Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-22, 13:47
Medlem
JymdKjams avatar
Ovanlig händelse har uppdagats:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ndet-blev-utan

Citat:
Chefen på äldreboendet lät sin egen familj vaccinera sig mot covid-19 – samtidigt som personal blev utan vaccin. Kommunen utreder nu händelsen.
– Man blir irriterad. Prio ett borde vara att ringa in sin egen personal, säger en anställd på boendet till SVT

Vilket äldreboende gäller det? Vem är chefen? Hur beivras såna här tilltag? Vad händer med dos 2?

Edit: länk
Senast redigerad av JymdKjam 2021-01-22 kl. 14:02.
Citera
2021-01-22, 13:53
Medlem
sunrays avatar
Vilket svek! Sparken med omedelbar verkan och polisanmälan hoppas jag. Får ju en att undra hur mycket det fuskas med vaccin till anhöriga och liknande.
Citera
2021-01-22, 14:21
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Haha hoppas hans familj får biverkningar och dör
Citera
2021-01-22, 14:56
Medlem
OlleMunters avatar
Någon sitter på den hemligheten, vilket äldreboende det gäller. Eskilstuna Kuriren var snabba med att tala om att kungen fått vaccinet, lite så där i förtid, men denna nyhet, lär nog förbli hemlig!
Citera
2021-01-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunray
Vilket svek! Sparken med omedelbar verkan och polisanmälan hoppas jag. Får ju en att undra hur mycket det fuskas med vaccin till anhöriga och liknande.

Praxis i Sverige är väl fallskärm och välbetalt jobb som föreläsare. Men, jag gillar ditt förslag bättre.
Citera
2021-01-22, 15:11
Medlem
Min tolkning:
Vaccinet hade börjat närma sig tidpunkten då det skulle anses utgånget.

Personalen på plats hade fått vaccin.

Ledig personal hade behövt ringas upp. De hade behövt ha möjlighet att ta sig in på momangen, och de hade då behövt hinna färdas till arbetet i tid.

Mannen valde då att använda kvarvarande doser till sin familj.

Känns som ett säkrare sätt att ta vara på vaccin som annars skulle blivit utgånget än att hoppas på att ledig personal skulle hinna in i tid.

Jag kan tänka mig, att rent allmänt, kommer en hel del doser av detta vaccin blir utgånget i liknande situationer. Vilket han nu undvek.

Jag tycker inte att hans handling är särskilt klandervärd. Men bättre hade såklart varit att börja kontakta ledig personal i förväg så att de hade kunnat vara på plats i tid. Men det skulle också kunnat innebära att visa åkt in förgäves.
Citera
2021-01-22, 15:14
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ovanlig händelse har uppdagats
Inget ovanligt alls, en narcissist som råkade vara chef på ett äldreboende.
Citera
2021-01-22, 15:18
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Min tolkning:

Ledig personal hade behövt ringas upp. De hade behövt ha möjlighet att ta sig in på momangen, och de hade då behövt hinna färdas till arbetet i tid.

Känns som ett säkrare sätt att ta vara på vaccin som annars skulle blivit utgånget än att hoppas på att ledig personal skulle hinna in i tid.

Jag kan tänka mig, att rent allmänt, kommer en hel del doser av detta vaccin blir utgånget i liknande situationer. Vilket han nu undvek.

Jag tycker inte att hans handling är särskilt klandervärd. Men bättre hade såklart varit att börja kontakta ledig personal i förväg så att de hade kunnat vara på plats i tid. Men det skulle också kunnat innebära att visa åkt in förgäves.

Det är givetvis så chefen kommer motivera det. Men det betyder också att dos nr 2 är intecknad för familjemedlemmarna.
Citera
2021-01-22, 16:42
Medlem
100% sannolikhet att det är en privatnasare inom äldreomsorgen.
Citera
2021-01-22, 16:46
Avstängd
Kalamitys avatar
Nu är jag iofs inte mycket för varken covid-alarmismen eller vaccinet men sånt här är roligt.

Det är sådana enorma DDR-vibbar över det här så jag förutsätter att det handlar om en sosse med långvarig partibok.
Citera
2021-01-22, 16:47
Medlem
Har han rent juridiskt gjort något brott? Förutom stöld då?
Citera
2021-01-22, 16:49
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Min tolkning:

Ja, så kommer det säkert motiveras. Men personalen vittnar om att ingen ringt dem och bett dem komma in. Så lätt förgånget kan vaccinet inte vara, chefen hann ju ringa in sin familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in