Citat:
Ursprungligen postat av
Sajmen3
Alright, tack. Fr bli en sdan liten pollinering👍. Kan man plantera ut frna i naturen direkt efter att man har ftt den lille groden att titta fram? Kommer inte g att frgro frna inomhus d dem ska fraktas en rtt bra bit till utomhus spoten och diverse andra anledningar
Det gr men du mste ha fuktig jord och tck med grs frn din plats s att den inte torkar ut.
Alternativ 2) Kp en transparent frvaringslda p rusta eller ngot annat varuhus. Tnk p att ldan mste vara hg. Kp ox 20cl plastmuggar som du gr sm drnerings hl i. Driv upp dina plantor i plastmuggarna som du lgger i frvaringsldan. Det blir som ett vxthus. Men du mste titta till dina sm plantor var tredje dag s dom inte brnns i ldan. r det varmt s lmna locket lite p glnt och r det kallt s stng ldan. Gr ven hl botten p ldan s allt extra vatten rinner ut. Vattna plastmuggarna med dina frn varje gng du besker spoten. Vattna inte fr mycket bara. Jag har ngra bilder i utomhusodlings trden fr 2020 dr jag har en bild p hur jag driver upp dom utomhus i lda. Gr det i mitten p maj nr vdret r stabilt. Frra ret var det frost i brjan p maj vilket ddade en del av mina plantor.
Transplantera nr plantan blivit 2-3 veckor. r du osker p om du ska transplantera s vnd upp och ner p en planta med muggen och kontrollera rtterna. Om rtterna ntt botten s r det dags. Annars lgg tillbaka plantan och vnta lite till. Finns mnga Youtube klipp dr dom frklarar mer utfrligt.
Det r inte bara du som har problemet att inte kunna driva upp dom hemma