Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-01, 09:45
  #1
Medlem
kaks avatar
För drygt 10 år sedan var det vanligt förkommande med reklamskyltar på stolpar i korsningar i stockholmstrafiken.
Skylten bestod enbart av ordet Massage samt ett mobilnummer.
Har inte lagt märke till sådana under lång tid, men nu har de börjat dyka upp igen.
De kanske alltid suttit där och det bara är jag som missat dem.

Är detta reklam för prostitution? Om det vore legitim massage borde det ju finnas mer information på skylten.
Citera
2021-02-01, 09:52
  #2
Medlem
dengamleDs avatar
Jag har gjort samma iakttagelse om dessa skyltars nyliga uppdykande efter en lång frånvaro.
Av egen erfarenhet kan jag säga att skyltarna från förr var relaterade till prostitution.
Misstänker att det är samma sak idag men har inte provat.

Ring och fråga
Citera
2021-02-01, 10:04
  #3
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Jag har gjort samma iakttagelse om dessa skyltars nyliga uppdykande efter en lång frånvaro.
Av egen erfarenhet kan jag säga att skyltarna från förr var relaterade till prostitution.
Misstänker att det är samma sak idag men har inte provat.

Ring och fråga
Vilken kategori av prostituerade var det?
Jag har ingen torsklur, så jag är inte så sugen på att ringa upp.
Citera
2021-02-08, 08:12
  #4
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Vilken kategori av prostituerade var det?
Jag har ingen torsklur, så jag är inte så sugen på att ringa upp.
På den tiden i alla fall var det vanliga oberoende eskorter.
Citera
2021-02-08, 08:32
  #5
Medlem
Dom där lapparna fanns redan på 90-talet minns jag.För att inte tala om alla fotvårds ställen...
Citera
2021-02-08, 08:34
  #6
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Dom där lapparna fanns redan på 90-talet minns jag.För att inte tala om alla fotvårds ställen...
Fotvården var ju nittiotalets thaimassage
Citera
2021-03-16, 14:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Fotvården var ju nittiotalets thaimassage
Det var ett bra tag man kunde se dessa lappar på väg skyltarna, finns nog ingen idé att sätta upp några längre.
Alla har internet.
Citera
2021-03-16, 19:07
  #8
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Fotvården var ju nittiotalets thaimassage

Och solarier, iaf i Malmö.
Citera
2021-03-16, 19:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Och solarier, iaf i Malmö.
Samma här i Sthlm.Hade en flickvän som bodde dör i dörr med ett solariun på 80talet.
Vi tyckte det var lite roligt att se alla dessa kostym-nissar och chaffisar som kom ut från stället....Men,inte vart dom brunare för det.....
Citera
2021-03-16, 19:50
  #10
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Samma här i Sthlm.Hade en flickvän som bodde dör i dörr med ett solariun på 80talet.
Vi tyckte det var lite roligt att se alla dessa kostym-nissar och chaffisar som kom ut från stället....Men,inte vart dom brunare för det.....

Känner igen det där. Jobbade mittemot ett beryktat ställe som hette Solsippan på 90-talet, vi brukade roa oss med att sitta och kolla på klientelet som ”solade” där. Bara medelålders och äldre män, och de som jobbade där var 2-3 tanter mellan 60-75. Om man inte trodde på ryktena så bekräftades det när en jurist vid tingsrätten åkte dit för sexköp med byxorna nere där under en razzia i början av 00-talet. Sen stängde det.
Citera
2021-03-16, 20:07
  #11
Medlem
Såg en lapp där man kunde få 1 timmes massage för 280kr, ”Maria massage” eller något liknande så svenska massörer tänkte jag. I telefonen svarade såklart en kvinna av, you guessed it, thailändskt ursprung... reflekterar man över det billiga priset så är det ju definitivt mer än massage de tjänar pengar på.
Citera
2021-03-18, 05:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kak
För drygt 10 år sedan var det vanligt förkommande med reklamskyltar på stolpar i korsningar i stockholmstrafiken.
Skylten bestod enbart av ordet Massage samt ett mobilnummer.
Har inte lagt märke till sådana under lång tid, men nu har de börjat dyka upp igen.
De kanske alltid suttit där och det bara är jag som missat dem.

Är detta reklam för prostitution? Om det vore legitim massage borde det ju finnas mer information på skylten.
Vad jag noterat är att de brukar komma upp på vårkanten i trafiken år efter år, ett säkert vårtecken för mig. För tio år sedan blev jag nyfiken efter att ha suttit och stirrat på en sådan bra länge i en bilkö så jag dristade mig till att ringa, vete fan vad det var för något egentligen en svensk stressad tjej svarade jag frågade vad det kostade och hon sa ett pris som jag inte kommer ihåg sedan la hon till, om du inte är stor och muskulös för då blir det lite dyrare men nu har jag inte tid du får ringa senare..
Så hm var det massage eller något annat vem vet kanske råkade jag ringa på den enda riktiga massage lappen i hela stan, ett av de konstigaste samtalen jag haft på mobilen.
__________________
Senast redigerad av gur 2021-03-18 kl. 05:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback