Citat:
Ursprungligen postat av
Landsfadern
På kort sikt så låter det som att du behöver någon form av hjälp om du har besvär med självskadebeteende, så jag skulle helt klart uppmana dig att göra det.
Jag är nyfiken på hur dina rutiner och ditt liv i stort ser ut. Vad äter du om dagarna? Har du någon fysisk aktivitet för dig? Hur sover du? Har haft en del problem med psykisk ohälsa tidigare och det har i stort sett alltid korrelerat med att hjärnan söker efter "cravings" och kortsiktiga lösningar för att undkomma lidande. Försök att gå igenom hur ditt liv har sett ut från det att du började uppleva det du gör nu tills idag och jämför med hur det såg ut innan dess.
har psykologkontakt pga självskadebeteendet och har haft det i ca 2 år nu, men känns som att man inte blir tagen så seriöst ifall man inte tar ut sina problem på andra eller försöker begå självmord. fick dock ny psykolog i slutet på förra året men känns bara som att jag mår värre.
har problem med kronisk smärta som jag kommer ha livet ut, så att vara fysiskt aktiv även när jag har motivation är ett helvete. nu senaste tiden har jag praktiskt taget varit sängliggande pga pluggar hemifrån, även om jag vet att jag borde röra på mig. har noll motivation. brukade iaf gå lite
(på väg till tunnelbanan, på väg hem, etc.)
sover bättre än förr, hade diagnosen insomnia förut men har fått tyngdtäcke o sånt skit så jag sover ca 7tim mer eller mindre. käkar dock förjävligt men det är iaf bättre än när jag inte ätit nåt alls. blir basically tvingad att äta, och det e nt direkt pga ÄS eller så längre, har bara ingen lust. liksom det enda som går ner utan att bli tvingad är coca cola och piller.
fattar exakt vad du menar med att ens hjärna letar efter cravings eller bara vill rymma från all smärta som finns, tror det är därför jag "stängt av". innan jag blev såhär var jag faktiskt social och inte instängd i en lägenhet hela dagarna. tror corona funkade upp allas mentala hälsa till nån grad.