Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-27, 20:41
Medlem
Betala allt kontant. Neka om Farbror Blå står utanför salongen vid utpassage. Håller de på och gormar så korsa armarna och säg typ att jag är oskyldig till det ni anklagar mig för och kräver offentlig försvarare innan jag uttalar mig ytterligare på era spekulativa frågeställningar.
Citera
2022-01-28, 06:18
Medlem
I Stockholm är det inte jättesvårt att lista ut vilka salonger polisen har ögonen på och där nästa tillslag kan förväntas. Alla salonger som har raidats har varit mycket populära och med många kunder varje dag. Undvik dessa salonger och risken för att möta polisen är noll.
Citera
2022-01-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwoppy
I Stockholm är det inte jättesvårt att lista ut vilka salonger polisen har ögonen på och där nästa tillslag kan förväntas. Alla salonger som har raidats har varit mycket populära och med många kunder varje dag. Undvik dessa salonger och risken för att möta polisen är noll.

Men problemet är väl att salonger som är bra av just denna anledning blir populära och får många kunder ...
Citera
2022-01-31, 17:59
Medlem
Jo, men det blir också deras fall. Det gäller att förstå när det är dags att undvika dessa salonger.

Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Men problemet är väl att salonger som är bra av just denna anledning blir populära och får många kunder ...
Citera
2022-02-03, 16:12
Medlem
Angående det här med DNA via kondomer o papper spår borde det väl gå att vägra lämna DNA prov?
Om jag har förstått det rätt kan man endast tvinga någon till det om det finns fängelse i straffskalan vilken sexköp inte har.
Citera
2022-02-03, 21:48
Medlem
B-types avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Angående det här med DNA via kondomer o papper spår borde det väl gå att vägra lämna DNA prov?
Om jag har förstått det rätt kan man endast tvinga någon till det om det finns fängelse i straffskalan vilken sexköp inte har.

Högsta möjliga straff för sexköp i Sverige är ett års fängelse.
Citera
2022-02-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-type
Högsta möjliga straff för sexköp i Sverige är ett års fängelse.

Det stämmer men det räcker inte som jag tolkar förarbetena kring lagstiftningen:

Enligt nuvarande lagstiftning får polisen inhämta dna från de som är misstänkta för brott med fängelse i straffskalan, men i förarbetena kring lagstiftningen så uttrycks att dna endast får inhämtas då fängelsestraff kan antas komma utdelas och inte vid ”bagatellbrott” som väntas ge böter. Trots att fängelse alltså finns i straffskalan för köp av sexuella tjänster, så döms den som köper sexuella tjänster bara till böter. Följden blir att polisen inte får inhämta dna från den som misstänks för sexköp.
Citera
2022-02-11, 14:19
Medlem
B-types avatar
Du har säkert rätt. Praxis smäller högt i svensk lagstiftning. Jag grävde inte speciellt djupt när jag kollade.

Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det stämmer men det räcker inte som jag tolkar förarbetena kring lagstiftningen:

Enligt nuvarande lagstiftning får polisen inhämta dna från de som är misstänkta för brott med fängelse i straffskalan, men i förarbetena kring lagstiftningen så uttrycks att dna endast får inhämtas då fängelsestraff kan antas komma utdelas och inte vid ”bagatellbrott” som väntas ge böter. Trots att fängelse alltså finns i straffskalan för köp av sexuella tjänster, så döms den som köper sexuella tjänster bara till böter. Följden blir att polisen inte får inhämta dna från den som misstänks för sexköp.
Citera
2022-02-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-type
Du har säkert rätt. Praxis smäller högt i svensk lagstiftning. Jag grävde inte speciellt djupt när jag kollade.

Det är en stor orsak till att man driver på och vill ändra straffet för sexköp så att man tar bort möjligheten till böter. Då kan man DNA testa alla misstänkta hemska sexköpare.
Citera
2022-02-15, 13:30
Medlem
Tycks vara lugnt i Gbg just nu.
Citera
2022-02-19, 21:40
Medlem
Lugnt i Göteborg, vet någon hur det gick med tillslagen mot de Skånska salongerna? Alla klarade sig eller någon som fått stänga nu? Gissar att det i många fall handlade om att det bodde tjejer i salongen.

Citat:
Ursprungligen postat av Leo66
Tycks vara lugnt i Gbg just nu.
Citera
2022-02-20, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicha
Lugnt i Göteborg, vet någon hur det gick med tillslagen mot de Skånska salongerna? Alla klarade sig eller någon som fått stänga nu? Gissar att det i många fall handlade om att det bodde tjejer i salongen.

Några salonger i Malmö har bommat igen, eller flyttat. Bland annat på den stora gatan mitt i stan som blivit med bussgata. I övrigt business as usual på de andra salongerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in