• 1
  • 2
2021-01-20, 04:18
Medlem
Känner att jag har är i psykos just nu har haft detta förut, hör tankar om att jag ska hoppa från balkongen eller hoppa framför ett tåg. är orolig att bli inlagd på tvångsvård igen så vill inte till sjukhuset men orkar inte mer vill hoppa från balkongen bor på 6:e våningen är 25år gammal förra gången detta hände förskte jag förfrysa mig i vattnet hade under 32 i temp var jätte nära på att dö i ambulazsen fråga jag kommer jag dö då svarad dom inte... hör även hur ån kallar på mig så ska snart gå ut och vandra längst den eller fiska och tillslut hoppa i och drunkna
Citera
2021-01-20, 04:20
Medlem
AbirSaids avatar
Hur vet du att det är en psykos, och inte på riktigt?
Citera
2021-01-20, 04:21
Medlem
Stopp och ring 112 direkt. Du har mer att leva för. Be dem skicka en ambulans
Citera
2021-01-20, 04:23
Medlem
känner mig helt deppad ångestfull och litar inte på någon absolut inte mig själv. jag tror jag är Schizoaffektivt vill bara dö det är bara då jag blir lugn när jag tänker på att jag ska ta mitt liv snart. har även köpt vapen och sånt när jag är såhär och är orolig att jag kommer göra något jätte dumt
Citera
2021-01-20, 04:26
Medlem
Känner med dig. Du har ingen aning om hur du kommer att må om 6 månader, så därför får du inte ge upp nu. Håll ut.
Citera
2021-01-20, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yamazaki
känner mig helt deppad ångestfull och litar inte på någon absolut inte mig själv. jag tror jag är Schizoaffektivt vill bara dö det är bara då jag blir lugn när jag tänker på att jag ska ta mitt liv snart. har även köpt vapen och sånt när jag är såhär och är orolig att jag kommer göra något jätte dumt

Åk till psyket å lägg in dig.
Du skriver att du har haft det förut.

Har du varit inlagd tidigare ?
Citera
2021-01-20, 04:36
Medlem
MEN svara på en sak först.

Du lägger din tråd i drogakuten. OM du tagit något kan det vara en bra sak att säga, syntes
inte i din text.
Citera
2021-01-20, 04:36
Medlem
finns det något jagg kan göra för att få allt i huvudet att lugna sig tog min morgon medicin för ett tag sedan men allt är helt sjukt som jag drömmer fast jag e vaken så har inte själv kontrollen att ringa 112 då jag vill inte vara inlåst. jag tror jag ska gå ut och fiska snart kan inte sova har sovit cirka 5timmar på 4dagar. känner mig lite lugnare men sen kan det bli värre igen.. försökte spela dator spel men det stressade mig mer alla mina tankar bryts av röster som viskar ta ditt liv hoppa framför tåget vet att detta ej är på riktigt men det är så svårt att hantera det ensam
Citera
2021-01-20, 04:45
Medlem
Citat:
finns det något jagg kan göra för att få allt i huvudet att lugna sig tog min morgon medicin för ett tag sedan men allt är helt sjukt som jag drömmer fast jag e vaken så har inte själv kontrollen att ringa 112 då jag vill inte vara inlåst. jag tror jag ska gå ut och fiska snart kan inte sova har sovit cirka 5timmar på 4dagar. känner mig lite lugnare men sen kan det bli värre igen.. försökte spela dator spel men det stressade mig mer alla mina tankar bryts av röster som viskar ta ditt liv hoppa framför tåget vet att detta ej är på riktigt men det är så svårt att hantera det ensam

Har du varit inlåst många gånger tidigare ?
Citera
2021-01-20, 04:47
Bannlyst
Påminn dig själv om att allt är lugnt. Inget konstigt kommer hända o det enda det här beror på är att du är stressad.

Om du är stressad så är det enda du kan göra att vila.

För mig när jag åkte till psyk en vända så var det inget konstigt då jag såg det som min chans att åka hemifrån ett tag och på riktigt få vila. Lite som att ta en mini-semester.

Passa på o ta en semester du med.
Citera
2021-01-20, 04:52
Medlem
Nej bara lite över en 2veckor för min bästa vän dog på sin födelsedag. på ett jätte hemskt sett och sen dess vart livet dåligt dom lät mig inte gå på begravningen men jag lärde mig att jag kunde manipulera alla sjuksköterskor att säga till läkaren att jag mådde bra så han var tvungen att skriva ut mig.dom sa först att jag skulle vara där några månander.
Citera
2021-01-20, 05:03
Medlem
Citat:
Nej bara lite över en 2veckor för min bästa vän dog på sin födelsedag. på ett jätte hemskt sett och sen dess vart livet dåligt dom lät mig inte gå på begravningen men jag lärde mig att jag kunde manipulera alla sjuksköterskor att säga till läkaren att jag mådde bra så han var tvungen att skriva ut mig.dom sa först att jag skulle vara där några månander.

Jamen då låter det ändå som att du vet hur du kan göra om du inte vill vara kvar för länge.
Sålänge du kan tala för dig och inte är helt borta i huvet är det svårt att ens få vara kvar för länge.

Ibland kan det faktiskt vara bra att vara inlagd. Vet flera stycken som varit det flera gånger när dom mått dåligt.

Jag har varit inlagd också 2 gånger, men det var många år sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in