Citat:
Ursprungligen postat av
Erik4fun
Vilka fonder skulle du omvikta till?
Just nu, lika rådvill som du.
Som många andra antagligen precis blivit varse ett trendbrott, men eftersom vi inte är professionella investerare så vet ingen av oss just nu vart vinden blåser, bara att det finns en riktning åt en sektor som jag inte ens vet vilka bolag som haussas just nu inom fonder.
Tiden får ge utslag, och man får helt enkelt ta reda på vad som gäller just nu genom sina kanaler man litar på och fortsätta bygga på sina investeringar. Vilka fonder, eller aktier det är vill jag väldigt gärna få reda på själv.
Men fram tills dess så gäller det att "Kill your Darlings" och inte vara blyg att överge sina tillgångar som inte håller måttet på avkastningen.
I mitt fall så löser jag in mina vinster just nu lite då och då i fonder med grön energi samt TIN och Ny Teknik (Som i princip just nu består av monumentalt uppblåsta värden), för att stå redo för nästa steg. Innehaven i dessa fonder kommer att bli max 15% i portföljen i slutändan. Både grön energi och ny teknik har gött innehavare som haft dom med 150-200% under bara 2 år. Inte konstigt att man drar sig tillbaka, och kanske skrattar lite ondskefullt åt dem som kliver in
nu (Det skulle jag
absolut inte rekommendera)
Övriga 85% ligger likvid och kommer att hitta bolag eller fonder som visar en klar positiv utveckling och där man kan avgöra var det smarta kapitalet har flyttat till, men det kan ta en månad eller så, tills man får det bekräftad via sina kanaler man litar på.