Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-28, 18:43
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Sorgligt att Facebook slaktade Lunarstorm. Det var fan så mycjket lättare att lära känna nya människor på Lunarstorm och liknande sidor. Har faktiskt aldrig lärt känna en enda ny människa på facebook. Förbannat trist sida om man jämför. Skaffade våran första dator i November 2000. Jag och en vän som pluggade på högskolan i Borås gick dit ibland på natten och spelade Counterstrike! Sedan var det ju rätt bra med porrsidor med, istf för bara massa streaming så var det bildgallerier och kortare klipp på highligtsen. DC++ använde jag fram tills 2015. Överlägset bästa sättet att fildela imo. Planethalflife, planetquake etc var roliga sidor med.

Det fanns även porrsidor som sleazydream.com och discreetesex.com med bildgallerier från olika porrfilmer oftast tyska med en tillhörande kort novell.
Citera
2022-01-28, 19:04
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Det här var runt 96-tidigt 97, innan jag skaffat egen dator utan läste mejlen på jobbet, där jag var rätt ny och försökte 'visa framfötterna' inför sökt fast anställning - polaren mejlade länken www.KUNGEN.nu utan förvarning. Glad i hågen klickade jag och en skärm fylldes av en inföding med en dolme som släpade enda ner i marken.

Visste inte hur fort jag skulle få bort bilden, och högröd i ansiktet då kollegan kom in i rummet. Efteråt fick jag efterforska info om hur jag skulle rensa historiken på den offentliga datorn, givetvis efter att någon tant klickat i rullistens historik...

Btw, jag fick anställningen..
Citera
2022-01-28, 19:16
Medlem
free6.com
där gick man in på sin 56k uppkoppling och runkade till porrbilder medan man blockerade telefonlinjen för hela familjen
Citera
2022-01-28, 19:45
Medlem
Pecka-s avatar
Minns WinMX som var ett alternativ till Napster. Kanske var senare i och för sig?
Citera
2022-06-16, 19:25
Medlem
Nån som kommer ihåg "click" på mirc chattar? Som man kunde frysa win95 datorer med remote!! Så jävla roligt!

El telia020 tiden... få telefonen avstängd i 3 mån!

Mycket kul på den tiden... internet idag e för beigt..
Citera
2022-06-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Säger bara datavision / videotex tsom televerket hade.. Var 5 år innan internet kom ut till allmänheten.

https://www.youtube.com/watch?v=B7faeyew0yA

Videotex använde jag lite! Man kunde även gå in på videotex sites med sin amiga!
Citera
2022-06-18, 21:15
Medlem
LillTurkens avatar
Det som stod på internet var inte sant. Och folk som bråkade på internet ansågs vara CP-skadade. Speciellt om dom ansågs sig vinna. Var som att vinna OS för CP-skadade.

Skulle inte internet läggas ner?
Citera
2022-06-20, 20:39
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Lyckades inte dra på mig så mycket virus faktiskt, inte vad jag reagerade på iallafall, haha.
Men nåt som cirkulerade ett tag var det där "netbus" som en polare prankade mig med och skrämde skiten ur mig, när cd romen öppnade sig av sig själv, text dök upp på skärmen osv.
Jag var en av många som råkade ut för CIH-viruset och grät över hur katastrofalt det var. Hela mitt jävla liv var förstört. Det skulle ju ta ååååår innan man hade sparat ihop till en ny dator, tänkte jag. Jag minns det så tydligt än idag. Jag hade precis börjat lira EverQuest och var helt tagen över att få vara i en sån värld och träffa nya vänner. Så plötsligt slocknade hela skiten och datorn gick inte ens att starta efter det. Jag försökte i dagar med allt jag kunde komma på, men inget fungerade.

Men jag lyckades få tag på en ny dator genom att hoppa på en utbildning i programmering, så jag var snabbt på banan igen.
Citera
2022-08-13, 17:58
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Regelbundna träffar för "hackers" & "phreakers", eller dator- och tekniknördar i största allmänhet (se mer på https://www.2600.com). Någon period mellan år 2000 - 2010 var det smått populärt i Sverige, nu för tiden vet jag inte om det arrangeras några träffar längre.

Visst var du på ett 2600 mötet i sthlm som vi anordnade, eller kommer jag ihåg fel =) ?
Citera
2022-11-01, 23:56
Avstängd
Gosifs avatar
kommer någon ihåg Megadomain?

Där man kunde tanka småspel och även spela online, lite som Miniclip och hamsterpaj idag
Citera
2023-02-25, 09:25
Medlem
Pusts avatar
Vår första dator hemma hade en Pentium MMX 233Mhz med Windows 95 och uppringt internet ända fram till 2002-2003. Datorerna i skolan samt den på bibblan körde NT 4.0 och Kabel-TV bredband.

Från mina tidigaste dagar på internet minns jag sökmotorn Altavista, skunk.nu, Spray (föräldrarna hade internet därifrån), Lunarstorm, Napster, Kazaa och Netscape Browser. Porr också såklart. Man blev i fyran till sexan lurad eller "faceraped" som man kallar det idag att gå in på porrsidor när man var inloggad på sitt konto i skolan för att man skulle hamna i trubbel.
Citera
2024-12-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
kommer någon ihåg Megadomain?

Där man kunde tanka småspel och även spela online, lite som Miniclip och hamsterpaj idag
Megadomain är nog min första kontakt med internet, var aktiv där mestadels på forumdelen från ca 96-98 fram tills dess att de lade ner i början av 2000 talet. Kan det ha varit 2002 som sidan upphörde? Nostalgi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in