2021-01-21, 19:25
Medlem
Tänkte kolla med er som är erfarna har ni träffat denna nerv under kur?
Hur ofta händer det att man råkar träffa den det vill säga hur är sannolikheten och vilka konsekvenser har ni fått.
Citera
2021-01-21, 20:21
Medlem
Mastifmeisters avatar
Aldrig hänt. Sätter du i yttre/övre delen av glutes med en 25-30 mm nål är det omöjligt skulle jag vilja påstå. Aldrig hört någon som lyckats träffa den.
Citera
2021-01-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Aldrig hänt. Sätter du i yttre/övre delen av glutes med en 25-30 mm nål är det omöjligt skulle jag vilja påstå. Aldrig hört någon som lyckats träffa den.
Jag personligen kör aldrig under ""buttcrack" alltid över den och ytre.

Men nyfiken ifall folk som kurat många år då och då ändå lyckas komma åt den haha.

Skönt att du har sluppit känna på den.

Tack för svar.
Citera
2021-01-22, 08:40
Medlem
dengamleDs avatar
Man får klanta sig något enormt för att komma åt ischiasnerven. Om man skjuter på de ställen i gluttarna som är att rekommendera så är det omöjligt.
Citera
2021-01-22, 17:14
Medlem
När jag var ny och dåligt påläst om vart man skulle sätta så satte jag både rätt lågt och mer mot mitten än övre yttre. Aldrig träffat något men betydligt tråkigare att sitta om man säger så haha. Sätter numera i linje med buttcrack och yttre.
Citera
2021-01-23, 02:11
Medlem
Jag har hört att om man träffar nerven kommer alla grannar höra det.
Citera
2021-01-23, 15:27
Medlem
TestoCypionates avatar
Jag har bara kört 3 gånger i skinkan med 23G 30mm nål och har gått bra, man fick ta i något mer för att få in den jämfört med axeln tyckte jag dock.
Finns bra instruktionsvideos på Youtube om man vill känna sig trygg med var man ska sätta sticket för minsta risk.
Citera
2021-01-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Jag har bara kört 3 gånger i skinkan med 23G 30mm nål och har gått bra, man fick ta i något mer för att få in den jämfört med axeln tyckte jag dock.
Finns bra instruktionsvideos på Youtube om man vill känna sig trygg med var man ska sätta sticket för minsta risk.
Hur känns den att trycka i axeln? Ont? Svårt?
Man kör ju med en hand bara då
Citera
2021-01-24, 14:22
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimitriiiiz
Efter att ha kollat instruktions video på Youtube om vart någonstans man ska sätta så kändes det rätt simpelt. Jag fick hjälp när jag satte den i axeln. Kändes ungefär som i skinkan med en 27G nål.
Citera
2021-01-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimitriiiiz

Tycker det funkar skitbra att sätta i axeln! Både med insulinnål och blå funkar smärtfritt för mig och är mycket lättare än i arslet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in