Citat:
Ursprungligen postat av
theshade
Hej igen.
Nä, jag lär nog inte bli avsugen av nån transa. Tack för omtanken! Skulle jag träffa en fin tjej som både var bra i sängen och SD:are så är saken biff, som sagt.
Berätta gärna mer om dina bekanta som är både SD och feminister. Har de pojkvänner?
På vilken nivå är de feminister?
Obs att vara för lika rättigheter, lika lön för lika arbete etc inte är att räkna som feminism. Jag menar de uttalade feminister som säger "en" istället för "man" (När
en går till affären...). De som utgår ifrån identitetspolitik, tror på patriarkatet och hela den karusellen.
Svårt att se något gemensamt med en som röstar SD och någon av alla feminister jag träffat och pratat med genom åren. Och då är jag uppvuxen bland dem.
Några av dem är alltså i den äldre generationen. Vi talar folk födda på 20-talet och 30-talet. Som är uttalat feminister och också vågar säga rätt ut at de röstar på SD.
Men jag känner även feminister som är föda på 70-talet och 80-talet som röstar på SD. Anledningen är att de ser att det finns patriarkala strukturer i vissa länder och att män från dessa områden tar med sig dessa strukturer hit. Vilket dessa feminister
inte är roade av. De uttalar att de gärna tar emot arbetsinvandring och vettiga kvinnor från alla världens håll som har något att bidra med för Sverige, men vill inte se män från länder med patriarkala strukturer och patriarkala tankar komma hit till Sverige. De ser att SD är det enda partiet som erkänner att det finns problem med att föra en generös migrationspolitik, trots att vi för länge sedan har misslyckats med integrationspolitiken. På vilket sätt de är feminister? De värnar att kvinnor ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter som män. Några är uttalat särartsfeminister. Andra uttalat likhetsfeminister. Och pratar man med dem, så märker man detta tydligt. Men till vardags märker man det inte så mycket. Eller jo, det gör man nog. Men kanske inget jag tänker på. Några av dem är gifta. Några har pojkvänner (eller hur säger man om 30-40 åringar?). Ingen är singel. Men jag tänker att eftersom dessa finns, så lär det finnas fler, så håll dina ögon och öron öppna! Kärlek är fint.
Jag känner alla möjliga sorters feminister. De röstar på allt från vänster till höger, rött, grönt, mitten, blått och SD. Att de alla vågar berätta det för mig är nog för att de vet att jag röstar blankt. Jag anser ju själv att samtliga partier har både bra saker i sin politik samt mindre bra saker.