Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-02-06, 13:57
  #1
Medlem
Foxan1977s avatar
Citat:
Komikerna Nisse Hallberg, Albin Olsson och Johanna Hurtig Wagrell läser upp skvaller och skrönor från hela Sverige med omnejd.

Avsnitt släpps varje fredag.

Två avsnitt har släppts hittills.
Ganska underhållande, eftarna poddare och konseptet är bra.
Gillar den än så länge.
Vad tror ni, kommer denna podden att lyfta?
Citera
2021-02-06, 16:28
  #2
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Fasen, gjorde en egen tråd precis! Moderatorerna får väl slänga min tråd.

Tycker det vart ganska kul än så länge. Gillar Albin. Hoppas den tar sig lite mer när de blivit värma i kläderna.
Citera
2021-02-06, 16:38
  #3
Medlem
SexSexSexs avatar
var kan jag hitta podden ni talar om
?
Citera
2021-02-06, 22:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
var kan jag hitta podden ni talar om
?

Finns iallafall på Spotify.
Citera
2021-02-06, 23:21
  #5
Medlem
Lovande start. Starkt gäng. Hade sannolikt blivit kanon oavsett inriktning/tema.
Citera
2021-03-04, 23:07
  #6
Medlem
Någon nämnde i AMK-tråden att Kafferepet verkar försöka göra en flashback-forever (hämta material från andra och skapa stort följe på patreon). Kanske stämmer, men Kafferepet gör ett grymt mycket sämre jobb. Känns otroligt slappt att bara ta in andra personers berättelser via redaktörer och läsa upp för första gången vid inspelning. För att jämföra med FF som lägger ner tid på att få roliga prator, så blir skillnaden enorm. Känns som en tråkig cashgrab, kommer förmodligen försvinna snart som flera andra av Wagrells podprojekt
Citera
2021-04-05, 15:41
  #7
Medlem
grottmuttans avatar
Hur stor del av historierna är skrivna av dem själva då, 60-70%? 90?
Citera
2021-04-09, 18:04
  #8
Medlem
Någon som vet varför dom klippte bort en hel historia? Avsnitt 10
Citera
2021-04-10, 01:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MdmDvl
Någon som vet varför dom klippte bort en hel historia? Avsnitt 10

De tog upp det lite kort i senaste avsnittet.
Jag kommer inte ihåg exakt vad de sa, men att det fanns en tragisk bakgrundsberättelse.

Eftersom jag laddade ner förra avsnittet innan den nya versionen kom så hörde jag den och den handlade om en 12-årig kille (har jag för mig att det var) som berättade att han hade sugit kuk. Det är väl inte särskilt otänkbart att han blivit våldtagen och det vanligaste då är, antar jag, att det är någon i familjen/släkten.
Citera
2021-04-10, 04:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Hur stor del av historierna är skrivna av dem själva då, 60-70%? 90?

Känner även igen historierna ifrån andra komikers tidigare historier i andra podcasts.
Citera
2021-04-10, 08:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Känner även igen historierna ifrån andra komikers tidigare historier i andra podcasts.

Och den om Per Gessle i slitna kläder hos en bilhandlare kände de ju definitivt igen som en rolig historia.

Min gissning är att rätt många berättelser är tagna helt ur fantasin alternativt är rewrites på sådant de läst eller hört förut, men jag kan mycket väl köpa att det faktiskt är lyssnare som skickar in dem.
Citera
2021-04-11, 10:02
  #12
Medlem
grottmuttans avatar
Oj va många berättelser i elfte avsnittet som var aaalldeles för kryddade, blir bara tråkigt då. Sen försa Johanna sig flera gånger så man förstår att de visst går igenom berättelserna innan inspelning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback