cuper med. Jag har en burk med buds som r med frn och jag har inget att klaga p. Jag blir dunder bng. Ska du slja till nra och kra s kanske du inte vill ha buds med en massa frn.
Citera
2021-02-05, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Isf odla i marken. Mycket mindre jobb. Om du kan, lgg tidningar lngst ner och jord ver.
ven om du pollinerar och fr frn s blir det bra rka. Kanske inget du vinner cannabis cuper med. Jag har en burk med buds som r med frn och jag har inget att klaga p. Jag blir dunder bng. Ska du slja till nra och kra s kanske du inte vill ha buds med en massa frn.

Allt r till eget bruk och r inte s krsen nr det gller kvalitn. Tnkte mest p kvantiteten, hur mycket man fr. Allts hur kvantiteten pverkas av att dem blir pollinerade?

Gr tidningarna s att jorden runt om inte sprider sitt hgre/lgre ph vrde sig till min egna jord?
Citera
2021-02-05, 08:54
Medlem
Citat:
Allt r till eget bruk och r inte s krsen nr det gller kvalitn. Tnkte mest p kvantiteten, hur mycket man fr. Allts hur kvantiteten pverkas av att dem blir pollinerade?

Gr tidningarna s att jorden runt om inte sprider sitt hgre/lgre ph vrde sig till min egna jord?

Det r inte jtte stor skillnad viktmssigt. Om du vill kan du lta hanarna pollinera honorna precis nr honorna brjat blomma och sen ta dd p hanarna. D fr du inte jtte mnga frn och bttre kvalite jmfrt med att du gr en fullstndig pollinering.

Tidningarna r frmst till fr att inte ogrs ska vxa igenom.
Citera
2021-02-05, 19:46
Bannlyst
Citat:
Det r inte jtte stor skillnad viktmssigt. Om du vill kan du lta hanarna pollinera honorna precis nr honorna brjat blomma och sen ta dd p hanarna. D fr du inte jtte mnga frn och bttre kvalite jmfrt med att du gr en fullstndig pollinering.

Tidningarna r frmst till fr att inte ogrs ska vxa igenom.

Alright, tack. Fr bli en sdan liten pollinering👍. Kan man plantera ut frna i naturen direkt efter att man har ftt den lille groden att titta fram? Kommer inte g att frgro frna inomhus d dem ska fraktas en rtt bra bit till utomhus spoten och diverse andra anledningar
Citera
2021-02-05, 20:55
Medlem
Citat:
Alright, tack. Fr bli en sdan liten pollinering👍. Kan man plantera ut frna i naturen direkt efter att man har ftt den lille groden att titta fram? Kommer inte g att frgro frna inomhus d dem ska fraktas en rtt bra bit till utomhus spoten och diverse andra anledningar
Det gr men du mste ha fuktig jord och tck med grs frn din plats s att den inte torkar ut.

Alternativ 2) Kp en transparent frvaringslda p rusta eller ngot annat varuhus. Tnk p att ldan mste vara hg. Kp ox 20cl plastmuggar som du gr sm drnerings hl i. Driv upp dina plantor i plastmuggarna som du lgger i frvaringsldan. Det blir som ett vxthus. Men du mste titta till dina sm plantor var tredje dag s dom inte brnns i ldan. r det varmt s lmna locket lite p glnt och r det kallt s stng ldan. Gr ven hl botten p ldan s allt extra vatten rinner ut. Vattna plastmuggarna med dina frn varje gng du besker spoten. Vattna inte fr mycket bara. Jag har ngra bilder i utomhusodlings trden fr 2020 dr jag har en bild p hur jag driver upp dom utomhus i lda. Gr det i mitten p maj nr vdret r stabilt. Frra ret var det frost i brjan p maj vilket ddade en del av mina plantor.

Transplantera nr plantan blivit 2-3 veckor. r du osker p om du ska transplantera s vnd upp och ner p en planta med muggen och kontrollera rtterna. Om rtterna ntt botten s r det dags. Annars lgg tillbaka plantan och vnta lite till. Finns mnga Youtube klipp dr dom frklarar mer utfrligt.

Det r inte bara du som har problemet att inte kunna driva upp dom hemma
Citera
2021-02-06, 00:04
Medlem
Citat:
Men du mste titta till dina sm plantor var tredje dag s dom inte brnns i ldan. r det varmt s lmna locket lite p glnt och r det kallt s stng ldan.
Nybrjarfrga: Vad skulle varmt och kallt vara fr plantor?
Citera
2021-02-06, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
Nybrjarfrga: Vad skulle varmt och kallt vara fr plantor?

ver 20+ ute och ldan str i direkt solljus mesta dela av dagen. Ldan immar igen. Man kan d stlla ldan i halvskugga eller som sagt stlla locket p glnt.
Det ultimata r att driva upp dom i en fnsterkarm som har 6+ timmar solljus om dagen. D har man ox tillgng till dom hela tiden. Finns massa stt att driva upp dom p. Jag talar bara om dom stten jag har testat.
En annan sommar krde jag bara i plastmuggar och drev upp dom i ute, utan lda. Det funkade ox men d var det bra vder och jag beskte dom ganska ofta.
Lycka till
Citera
2021-02-07, 21:01
Medlem
Mirkwoods avatar
Finns det ngra frdelar att anvnda kruka utomhus eller bara nackdelar?Inga problem att grva lite..

Nr det gller utomhus r iaf. den viktigaste regeln att ingen fr syn p dessa.
Citera
2021-02-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirkwood
Finns det ngra frdelar att anvnda kruka utomhus eller bara nackdelar?Inga problem att grva lite..

Nr det gller utomhus r iaf. den viktigaste regeln att ingen fr syn p dessa.

Isf grv och blanda ut med pjord. Enda frdelen r att du kan flytta runt plantorna med kruka/hink.
Citera
2021-02-09, 23:24
Medlem
WAU0s avatar
Kan inte brga mig utan sitter redan och funderar kring rets odling.

Frra rets skrd blev kass. Frmst p grund av att plantorna sattes ut lite vl sent, i slutet av juni. Detta r tnker jag frodla inomhus i garderoben och stta ut nr de har vuxit en bit.

Tror ni det blir bra att s i brjan av april och stta ut i maj? Odlar i i Sdermanland.
Citera
2021-02-10, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WAU0
Kan inte brga mig utan sitter redan och funderar kring rets odling.

Frra rets skrd blev kass. Frmst p grund av att plantorna sattes ut lite vl sent, i slutet av juni. Detta r tnker jag frodla inomhus i garderoben och stta ut nr de har vuxit en bit.

Tror ni det blir bra att s i brjan av april och stta ut i maj? Odlar i i Sdermanland.
jag brukar fr s i brjan p maj och sen stta ut dom i slutet av maj om vdret tillter sen skrda i mitten p augusti eller nr man ser att det brjar komma mgel kp frn som r tliga frn seedhaven gillar deras rk62 den r tlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in