• 1
  • 2
2021-02-05, 10:01
Medlem
REWalls avatar
Dagens regeringsombildning innehöll inga sensationer https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...fvens-regering anses det tydligen allmänt.

Dock, lite i skymundan meddelades att Åsa Lindhagen (MP) befordrats till biträdande finansminister, dvs Magdalena Anderssons (S) formellt högra hand. Detta är allvarligt. Åsa Lindhagen har inte gjort politiskt karriär genom kompetens i sakfrågor utan genom att kämpa och gråta för sk ensamkommande pojkar och män. Hon har i fullmäktige själv förklarat att hon inte bryr sig om fakta utan bara tycker saker och ting https://youtu.be/5RzdJth9JBQ?t=534 (1 min långt).

Att diskutera:
(1) Är Åsa Lindhagen (MP) en ekonomisk katastrof ā la Miljöpartiet?
(2) Kommer Magdalena Andersson (S) kunna hålla Lindhagen (MP) kort?
Citera
2021-02-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Dagens regeringsombildning innehöll inga sensationer https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...fvens-regering anses det tydligen allmänt.

Dock, lite i skymundan meddelades att Åsa Lindhagen (MP) befordrats till biträdande finansminister, dvs Magdalena Anderssons (S) formellt högra hand. Detta är allvarligt. Åsa Lindhagen har inte gjort politiskt karriär genom kompetens i sakfrågor utan genom att kämpa och gråta för sk ensamkommande pojkar och män. Hon har i fullmäktige själv förklarat att hon inte bryr sig om fakta utan bara tycker saker och ting https://youtu.be/5RzdJth9JBQ?t=534 (1 min långt).

Att diskutera:
Mår illa när man hör denna byfåne stå och blåljuga om hur bra och tryggt allt är i vårt land.
Citera
2021-02-05, 10:27
Medlem
Epimaness avatar
(1) Arma, arma Sverige och dess ekonomi ty hon är en katastrof.
Citera
2021-02-05, 11:34
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Riktigt illa!
Citera
2021-02-05, 12:56
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Att ett parti under 4% har ministerposter/biträdande ministerposter säger mkt om hur demokrati tolkas och praktiseras i Sverige...
Citera
2021-02-05, 13:40
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att ett parti under 4% har ministerposter/biträdande ministerposter säger mkt om hur demokrati tolkas och praktiseras i Sverige...
Just så. Fast det kan inte vara en överraskning för väljarna. Envar svensk som i senaste riksdagsvalet lade sin röst på SAP visste att sossarna skulle komma att regera ihop med Miljöpartiet och ge dem åtskilliga tunga poster i regeringen.

Vi möts då av reaktionen: Hur kunde en veta det? Vi röstar på sossarna, inte på några ev. samarbetspartier!

Tja, SAP regerade ihop med Mp förra mandatperioden. Kan inte det ha varit en indikation om ett ev. förnyat samarbete med Mp?

Vi får då åter svar på tal: Du kan inget om politik. Vi röstade på Socialdemokraterna!

Vi hävdar ändå med den politiskt okunniges inskränkthet att svenska väljare kunde förutse att Miljöpartiet skulle få stort inflytande i form av tunga ministerposter i den röda regeringen. Den rödgröna regeringen.

Vi tror därför att majoriteten av svenskarna är fullt bekväma med att Miljöpartiet har stort inflytande i regeringen.

Miljöpartiet, företräder väljarviljan i Sverige.
Citera
2021-02-06, 13:02
Medlem
smoerreboms avatar
Tror det kan vara bra att Lindhagen får den här posten då det är mkt lättare för henne att göra bort sig där än som jämställdhetsminister. Hela finansmarknaden är omgärdad av komplicerade regler och om man är rabiatwoke och allmänt omdömeslös så kommer man att göra bort sig fort. MP är redan på god väg med pratet om att förbjuda utlåning till sk "fossila företag".

Risken ökar markant att vi kommer få mer öppen irritation från företagarsektorn som annars är rädd för att stöta sig med olika PK-värderingar. För att vi ska säkert bli av med MP 2022 är det viktigt att bilden av dem som ett inkompetent parti bli mer etablerad. Det går inte att vinna mot dem i flumfrågor som mänskliga rättigheter och klimat utan man måste få dem att göra bort sig i frågor där man kan krossa dem med statistik och med rättsregler.

Jag är lite förvånad över att hon faktiskt har en riktig utbildning, hon är en av de som mest utstrålar bilden av fragil milennial bortskämd snorunge av de etablerade politikerna. Som jag fattar det har hon även ett fullt acceptabelt HP-resultat till skillnad från andra uppenbara nollor som Snecker och Palm men hon känns ändå som en i samma liga som dem.
Citera
2021-02-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall

Att diskutera:

Åsa Lindhagen är civilingenjör och är därmed 100% rationell och ofelbar. Eller har jag fel?
Citera
2021-02-06, 13:24
Medlem
Imnshos avatar
Tydligen är hon civilingenjör i industriell ekonomi. När gick det fel? När fångades hon i den ondskefulla sekten MP?
Citera
2021-02-06, 13:30
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag är lite förvånad över att hon faktiskt har en riktig utbildning, hon är en av de som mest utstrålar bilden av fragil milennial bortskämd snorunge av de etablerade politikerna. Som jag fattar det har hon även ett fullt acceptabelt HP-resultat till skillnad från andra uppenbara nollor som Snecker och Palm men hon känns ändå som en i samma liga som dem.

Ja, mina tankar med.
Citera
2021-02-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Tydligen är hon civilingenjör i industriell ekonomi. När gick det fel? När fångades hon i den ondskefulla sekten MP?

Jag har sett gott om idioter som klarat av att bli civ.ing i industriell ekonomi. Det verkar inte vara en alltför krävande utbildning. Som datateknik, men utan de tunga teorikurserna.
Citera
2021-02-06, 14:10
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho

Ja, och enligt egen utsago i fullmäktige har hon mellan examen och politiken arbetat en del inom denna tuffa konsultbranschen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in