Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-24, 18:15
Medlem
AlfredSnorkels avatar
Varför gör du en ny tråd om detta? Din gamla tråd handlar om exakt samma sak. (FB) Att hämta paket efter att ha beställt på flugsvamp utan att föräldrarna får veta

För att besvara frågan så står det så här på instabox,

Citat:
Vad är Instabox?
Instabox är en frakttjänst som finns i utvalda nätbutiker. Vi fraktar ditt paket till något av våra hundratals smarta skåp, oftast samma dag som du lägger beställningen.
Hur fungerar det?

Välj Instabox i kassan hos din favoritbutik.
Vi skickar ett SMS med trackinglänk och pinkod.
Du hämtar ut ditt paket med pinkoden, utan att behöva stå en endaste sekund i kö hos postombudet.
Alltså samma sak gäller som i den gamla tråden. För att citera mig själv
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredSnorkel
Om du beställer direkt till ett ombud så får du knappast någon avi varken på telefonen eller i brevinkastet så du kommer inte ens få ut brevet. För att få en avi så måste säljaren skicka in förhandsinformation till själva postbolaget om vikt, fraktsätt och mått på brevet/paketet. Du får ingen kod om dom bara får ett mystiskt paket/brev till postutlämningen, troligtvis tillkallas polis efter ett tag. Nån på fs hade köpt varor på detta sätt för 5 lax utan att kunna hämta ut det. Beställ hem till en kompis eller var först till brevinkastet när posten kommer.

Edit: som svar på ovan, du kommer inte kunna hämta ut det alls även om ditt namn står på det och du har leg med dig.
Senast redigerad av AlfredSnorkel 2021-01-24 kl. 18:20.
Citera
2021-01-24, 18:39
Medlem
flashbackawards avatar
Poste restante

sök upp det!
Citera
2021-01-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackaward
Poste restante

sök upp det!

Tack! Någon som faktiskt hjälpt mig
Citera
2021-01-25, 04:52
Moderator
Ruskigbusss avatar
Trådar om samma fråga sammanfogade.

Till trådskaparen - fortsätt i den här tråden om du har följdfrågor, starta inte nya trådar i ämnet.

/Mod
Citera
2021-03-06, 12:56
Medlem
Okej, så om jag beställer en liten mängd narkotika från fs kommer det direkt i brevlådan eller måste jag gå och hämta ut de i nån "instabox"?
Citera
2021-03-06, 21:06
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashhash
Okej, så om jag beställer en liten mängd narkotika från fs kommer det direkt i brevlådan eller måste jag gå och hämta ut de i nån "instabox"?
Det kommer till den adressen du anger så vill du inte ha hem brevet har jag redan tagit upp en lösning i tråden ...Instabox kan vad jag vet bara företag skicka till idag samt är det inte särskilt anonymt som vettiga säljare vill vara med tanke på övrig säkerhet med Bitcoins och Tor m.m.
Citera
2021-03-08, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det kommer till den adressen du anger så vill du inte ha hem brevet har jag redan tagit upp en lösning i tråden ...Instabox kan vad jag vet bara företag skicka till idag samt är det inte särskilt anonymt som vettiga säljare vill vara med tanke på övrig säkerhet med Bitcoins och Tor m.m.

Okej, tack för svaret.
Citera
2021-08-30, 16:15
Medlem
VVBs avatar
När man beställer så skriver man bara in sitt namn, adress, stad, postnummer. Breven som skickas brukar (inte 100%) komma fram inom ett dygn efter det har postats, såklart så beror det också på säljaren och hur snabbt de postar (leveranstid för vissa brev är annorlunda än expressbrev).

Sen är det bara att vara först till brevlådan, gå ut på din gata och vänta bara där tills postbilen kommer fram med brevet och ta det innan dina föräldrar hinner fram till postlådan.

När jag var 17 så var det enkelt, jag behövde aldrig oroa mig för att mina föräldrar skulle öppna mina brev, när jag väl torskade när jag var hög på heroin så började de slänga iväg mina brev, de öppnade all min post. Det var då jag behövde sitta på gatan och vänta 2 - 6 timmar tills postbilen kommer fram med brevet, då fick jag alltid mina varor.

Det sög bara att behöva vänta mellan kl. 12 - kl. 18 för att vara först till postlådan, jag önskar bara att det fanns en bestämt tid för när posten kommer fram beroende på området, suger att posten ibland kommer kl. 11 och ibland kl. 18.
Senast redigerad av VVB 2021-08-30 kl. 16:21.
Citera
2021-08-30, 19:11
Medlem
kanmyckets avatar
Jag var med om liknande som yngre, det var inget olagligt
Men det var viktigt ingen annan fick se det.
Det VAR Typ 20år sedan., då inte digitala och mobil kameror , och sådant fanns knappt,
¨
Jag väntade på naken bilder via brev av en tjej jag skulle dejta, via en chatt, och dejtade även henne LOL

Jag visste vilka tider postbilen kom normalt.
Det kan variera smått ibland.

Så jag satte mig ute i trädgårdstolen halvtimma innan, lite avsides, men kunde se och höra
när postbilen kom, och körde vidare.
Då gick jag bara direkt och tog mitt egna brev endast.

Då jag inte brukade ta in posten annars, därför tog jag just min.
Det kom en dag senare än tänkt. Så fick sitta två gånger,
Det var även vinter, men rätt kläder , då finns inget dåligt väder som det sägs.

Syssla gärna med något, typ håll på med mobilen, så du inte sitter still som ett mongo
som kan vara extra misstänksamt kanske
Senast redigerad av kanmycket 2021-08-30 kl. 19:16.
Citera
2022-02-18, 15:19
Medlem
Skogsvandrings avatar
Bumpar gammal tråd men när jag var yngre, bodde hemma och beställde droger på nätet körde jag helt enkelt med postförskott med sms-avisering. Inte krångligare än så, ingen i familjen behövde se några misstänkta brev. Däremot handlade detta om RC-droger inrikes. FS och liknande är nog lite svårare.

Ska dock tilläggas att jag många gånger hämtade ut paket hos ombudet som hade så pass dålig stealth att vilken idiot som helst kunde förstå att det var knarkbrev. En del misstänksamma blickar från personen bakom kassan. En av gångerna påstod kassörskan att det låg över tio brev hos ombudet med samma avsändare vilket låter galet även om detta var många år sedan när RC-scenen var stor och leverade lagligt dunderknark. Det var sista gången jag använde detta ombudet.
Senast redigerad av Skogsvandring 2022-02-18 kl. 15:46.
Citera
2024-10-03, 16:59
Medlem
Glitterfians avatar
Finns hemsidan kvar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto