Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick2
Jag har sett gott om idioter som klarat av att bli civ.ing i industriell ekonomi. Det verkar inte vara en alltför krävande utbildning. Som datateknik, men utan de tunga teorikurserna.
nä det är inte teknisk fysik direkt
men den är väl rätt populär och svår att komma in på? många näringslivschefer har den om jag minns rätt.
Sen jämför man ju med andra statsråd, flera av sossarna har ju bara läst flummiga ämnen på perifera högskolor och dessutom inte ens läst en färdig examen. Där snackar vi mediokra nollor som inte skulle vara i närheten av en chefsbefattning annat än om de har snaskat sig fram i ungdomsförbund eller fackförbund och således inte är lämpade att styra ett land. Jag känner inte till att nån av dessa college dropouts har startat några miljardbolag heller.
Utbildning är inte allt men för att komma i fråga som minister kan man ändå ha som minimikrav att de ska ha läst färdigt nånting.
Hur som helst Lindhagen har ju upprepade ggr uppvisat dåligt omdöme och låtit sig styras av andra faktorer än fakta och analys så det finns mkt som talar för att hon kan ställa till problem när hon nu får en mer komplex materia att hantera.